Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Waarde daling van een brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 739 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33278 - Waarde daling van een brommer
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kees de Jong 14-11-2005 18:05 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover

onzin




je kan een brommer zo betrouwbaar maken als je zelf wilt, hangt er maar net vanaf hoe je ermee omgaat, als je een goed (gereviceerd) hondablokje neemt dan hoeft dat echt niet minder betrouwbaar te zijn als een nieuwe am6 en kan je er gerust elke dag mee naar school. Als je wat harder wil is een orgineel mt8 blokje ideaal, weinig slijtage een hoop koppel en zuinig. Voor honda zijn er nog meer dan genoeg onderdelen te koop en heel veel goedkoper dan voor am6 dus dat gaat ook niet op.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 14-11-2005 om 18:11 uur.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 14-11-2005 om 18:13 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
J-master 14-11-2005 18:06 Print reply

Posts: 1158
haal gewoon een goede derbi vanaf 2000. Die heb je vaak al voor 1200e euro
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
Baasbas 14-11-2005 18:10 Print reply
Posts: 2176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
blabla veel tekst


eh.. hier ben ik het juist niet mee eens..

Betrouwbaar als een labrador. Je hebt wel gelijk dat zo'n oud ding wel 10x open is geweest en je hebt dus ook gelijk dat je er geen van een prutser moet kopen. Maar afgezien daarvan, er zijn hier zat mensen die die een berg kilometers op hun honda's zetten terwijl ze opgevoerd zijn. No problemo.

En bij een rollerbankactie houden ze ALLES aan. Dus waar je ook op rijdt. Heb opa's en oma's met van die snor Vivacities op de roller gezien.. Dus dat argument geldt niet echt

Daarnaast snap ik "een hoop toeren uit gaan halen om ergens onderdelen vandaan te halen" niet. Ik ken geen brommerboer die geen honda meuk heeft liggen.. Bovendien zijn die onderdelen spotgoedkoop.

Mijn conclusie zou eerder het tegenovergestelde zijn dus van de jouwe

 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
speedfreak 14-11-2005 18:11 Print reply

Posts: 1218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
....


Wat betreft die versnellingsbak, volgens mij is het van de mensen hier aanstellerij. Ik ga van de week echter een keer testen op een tzr (ook am6) of ik het nu bij het rechte eind heb of dat het echt een kutversnellingsbak is.


Je moet gewoon ff wennen aan die versnellingsbak, als je honda bent gewend dan rag je hem er gewoon in.

Maar hierbij moet je het toch iets meer met beleid doen
Ben je overigens ook zo aan gewend hoor
 
hondansr1 14-11-2005 18:29 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
MT (en mb) zijn niet echt handig om op te vertrouwen als dagelijks vervoermiddel in mijn ogen. Tis leuk als project en of voor de hobby mee te rijden, en af en toe naar school is ook geen probleem. Echter als ie gewoon elke ochtend en middag moet starten en rijden dan zou ik geen oude Honda halen (geen enkel oud ding op een Kreidler na)

Reden
-Betrouwbaarheid, bij de Honda gaat nogal eens wat kapot of trilt er wat los. Meestal niet van die hele erge dingen maar als ie gewoon in orde moet zijn om ermee na school te rijden is het best vervelend. Bovendien zijn ze tegenwoordig ook al 100x uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en dat komt de betrouwbaarheid imho ook niet echt ten goede (tenzij iemand die het ECHT goed kan het gedaan heeft)
-Als er een onderdeel sneuvelt moet je weer een hoop toeren uit gaan halen om ergens onderdelen vandaan te halen om de volgende dag weer te kunnen rijden.
-Honda wordt volgens mij als opvoerbrommer gezien, dus elke rollerbank ben je wss de (spreekwoordelijke) lul.
-lastig om hem op te voeren (nouja lastig, iig niet zo makkelijk als een Rieju of een andere modern begrenste brommer)
Dan trek ik mijn conclusie:
Honda is heel leuk en mooi om soms mee te rijden, om aan te sleutelen als project, maar niet zo geweldig om er elke dag op naar school te jakkeren.

Die dingen heeft een Rieju (imho) niet,
-Best betrouwbaar mits je hem gewoon goed onderhoud.
-Gaat er toch iets kapot kan bijna elke brommerboer soelaas bieden door de veel gebruikte blokjes onder een Rieju (namelijk ook onder (de moderne) appie rs'en, tzr'en, DT's, enz...)
-Opvoerbrommer weet ik zo niet of een Rieju ook zo bekend staat, echter standaard ontrgenst klinken ze nog vrij origineel en zul je er makkelijker tussendoor glippen lijkt me.
-Makkelijk op te voeren, sloop die begrenzers eraf, pleur er een andere sproeier in en je bent klaar, bij de Honda ben je met de hele setup aan het kloten...


Wat betreft die versnellingsbak, volgens mij is het van de mensen hier aanstellerij. Ik ga van de week echter een keer testen op een tzr (ook am6) of ik het nu bij het rechte eind heb of dat het echt een kutversnellingsbak is.


ik rijd een honda nsr van voor 90 en die doet het altijd trapen en loopt er loopt egt niks los als je hem maar onderhoud en niet alles honderd keer loos draait en blijft muiken maar dnke je niet dat dat met een derbi of rieju over 5 jaar ook he geval is en je mag mijn honda nsr wel kopen orginele kleuren

 
hondansr1 14-11-2005 18:32 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speedfreak
[...]


Je moet gewoon ff wennen aan die versnellingsbak, als je honda bent gewend dan rag je hem er gewoon in.

Maar hierbij moet je het toch iets meer met beleid doen
Ben je overigens ook zo aan gewend hoor



nou versnellings bak van een tzr vind ik ook niks hoor en ben honda gewend maar vind het niet fijn schakellen
 
Harm 14-11-2005 18:33 Print reply

Posts: 3032
Idd, dat die oude brommers onbetrouwbaar zijn is totale onzin. Ik rij nu al 2 jaar met een brommer met toch een snelle setup en hij loopt altijd. In het begin blok gereviceert en nooit meer grote problemen gehad.

Ik heb mijn Tsx gekocht voor 250 euro, zit nu in totaal inclusief aankoop zon 600 euro in, en ik weet zeker dat ik hem voor 450 euro kwijt raak.

Dit bericht is gewijzigd door Harm op 14-11-2005 om 18:35 uur.
 
http://www.durtikkers.tk
wildboy-michael 14-11-2005 18:35 Print reply

Posts: 986
dat doe ik dus ook.ik heb mijn mt nu 2 jaar.ik heb hem in die tijd maar 1 x moeten reviseren..3 maanden geleden,nieuwe krukas erin gedaan,alle lagers nieuw enzo..hij rijdt toppie.
en nooooooit problemen ermee gehad.wel een x lekke band,maar daar houdt het ook mee op.terwijl ik elke dag ong. 30 km erop moet rijden om naar school te gaan.ik heb je geinboxt mijn mt staat ook te koop.
 
BROMMERS>>>KOSTEN ALLEEN MAAR GELD>>MAAR ALTIJD BETER DAN SCOOTERSSS..!!
mblover 14-11-2005 18:36 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BaasbasDaarnaast snap ik "een hoop toeren uit gaan halen om ergens onderdelen vandaan te halen" niet. Ik ken geen brommerboer die geen honda meuk heeft liggen.. Bovendien zijn die onderdelen spotgoedkoop.

Mijn conclusie zou eerder het tegenovergestelde zijn dus van de jouwe



Onderdelen kosten idd niks voor Honda, maar er zijn niet overal brommerboeren die wat hebben liggen, genoeg zaken die dat niet hebben en AM6 spul wel. En als het niet uitmaakt dat het een week duurt kan je het gewoon bestellen maar als je er de volgende dag mee na school MOET is dat nogal erg lastig.

Ik wil ook niet beweren dat het Honda blok helemaal slecht is, maar dat kleine dingetjes regelmatig een beetje kapot gaan of lostrillen. Bouten die lostrillen e.d. Bovendien staat erbij dat het geen erge dingen zijn die lostrillen maar dat het gewoon die kleine dingetjes zijn, en dat dat regelmatig voorkomt, en dat is gewoon vreselijk irritant als je er elke dag mee na school MOET...
Blokjes opzich zijn zo slecht niet, als de hele brom onder je uit elkaar dondert loopt het blok nog gewoon door...
Misschien dat ik verkeerde refenties heb hoor, maar zo heb ik het uit mijn omgeving gehoort en zelf ook meegemaakt...

Bij dat als opvoerbrommer staat ook "volgens mij", dat weet ik ook niet zeker maar dat was zo volgens een klasgenoot van me. Volgens hem reageerde de politie op Honda veel meer als op andere dingen.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-11-2005 om 18:38 uur.
 
wildboy-michael 14-11-2005 18:38 Print reply

Posts: 986
juist niet hoor.vrienden van mij worden veel vaker aangehouden omdat ze een nieuwe soort schakelbrom/crosser hebben.
en die boutjes,das gwoon een kwestie van aandraaien.

 
BROMMERS>>>KOSTEN ALLEEN MAAR GELD>>MAAR ALTIJD BETER DAN SCOOTERSSS..!!
Hidde a.k.a. Mb 14-11-2005 18:41 Print reply

Posts: 602
ik zou de mt nemen zijn gewoon goed betrouwbaar en bijna nooit problemen (je kom altijd wel een x stiltestaan met een brom)
ik rij nu ook al een half jaar met me mb zonder problemen en ik kan er nog wel een tijd mee door

 
-Tom- 14-11-2005 18:43 Print reply

Posts: 4151
Met iedere brommer kan je normaal rijden, net zo lang als je wilt, als je 'm maar goed onderhoud en geen extreme setups eronder hangt.
 
FTS Member
speedfreak 14-11-2005 18:45 Print reply

Posts: 1218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondansr1
[...]



nou versnellings bak van een tzr vind ik ook niks hoor en ben honda gewend maar vind het niet fijn schakellen


Zeg ook niet dat ze fijn schakelen maar het is te doen
 
mb-gek 14-11-2005 18:48 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Onderdelen kosten idd niks voor Honda, maar er zijn niet overal brommerboeren die wat hebben liggen, genoeg zaken die dat niet hebben en AM6 spul wel. En als het niet uitmaakt dat het een week duurt kan je het gewoon bestellen maar als je er de volgende dag mee na school MOET is dat nogal erg lastig.

Ik wil ook niet beweren dat het Honda blok helemaal slecht is, maar dat kleine dingetjes regelmatig een beetje kapot gaan of lostrillen. Bouten die lostrillen e.d. Bovendien staat erbij dat het geen erge dingen zijn die lostrillen maar dat het gewoon die kleine dingetjes zijn, en dat dat regelmatig voorkomt, en dat is gewoon vreselijk irritant als je er elke dag mee na school MOET...
Blokjes opzich zijn zo slecht niet, als de hele brom onder je uit elkaar dondert loopt het blok nog gewoon door...
Misschien dat ik verkeerde refenties heb hoor, maar zo heb ik het uit mijn omgeving gehoort en zelf ook meegemaakt...

Bij dat als opvoerbrommer staat ook "volgens mij", dat weet ik ook niet zeker maar dat was zo volgens een klasgenoot van me. Volgens hem reageerde de politie op Honda veel meer als op andere dingen.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-11-2005 om 18:38 uur.

sorry maar dat hele los tril argument van je waar je het steeds over heb klopt van geen kant

miss dat jij een prutser bent die niet het goede materiaal gebruikt
maar als je een boutje op de goede manier vast zet zal deze neit los gaan

dat bij die nieuwe er niks van los zal trillen is normaal aangezien die al zo vastgerot zitten binne de kortste keren dat je er geeneens iets van los KAN maken


en honda is super betrouwbaar als je maar met je spul om kunt gaan en niet een end weg gaat lopen prutsen

ori rijd jij niet kapot iig
( wil je sneller dan pak de dus een ori 80 blok)


 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
jww 14-11-2005 18:51 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Onderdelen kosten idd niks voor Honda, maar er zijn niet overal brommerboeren die wat hebben liggen, genoeg zaken die dat niet hebben en AM6 spul wel. En als het niet uitmaakt dat het een week duurt kan je het gewoon bestellen maar als je er de volgende dag mee na school MOET is dat nogal erg lastig.

Ik wil ook niet beweren dat het Honda blok helemaal slecht is, maar dat kleine dingetjes regelmatig een beetje kapot gaan of lostrillen. Bouten die lostrillen e.d. Bovendien staat erbij dat het geen erge dingen zijn die lostrillen maar dat het gewoon die kleine dingetjes zijn, en dat dat regelmatig voorkomt, en dat is gewoon vreselijk irritant als je er elke dag mee na school MOET...
Blokjes opzich zijn zo slecht niet, als de hele brom onder je uit elkaar dondert loopt het blok nog gewoon door...
Misschien dat ik verkeerde refenties heb hoor, maar zo heb ik het uit mijn omgeving gehoort en zelf ook meegemaakt...

Bij dat als opvoerbrommer staat ook "volgens mij", dat weet ik ook niet zeker maar dat was zo volgens een klasgenoot van me. Volgens hem reageerde de politie op Honda veel meer als op andere dingen.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-11-2005 om 18:38 uur.

hahaha wat een lul verhaal, ik heb zelf nog geen enkele honda rijder gehoord, dat er boutjes lostrillen, je moet gewoon goed vastdraaien, en tuurlijk als je ze heeeel vaak los en vastdraaid, word het schroefdraad minder... EN over dat oppakken van honda brommers: volgens een klasgenoot, en misschien heeft hij 1 keer gezien dat ze een honda hadden gepakt, en dus geen plaats meer hadden voor nog 1 brommer. Het is niet waar, ze pakken denk ik nog eerder de nieuwere rs'en enzo, die lopen snel veel harder.
 
Dus...

Dit topic is 3272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved