rene-RX |
10-11-2005 17:32 |
Posts: 2018 |
zuiger versleten
wordt blok niet te warm ofzo ??
zo ja
miss keer koelvloeistof bij vullen
radiator schoonmaken ofzo
had ik een keer last van 10 minuten rijden ding 100 graden
membraam kapot
uitlaat verstopt
Dit bericht is gewijzigd door rene-RX op 10-11-2005 om 17:26 uur.
ow laat membraam dan maar weg als die kapot is doet hij het niet in lage toeren
|
|
www.apriliaforum.nl |
|
Kawasaa |
10-11-2005 17:34 |
Posts: 778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx_gangster
ik denk dat ik het er tog op moet wagen
ik denk dat ik gewoon in de eerste versnellingen ga rijden en lage toeren rijden
want dan rijd ie gewoon normaal goed
ik zou het niet doen kijk ff je cil en zuiger na en stel hem goed af
|
|
|
|
tsx_gangster |
10-11-2005 17:42 |
Posts: 374 |
ik heb nu eve gereden hij rijd nu normaal met een koude motor
het gebeurde gisteren avond ook pas na een 20 min hardrijden
ma toen deed ie het weer na 5 min vandaag was het ne 15 min rijden en deed ie het nie goed tot ik thuis was
|
|
|
|
mcdronkz |
10-11-2005 17:52 |
Posts: 32777 |
Ow, na 20 min volgas rijden ging 'ie pas raar doen. Nee dan is het mij inderdaad een raadsel wat er aan de hand is...
|
|
|
|
tsx_gangster |
10-11-2005 18:32 |
Posts: 374 |
neej niet egt volgas
k bedoel gewoon na 20 min rijden
veel terug schakelen en zow gewoon normaal 20 mini rijden
|
|
|
|
rene-RX |
10-11-2005 18:40 |
Posts: 2018 |
had ik ook last van
membraam vervangen cilinder na gekeken en alles
uitlaat ontkoold
als hij warm was sloeg hij bijna af begon te roken enzo
toen 10 sproeiers kleiner gaan zitte en niks aan de hand
wss altijd iets verstopt gezeten ofzo
|
|
www.apriliaforum.nl |
|
tsx_gangster |
10-11-2005 19:25 |
Posts: 374 |
okeej
dan ga k morgen sproeiers wisselen
en anders cilinder bekijken
mare weet er iemand wat er standaart op een rieju rr am6 blok zit
wat voor cilinder
een import of zoow
|
|
|
|
Jeroen B |
10-11-2005 19:50 |
Posts: 1929 |
gilarordoni/ italkit geloof ik
zeker weten een warmloper
meestal rijdt hij daarna ook nog wel
heb ik ook gehad
hij reed nog gewoon maar men bovenste zuigerveer was verdwenen
|
|
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__ |
|
tsx_gangster |
10-11-2005 20:34 |
Posts: 374 |
ik ga morgen proberen te rijden heb net weer eve gereden rijd nu redelijk lekker als ie weer kut gaat doen of iets in die richting dan gaat ik me cilinder er af beunen
|
|
|
|
KaWaReZ |
10-11-2005 20:40 |
Posts: 20582 |
tieft die uitlaat eronder vandaan, kijk door je uitlaatpoort naar je zuiger (desnoods trap je em in zn 2 oid en zorg je dattie net voor zn compressie geduwd wordt, zodat je de zuiger ziet)
zitte dr krasse op dan heb je n lekkere warmloper gehad, ist netjes glad, no problem.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
jupiler |
10-11-2005 20:44 |
Posts: 846 |
als je dan in zn 5 zit.. valt je toerenteller dan in een keer helemaal naar 0? dan weet je iig zkr dat t n warmloper is... en na n warmloper ken je meestal wel doorijden. ik had er ook 5 voor nodig voor hij vast liep.
|
|
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk |
|
mblover |
10-11-2005 20:45 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
tieft die uitlaat eronder vandaan, kijk door je uitlaatpoort naar je zuiger (desnoods trap je em in zn 2 oid en zorg je dattie net voor zn compressie geduwd wordt, zodat je de zuiger ziet)
zitte dr krasse op dan heb je n lekkere warmloper gehad, ist netjes glad, no problem.
Ja maar moeten de krassen dan altijd om de hele zuiger/bij de uitlaat poort zitten?
@ Jupiler,
Je rijd gewoon door na een warmloper ipv dat je kijkt hoe dat komt en het probleem oplost?
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 10-11-2005 om 20:45 uur.
|
|
|
|
KaWaReZ |
10-11-2005 20:48 |
Posts: 20582 |
hapt meestal in de uitlaatpoort
99,9% van alle warmgelopen zuigers heeft aan dekant van de uitlaatpoort en de inlaat krassen. (vanwege de horizontale beweging en uitzetting )
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
jupiler |
10-11-2005 20:48 |
Posts: 846 |
ja toen was ik zelf nog niet zo slim en wist zelf niet wat t was is een jaartje of 5 geleden
|
|
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk |
|
bartos |
10-11-2005 20:51 |
Posts: 1372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
tieft die uitlaat eronder vandaan, kijk door je uitlaatpoort naar je zuiger (desnoods trap je em in zn 2 oid en zorg je dattie net voor zn compressie geduwd wordt, zodat je de zuiger ziet)
zitte dr krasse op dan heb je n lekkere warmloper gehad, ist netjes glad, no problem.
ik ben zelf niet zoon fan van door allen door uitlaat poort kijken.
Eergister bij me zelf nog. loopt klote leek op warmloper ik kijk door uitlaat port zien niks.
draai bougie er uit zie ik stukje's metaal er in zitten.
Trek cilinder er af en zie dit:
edit op zuiger zit geen 1 kras
cilinder helemaal perfect op 1 klein amper voelbaar krasje van 1 cm lang ver buiten odp en bdp. Dus had er nog me kunnen door rijden
Dit bericht is gewijzigd door bartos op 10-11-2005 om 20:54 uur.
|
|
|
|