Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #33246 - Hona MTX-SH vraagje
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 983 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Shifty |
13-11-2005 12:32 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
als je een std 50cc heb zal ik voor 75 gaan, kijk ff hoe hij rijd
je kan altijd nog wat spelen met je gasnaald
Bedankt, ga ik daar voor, en jezus wat een snelle reacties, mn replie staan ineens 2 berichten voor
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
tsxj oran |
13-11-2005 12:33 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
Dat klopt ja, en waarom blijft hij niet uitstaan, omdat er een veer inzit. Maar het is NIET de bedoeling om met je choke open te gaan rijden, daarom is het een beunhaas.
@kreidlerholle: heb idd een 100 euries afgedingt, voor 500 gekocht. Ding heeft een revisatie gehad van binnen (krukaslagers ed) door een brommerzaak. Koppelingsplaten zijn vervangen. En hij ziet er redelijk goed uit (een 10cm verhoogd, alle kapjes en buddy zijn nog ok).
op de choke rijden kan wel hoor
als het zo koud was als vroeger hierow -10 ofso dan heb je dat egt wel nodig
maar dat is alleen als hij koud is
btw een choke is een handig afstel middel
|
|
oud |
|
FazuL NSR |
13-11-2005 12:36 |
Posts: 2046 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
dan zal het 70 ? 75 zijn denk ik
standaard is 72, zit snel uitlaatje onder, 16mm dus dat is wel het minimale. koop 70 75 80 85 en 90, ik had op me NSR met vergelijkbare setup 87.
|
|
|
|
Kampersjaak |
13-11-2005 12:36 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
Dat klopt ja, en waarom blijft hij niet uitstaan, omdat er een veer inzit. Maar het is NIET de bedoeling om met je choke open te gaan rijden, daarom is het een beunhaas.
@kreidlerholle: heb idd een 100 euries afgedingt, voor 500 gekocht. Ding heeft een revisatie gehad van binnen (krukaslagers ed) door een brommerzaak. Koppelingsplaten zijn vervangen. En hij ziet er redelijk goed uit (een 10cm verhoogd, alle kapjes en buddy zijn nog ok).
dat klopt van dat afstellen,
maar in het begin met warmrijden rij je wel met choke open.
|
|
oderint dum metuant |
|
Shifty |
13-11-2005 13:04 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: FazuL NSR
[...]
standaard is 72, zit snel uitlaatje onder, 16mm dus dat is wel het minimale. koop 70 75 80 85 en 90, ik had op me NSR met vergelijkbare setup 87.
Tis een 13mm carb, standaard carb. Dus het enige dat anders is, is de uitlaat. 72 is standaard, met een snelle uitlaat zou je dus een iets grotere sproeier moeten hebben, ik ga dus uit van een 75. Khaal morgen gewoon een paar op in die buurt en probeer ze wel even uit.
Edit: nsr blok is toch praktisch hetzelfe, op de waterkoeling na?
Dit bericht is gewijzigd door MTX-SH-FoaL op 13-11-2005 om 13:05 uur.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
tsxj oran |
13-11-2005 13:06 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
[...]
Tis een 13mm carb, standaard carb. Dus het enige dat anders is, is de uitlaat. 72 is standaard, met een snelle uitlaat zou je dus een iets grotere sproeier moeten hebben, ik ga dus uit van een 75. Khaal morgen gewoon een paar op in die buurt en probeer ze wel even uit.
Edit: nsr blok is toch praktisch hetzelfe, op de waterkoeling na?
Dit bericht is gewijzigd door MTX-SH-FoaL op 13-11-2005 om 13:05 uur.
snellere uitlaat hoef niet altijd grotere sproeier te zijn
bij tsx is t namelijk andersom
|
|
oud |
|
Shifty |
13-11-2005 13:13 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
snellere uitlaat hoef niet altijd grotere sproeier te zijn
bij tsx is t namelijk andersom
Daarom heb ik geen tsx gekocht nee geintje, vind een mtx-sh gewoon mooier, lekker groot, groter dan mn moekes 800cc motor
Maar met een snellere uitlaat moet je over het algemeen toch een iets grotere sproeier hebben...
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
Suzuki tsx |
13-11-2005 13:19 |
Posts: 617 |
een mtx-sh is toch niet groter dan een tsx...
|
|
|
|
Shifty |
14-11-2005 21:41 |
Posts: 1113 |
Ik heb vandaag nog geen sproeier kunnen halen, brommerboer is op maandag dicht dat word dus wachten tot morgen. Wel ben ik de hele dag bezig geweest met het schoonmaken en bijspuiten van de brommer, damn wat zat er een bagger in de hoekjes, en dat wil er zo moeilijk uit... Bagagerekje even opnieuw gespoten, en achterspatbord ook maar meteen even meegenomen. Achterlicht ook even gerepareerd, was door de vorige eigenaar inelkaar getaped. ook nog andere kapjes/delen opnieuw gespoten (maar niet teveel, begin volgend jaar gaat hij namelijk helemaal uit elkaar van een goeie spuitbeurt en een complete revisie) kokpitje even netjes gemonteerd, bedrading even netjes weggewerkt, en nog veel meer van die kleine dingen. Morgen even een nieuw buddy omtrekje ophalen, nieuwe voorkapjes (zijn een beetje kaput) en een goeie sproeier dus, en dan istie weer als nieuw
Heb dus alvast even de carb er weer af gehaald, had me zelfs vergist in de sproeier maat, het is niet 57 wat er in zit maar 51. (de 1 lijkt nogal op een 7) dat is echt veeeel te klein, ben blij dat ik er niet teveel mee gereden heb, scheelt me weer een warmloper
Maar het vreemde is dat hij in de vrij wel gewoon goed loopt (met de choke dus dicht), maar op hogere toeren klinkt hij wel erg "rauw". Morgen de brut maar even goed afstellen, kneem meteen even de ontsteking mee. Kzal zo even in de knowledgebase kijken hoeveel mm voorontsteking hij moet hebben.
Ik laat het weten als alles in orde is (en ook als het niet in orde is :P)
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
daanmtx |
14-11-2005 22:06 |
Posts: 3759 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
Ik heb vandaag nog geen sproeier kunnen halen, brommerboer is op maandag dicht dat word dus wachten tot morgen. Wel ben ik de hele dag bezig geweest met het schoonmaken en bijspuiten van de brommer, damn wat zat er een bagger in de hoekjes, en dat wil er zo moeilijk uit... Bagagerekje even opnieuw gespoten, en achterspatbord ook maar meteen even meegenomen. Achterlicht ook even gerepareerd, was door de vorige eigenaar inelkaar getaped. ook nog andere kapjes/delen opnieuw gespoten (maar niet teveel, begin volgend jaar gaat hij namelijk helemaal uit elkaar van een goeie spuitbeurt en een complete revisie) kokpitje even netjes gemonteerd, bedrading even netjes weggewerkt, en nog veel meer van die kleine dingen. Morgen even een nieuw buddy omtrekje ophalen, nieuwe voorkapjes (zijn een beetje kaput) en een goeie sproeier dus, en dan istie weer als nieuw
Heb dus alvast even de carb er weer af gehaald, had me zelfs vergist in de sproeier maat, het is niet 57 wat er in zit maar 51. (de 1 lijkt nogal op een 7) dat is echt veeeel te klein, ben blij dat ik er niet teveel mee gereden heb, scheelt me weer een warmloper
Maar het vreemde is dat hij in de vrij wel gewoon goed loopt (met de choke dus dicht), maar op hogere toeren klinkt hij wel erg "rauw". Morgen de brut maar even goed afstellen, kneem meteen even de ontsteking mee. Kzal zo even in de knowledgebase kijken hoeveel mm voorontsteking hij moet hebben.
Ik laat het weten als alles in orde is (en ook als het niet in orde is :P)
ik zou ff iemand regelen om je te helpen bij dat zadelovertrek, ik heb het onlangs ook gedaan en dat is echt een klotekarwei.
|
|
Honda VFR400R |
|
Shifty |
14-11-2005 23:25 |
Posts: 1113 |
Kweet ut, heb het een keer eerder gedaan. Maar dat komt wel goed, gewoon doorzetten
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
christianos |
14-11-2005 23:26 |
Posts: 20445 |
|
|
|
|
Shifty |
15-11-2005 10:01 |
Posts: 1113 |
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
Shifty |
18-11-2005 17:41 |
Posts: 1113 |
Ok? dan, kheb vanmorgen de bestelling van 50cc.nl binnen gekregen. De bromboer hiero had namelijk echt helemaal niks, niet eens een sproeiertje.
Maar hoe dan ook, met een 75 sproeier loopt hij heerlijk, alhoewel ik toch graag wat meer vermogen zou willen hebben. (maar daarvoor ga ik wel een keer mn setup aanpassen, 70cc, 18mm, techno met proma ) Dusse, dikke prima en nu weer lekker Brommertje Rijden
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
Dit topic is 983 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|