Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Welke motor???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33253 - Welke motor???
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 4222 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sparda 13-11-2005 14:08 Print topicpost
Posts: 9
Ok, momenteel twijfel ik dus tussen 3 brommers nl.;
de aprila RS50
Technische info

De Derbi GPR
Technische info

De Yamaha TZR
Technische info

Iemand die misschien wat (opbouwende :p) commentaar kan geven over welk
model het beste is (prijs-kwaliteit)???

Alvast bedankt
 

Remco RS 13-11-2005 14:09 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sparda
Ok, momenteel twijfel ik dus tussen 3 brommers nl.;
de aprila RS50
Technische info

De Derbi GPR
Technische info

De Yamaha TZR
Technische info

Iemand die misschien wat (opbouwende :p) commentaar kan geven over welk
model het beste is (prijs-kwaliteit)???

Alvast bedankt


hier is al een topic voor het grote brommer vergelijkings topic zoiets

 
sparda 13-11-2005 14:09 Print reply
Posts: 9
Ha, ok bedankt
 
Frysk 13-11-2005 14:11 Print reply

Posts: 34930
derbi zou ik voor gaan alleen van verhalen dat hij zo pijnlijk zit ik vind het meevallen
maat van me heeft ook 1 gpr nude maar kontje is zelfde en zit wel goed
mt zit lekkerder
 
giggitybyte
verwijderd1 13-11-2005 14:12 Print reply

Posts: 3527
ik zou ook voor de gpr gaan... mooiste en aprillia rijd half nederland al op.. nsr is natuuk altijd het beste
 
Shoot_me 13-11-2005 14:12 Print reply

Posts: 1535
ik zou voor de tzr of de gpr gaan...
 
miauw
Remco RS 13-11-2005 14:15 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bennyboy
ik zou ook voor de gpr gaan... mooiste en aprillia rijd half nederland al op.. nsr is natuuk altijd het beste


nee de aprilia is het mooiste (mening), de kappen zijn van goede kwaliteit, beter dan van veel andere brommers (feit)

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 13-11-2005 om 14:15 uur.
 
mblover 13-11-2005 14:21 Print reply

Posts: 5391
Ik zou voor de TZR gaan, ding is gewoon het mooiste.
GPR heeft een hondslelijke voorkant, veel te spits... de rs2 matrix vind ik minder lelijk maar die is weer zo klein. (als ie naast een tzr staat valt het gewoon op dat ie echt een slag kleiner is)

RS vind ik niet zo mooi kwa vormen en rijd idd half (niet tupperware-troep-rijdend) nl al op...

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-11-2005 om 14:22 uur.
 
MT5-honda_pwnz 13-11-2005 14:24 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Ik zou voor de TZR gaan, ding is gewoon het mooiste.
GPR heeft een hondslelijke voorkant, veel te spits... de rs2 matrix vind ik minder lelijk maar die is weer zo klein. (als ie naast een tzr staat valt het gewoon op dat ie echt een slag kleiner is)

RS vind ik niet zo mooi kwa vormen en rijd idd half (niet tupperware-troep-rijdend) nl al op...

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-11-2005 om 14:22 uur.

hoogste kwaliteit frame en kappen heeft een rs en qua blok de gpr, ik vind de gpr zelf mooier maarja ik rij lekker sm
 
Remco RS 13-11-2005 14:28 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-honda_pwnz
[...]

hoogste kwaliteit frame en kappen heeft een rs en qua blok de gpr, ik vind de gpr zelf mooier maarja ik rij lekker sm


ik weet het nooit zo met die derbi blokken
 
Ollie 13-11-2005 14:29 Print reply

Posts: 2468
Ik zou voor de GPR gaan, niet alleen voor 't uiterlijk (niet dat je wat aan mijn mening hebt maar o.k. ), maar 't plasticwerk is van goede kwaliteit, allemaal degelijk spul.
En 't blok, tjsaa wat kun je daar over zeggen? gewoon goed
Minpunt van de GPR is alleen dat het pas het 1e model nieuwe GPR is, waardoor het model nog niet goed helemaal doorontwikkeld is, zitten wat kleine foutjes in.
Je zult zeer waarschijnlijk problemen krijgen met de voorvork, die zal binnen een week lek zijn (bij zo goed als alle GPR's) en de elektronica is ook nog niet zoals 't hoort, spanningsregelaar ontspoort nog weleens, je digitale teller flipt (gaat weer op 0 staan, waardoor lijkt alsof ie weer nieuw is, als je 'm goed poetst dan ) en je olielampje gaat om de haverklap branden

Verder prima dingetje en ontgrenst loopt ie 107km/h

Ask m_a_r_c_o

Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 13-11-2005 om 14:30 uur.
 
honda-mbx 13-11-2005 14:30 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Ik zou voor de TZR gaan, ding is gewoon het mooiste.
GPR heeft een hondslelijke voorkant, veel te spits... de rs2 matrix vind ik minder lelijk maar die is weer zo klein. (als ie naast een tzr staat valt het gewoon op dat ie echt een slag kleiner is)

RS vind ik niet zo mooi kwa vormen en rijd idd half (niet tupperware-troep-rijdend) nl al op...

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-11-2005 om 14:22 uur.


tss, voorkant van een tzr is pas schraal, heb je dat kuip ruitje wel gezien? veel te klein..
voor de rest is het model cker goed.. alleen ik vind persoonlijk de gpr veel mooier.

ik zou voor de gpr gaan
 
ik vlam je..
Remco RS 13-11-2005 14:30 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Ik zou voor de GPR gaan, niet alleen voor 't uiterlijk (niet dat je wat aan mijn mening hebt maar o.k. ), maar 't plasticwerk is van goede kwaliteit, allemaal degelijk spul.
En 't blok, tjsaa wat kun je daar over zeggen? gewoon goed
Minpunt van de GPR is alleen dat het pas het 1e model nieuwe GPR is, waardoor het model nog niet goed helemaal doorontwikkeld is, zitten wat kleine foutjes in.
Je zult zeer waarschijnlijk problemen krijgen met de voorvork, die zal binnen een week lek zijn (bij zo goed als alle GPR's) en de elektronica is ook nog niet zoals 't hoort, spanningsregelaar ontspoort nog weleens, je digitale teller flipt (gaat weer op 0 staan, waardoor lijkt alsof ie weer nieuw is, als je 'm goed poetst dan ) en je olielampje gaat om de haverklap branden

Verder prima dingetje en ontgrenst loopt ie 107km/h

Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 13-11-2005 om 14:30 uur.


ja wat is dat met die voorvork steeds? heb t wel eens vaker gehoord.. hebben ze daar al iets op gevonden?

edit: een aprilia rs is een model wat al jaren bestaat, het is steeds doorontwikkelt, er zitten dus niet van die kinderziekten in


Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 13-11-2005 om 14:31 uur.
 
Frysk 13-11-2005 14:32 Print reply

Posts: 34930
derbi blok op appie rs bouwen
klaar
 
giggitybyte
Ollie 13-11-2005 14:35 Print reply

Posts: 2468
Voorvork is blijkbaar gewoon te zak, niet goed berekend op oliedruk ofzo, of keringen zijn van dikke B-kwaliteit, denk eerder zoiets, derbi zal vast iets te simpel en goedkoop gedacht hebben...
 
Remco RS 13-11-2005 14:36 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Voorvork is blijkbaar gewoon te zak, niet goed berekend op oliedruk ofzo, of keringen zijn van dikke B-kwaliteit, denk eerder zoiets, derbi zal vast iets te simpel en goedkoop gedacht hebben...

voor een dubbeltje op de 1e rang
 

Dit topic is 4222 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved