Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vaag probleem!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 830 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3325 - vaag probleem!!!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 26-3-02?14:39 Print topicpost
Posts: 1755
Okee mn mttje rijdt nog wel gewoon prima en lekker en trekt prima door tot in zn 3, maar als ik dan naar zn 4e versnelling overschakelen begint ie gewoon langzaam steeds een kilometertje zachter te rije totdat ie voor mn gevoel bijna stil staat, rijd ie nog maar 50 ofzo. Dus wat is er mis met mn brommertje, hij maakt volges mij nog prima toere in zn andere 3 versnellinge, maar zelfs vol gas in zn 4 doet ie niks. Maar et is ook weer nie zo dat ie opeen stopt ofzo, hij gaat gewoon heel langzaam zachter :( :( dus help plz
 

Sneks 26-3-02?15:19 Print reply
Posts: 2499
te zware twv.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
wipe-out 26-3-02?15:20 Print reply

Posts: 7672
ik denk dat je vertanding gewoon iets te zwaar is. met welke vertanding rijd je nu dan?
 
huh 26-3-02?17:57 Print reply
Posts: 1755
Okee vervolg van et verhaal, want de topic postte ik op school.

Nou ja ik rij trug van school enne hij startte daar al nie lekker, maar ja na een tijdje wel, dus ik rustig warm draaie in zn vrij en wegrije he, nou et onmogelijk was al dat ie meer dan 65 reed in zn 3, doet ie normaal nooit.
Dus ik rij rustig door in zn 3 en haal halverwege een tractor in en KABOEM :a :a :a alles kapt ermee, moet langs de kant gaan staan, start nie meer enz...ben trouwes net weer thuis, ga dalijk met aanhangwage brommer ophale om te kijke wat er kaput is.

Zal nie door te zware tandwiele kom denk ik. Ik heb btw er nou 17-47 opligge zo uit mn hoofd...

Maar ja brommer kapot :a :n :p :(
 
Nick - Administrator 26-3-02?19:04 Print reply

Posts: 4967
Wat is je setup? Want 17-47 is niet super licht hoor.
Maar als ie er opeens mee stopte en je hem niet aankreeg; wie weet is er iets mis met je zuigerveren. Check ff of je nog veel compressie hebt.

 
70malossi 26-3-02?20:16 Print reply
Posts: 4176
k wil je niet ongerust maken,maar ik ehb ook al eens zoeist gehad,of eigenlijk 2 keer.
de eerste keer was mn big end naar d eklote (was met zuiplapp) en ha dik 1 zuiger kapoot gedraaid.
de 2e keer waas mn rechter krukas keering kaduuk.
dus i kdenk ook compressie
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Martijn 26-3-02?20:22 Print reply
Posts: 10000
ik dacht ook compressie... misschien waren je zuigerveren poep en zijn ze geknapt ofzo...

of je bougie heeft de verkeerde warmtegraad oid...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
MBBBBBB 26-3-02?20:31 Print reply
Posts: 2340
Als ie er zomaar mee kapt en daarvoor steeds slechter reed, zal het wel iets in je cilinder zijn..... ( of misschien je membraam, maar ik denk eerder zuigerveren ofzo )
 
barry 26-3-02?20:47 Print reply

Posts: 7387
dat komt me bekend voor want zondag was ik met een kameraad van me wezen crossen en had precies hetzelfde, begon steeds slechter te rijden en steeds minder kracht, totdat ie er mee kapte en niet meer aansloeg, had ook geen compressie meer, cilinder er afgetrokken, resultaat: gebroken zuigerveer!
 
He?
Steve_ZHC 27-3-02?09:40 Print reply

Posts: 2716
Had ik ook;
vrij vel maar absoluut geen kracht meer, cilinder eraf gerukt, 1 zuigerveer verdwenen en de zuiger aan gort.
Cilinder zelf was niks mis mee, ik denk dat ik mijn zuigerveren er niet helemaal op de juiste manier in had gedrukt...dan krijg je dat dus.
En als iemand een 50 imi wil kopen, stuur ff een message ofsow, of SMS naar 06-24640204

 
huh 27-3-02?18:20 Print reply
Posts: 1755
Ok dan bedankt he ben nou bezig met cilinder dr af hale is ook nog nie zo makkelijk zeg, zal verder wel lukke, ik vertel verder nog wel hoe et ermee is...

edit:
mn setup weet ik eigelijk nie, zal dalijk es kijke wat er op mn cilinder enzo staat, weet alleen dat mn carb. een mikuni is iets van 16/17 hebbe we gemete.

[This message is edited by huh on 27-3-02 18:24]
 
huh 28-3-02?09:37 Print reply
Posts: 1755
Nou ja dankzij faq hier heb ik cilinder dr af gehaald, nou ja echt gaar is ie niet, maar de zuigerveer dat ding wat er op zit is dus naar de klote en dr zitte nogal wat kleine krasjes op mn zuiger en cilinderwand. Maar ik weet nie hoeveel nou wel of nie mag, ja ik zal dr wel mee door moete rije want ik heb nog geen geld voor een nieuwe :a, en dr zit ook een vage brandvlek/koffievlek op ofzoiets
nou ja beetje bijslijpe maar met staalwol alleen ik vroeg me af of je dan nie veel compressie verliest, want dan zit er toch veelste veel ruimte tusse je zuiger en cilinder ?? Lijkt mij dan en ik had al nie zoveel compressie.

Ow ja trouwes et stukje zuigerveer dat is afgebroke zit waarschijnlijk in mn blokje :( maar daar zag ik al een andere topic over staan dus...
 
Neonlampje 28-3-02?11:22 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: huh?
met aanhangwage

Wat is een aanhangwagen-brommer? eentje waar je een andere aan kan hangen ofzo??

Als ik jou was ff cyl eraf halen, dan weet je meer.. ff naar sucker-veertjes kijken, speling, etc...
Het kan vanalles zijn, maar waarschijnlijk ben je paar zuigerveren kwijtgeraakt...
edit: ik zie net dat je dat al gedaan had.. grmbl.. ik moet toch maar eens een keer starten om grote posts te gaan lezen, normaal sla ik die over

[This message is edited by Neonlampje on 28-3-02 11:26]
 

Dit topic is 534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved