Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe herken ik warm loper am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1076 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33195 - hoe herken ik warm loper am6
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7611 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rene-RX 10-11-2005 17:32 Print reply

Posts: 2018
zuiger versleten

wordt blok niet te warm ofzo ??

zo ja

miss keer koelvloeistof bij vullen

radiator schoonmaken ofzo

had ik een keer last van 10 minuten rijden ding 100 graden

membraam kapot

uitlaat verstopt

Dit bericht is gewijzigd door rene-RX op 10-11-2005 om 17:26 uur.

ow laat membraam dan maar weg als die kapot is doet hij het niet in lage toeren
 
www.apriliaforum.nl
Kawasaa 10-11-2005 17:34 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx_gangster
ik denk dat ik het er tog op moet wagen

ik denk dat ik gewoon in de eerste versnellingen ga rijden en lage toeren rijden
want dan rijd ie gewoon normaal goed


ik zou het niet doen kijk ff je cil en zuiger na en stel hem goed af
 
tsx_gangster 10-11-2005 17:42 Print reply

Posts: 374
ik heb nu eve gereden hij rijd nu normaal met een koude motor



het gebeurde gisteren avond ook pas na een 20 min hardrijden
ma toen deed ie het weer na 5 min vandaag was het ne 15 min rijden en deed ie het nie goed tot ik thuis was
 
mcdronkz 10-11-2005 17:52 Print reply

Posts: 32777
Ow, na 20 min volgas rijden ging 'ie pas raar doen. Nee dan is het mij inderdaad een raadsel wat er aan de hand is...
 
tsx_gangster 10-11-2005 18:32 Print reply

Posts: 374
neej niet egt volgas

k bedoel gewoon na 20 min rijden
veel terug schakelen en zow gewoon normaal 20 mini rijden

 
rene-RX 10-11-2005 18:40 Print reply

Posts: 2018
had ik ook last van


membraam vervangen cilinder na gekeken en alles

uitlaat ontkoold

als hij warm was sloeg hij bijna af begon te roken enzo

toen 10 sproeiers kleiner gaan zitte en niks aan de hand

wss altijd iets verstopt gezeten ofzo
 
www.apriliaforum.nl
tsx_gangster 10-11-2005 19:25 Print reply

Posts: 374
okeej
dan ga k morgen sproeiers wisselen
en anders cilinder bekijken
mare weet er iemand wat er standaart op een rieju rr am6 blok zit
wat voor cilinder
een import of zoow
 
Jeroen B 10-11-2005 19:50 Print reply

Posts: 1929
gilarordoni/ italkit geloof ik
zeker weten een warmloper
meestal rijdt hij daarna ook nog wel
heb ik ook gehad
hij reed nog gewoon maar men bovenste zuigerveer was verdwenen
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
tsx_gangster 10-11-2005 20:34 Print reply

Posts: 374
ik ga morgen proberen te rijden heb net weer eve gereden rijd nu redelijk lekker als ie weer kut gaat doen of iets in die richting dan gaat ik me cilinder er af beunen
 
KaWaReZ 10-11-2005 20:40 Print reply

Posts: 20582
tieft die uitlaat eronder vandaan, kijk door je uitlaatpoort naar je zuiger (desnoods trap je em in zn 2 oid en zorg je dattie net voor zn compressie geduwd wordt, zodat je de zuiger ziet)
zitte dr krasse op dan heb je n lekkere warmloper gehad, ist netjes glad, no problem.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
jupiler 10-11-2005 20:44 Print reply
Posts: 846
als je dan in zn 5 zit.. valt je toerenteller dan in een keer helemaal naar 0? dan weet je iig zkr dat t n warmloper is... en na n warmloper ken je meestal wel doorijden. ik had er ook 5 voor nodig voor hij vast liep.
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
mblover 10-11-2005 20:45 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
tieft die uitlaat eronder vandaan, kijk door je uitlaatpoort naar je zuiger (desnoods trap je em in zn 2 oid en zorg je dattie net voor zn compressie geduwd wordt, zodat je de zuiger ziet)
zitte dr krasse op dan heb je n lekkere warmloper gehad, ist netjes glad, no problem.


Ja maar moeten de krassen dan altijd om de hele zuiger/bij de uitlaat poort zitten?

@ Jupiler,
Je rijd gewoon door na een warmloper ipv dat je kijkt hoe dat komt en het probleem oplost?

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 10-11-2005 om 20:45 uur.
 
KaWaReZ 10-11-2005 20:48 Print reply

Posts: 20582
hapt meestal in de uitlaatpoort

99,9% van alle warmgelopen zuigers heeft aan dekant van de uitlaatpoort en de inlaat krassen. (vanwege de horizontale beweging en uitzetting )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
jupiler 10-11-2005 20:48 Print reply
Posts: 846
ja toen was ik zelf nog niet zo slim en wist zelf niet wat t was is een jaartje of 5 geleden

 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
bartos 10-11-2005 20:51 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
tieft die uitlaat eronder vandaan, kijk door je uitlaatpoort naar je zuiger (desnoods trap je em in zn 2 oid en zorg je dattie net voor zn compressie geduwd wordt, zodat je de zuiger ziet)
zitte dr krasse op dan heb je n lekkere warmloper gehad, ist netjes glad, no problem.


ik ben zelf niet zoon fan van door allen door uitlaat poort kijken.

Eergister bij me zelf nog. loopt klote leek op warmloper ik kijk door uitlaat port zien niks.

draai bougie er uit zie ik stukje's metaal er in zitten.

Trek cilinder er af en zie dit:



edit op zuiger zit geen 1 kras

cilinder helemaal perfect op 1 klein amper voelbaar krasje van 1 cm lang ver buiten odp en bdp. Dus had er nog me kunnen door rijden

Dit bericht is gewijzigd door bartos op 10-11-2005 om 20:54 uur.
 

Dit topic is 7611 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved