Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoge toeren maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33168 - Hoge toeren maken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 894 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tomario 8-11-2005 21:39 Print topicpost

Posts: 21
Ik rij momenteel met mijn Kawasaki AR50.

Ik kocht hem met de gedachte; brommer rijden is leuk, ik stel hem af op net 50 km/u.
De eerste week is dat leuk, maar dat begint al heel erg snel te vervelen. Dus wat doe ik: ik gooi de ring die ik tussen de cilinder en de uitlaat heb geplaatst om hem te begrenzen eruit. Prachtig rijdt hij nu, veel meer kracht en bloedsnel (gisteren plat erop 85 km/u).

Ik kan vrij snel doorschakelen met mijn eerste drie versnellingen, op 55 moet ik zoeken naar mijn 4de.
Deze versnelling moet ik aanhouden tot 70/80 per uur en 9000 toeren, opschakelen gaat wel maar dan zakt de kilometerteller langzaam naar 50 en de toerenteller naar 6000.

Nu mijn vraag: is dit wel goed voor mijn bromfiets, 80 km/u rijden terwijl de toerenteller volop in het rood staat en 9000 a 10000 toeren aanwijst?
 
Rock on

NSR-krul 8-11-2005 21:40 Print reply

Posts: 2981
denk het wel, als ik 95 ga heb ik 12000 toeren
 
khpoppema 8-11-2005 21:41 Print reply

Posts: 3199
je hebt dus meer als 4 versnellingen?

dan meot je hem lichter vertanden
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
MT70-nolimit 8-11-2005 21:41 Print reply

Posts: 4322
vraag was gister nog in het kleine vragen topic, 10k is niet veel hoor, aangezien AM-6 blokken boven de 13k rijden.
 
gaat lang goed
MT5-honda_pwnz 8-11-2005 21:56 Print reply

Posts: 1595
het slijt alleen meer + brandstof verbruik is lekker hoog, ikzelf rij ook meestal rond de 10k achja als de cilinder na een paar 1000 km op is komt er een nieuwe op + de rest wat versleten is.
 
[RRT] Lost-P 8-11-2005 22:23 Print reply
Posts: 4578
Je kunt hem lichter vertanden, dan kun je wat soepeler doortrekken en trektie het ook nog gewoon in je laatste versnelling(en)... Zal wat lekkerder rijden ook
 
Chille Tune shit dan
Hardstyle 8-11-2005 22:40 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-krul
denk het wel, als ik 95 ga heb ik 12000 toeren


stoer, goed voor je nsr
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
HersenSpinsel 8-11-2005 23:24 Print reply

Posts: 2984
bij mij is dat ook een beetje, ik trek hem van 50 naar 75 door in de 4 tot 11k, dan ga ik naar de 5 daar trekt hij tot 80km/u en dan @10k naar de 6 maar dan zakt hij met een beetje wind al terug maar met windmee gaat hij ruim 85 km/u.. volgens mij moet je hem dan gewoon iets lichter vertanden want ik had eerst nog zwaarder en toen trok hij het voor geen meter
 
HPT www.derbi-club.com!
jong 8-11-2005 23:35 Print reply

Posts: 1445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
bij mij is dat ook een beetje, ik trek hem van 50 naar 75 door in de 4 tot 11k, dan ga ik naar de 5 daar trekt hij tot 80km/u en dan @10k naar de 6 maar dan zakt hij met een beetje wind al terug maar met windmee gaat hij ruim 85 km/u.. volgens mij moet je hem dan gewoon iets lichter vertanden want ik had eerst nog zwaarder en toen trok hij het voor geen meter



dan issie idd te zwaar vertand
 
Kampersjaak 9-11-2005 12:26 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
vraag was gister nog in het kleine vragen topic, 10k is niet veel hoor, aangezien AM-6 blokken boven de 13k rijden.



ja tuurlijk. am-6 blokjes rijden boven de 13k, zullen dan nog veel kracht hebben.

9 k is een mooi aantal. zou hem daar op richten met je tandwielen.
 
oderint dum metuant
richard3 9-11-2005 13:06 Print reply

Posts: 5198
als je max 10 11 k maakt is da zat 9k vindt ik net te weinig

 
op naar de grote brommers
Deon 9-11-2005 13:07 Print reply

Posts: 9656
als je m net in de powerband hebt, trekt die meestal wel door(bij mij dan)

12k 85km/h
en bij 8/9k zakt ie weer terug bij mij iig
 
AOF 9-11-2005 14:36 Print reply

Posts: 1477
moet jij zoveewl toeren naaien?
als die bij mij in de 4(4bak) op de 7000 toeren zit trekt ie hem ok helemaal door tot de 11500 met me 13mm carbje
 
onraad 9-11-2005 16:10 Print reply
Posts: 593
Vriend van mij heeft ook AR50 met 6bak. In 5 rijdt hij 85 @ 10500 rpm. Als je dan naar 6 gaat zakt het toerental naar 8500 en rijdt hij even snel. Dan kan je rustig rijden ipv steeds alles te geven. Rijdt echt veel leuker...

 
Tomario 9-11-2005 21:52 Print reply

Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad
Vriend van mij heeft ook AR50 met 6bak. In 5 rijdt hij 85 @ 10500 rpm. Als je dan naar 6 gaat zakt het toerental naar 8500 en rijdt hij even snel. Dan kan je rustig rijden ipv steeds alles te geven. Rijdt echt veel leuker...




Is bij mij dus niet, 5 en 6 ga ik gewoon niet gebruiken dan, als 9 a 10000 toeren draaien toch geen kwaad kan. Echt harder hoeft hij niet te rijden.
 
Rock on
christianos 9-11-2005 21:53 Print reply

Posts: 20445
je kan ook wel 13.000 toeren maken

hij zal er alleen harder door gaan slijten maard at valt egt wel te overzien..
 

Dit topic is 894 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved