Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #33140 - Waarom slijt opgevoerd blok zo snel...
|
Pagina 5 van 6
|
Dit topic is 3011 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
jong |
7-11-2005 23:11 |
|
Volty |
8-11-2005 10:41 |
Posts: 110 |
Als ik zo kijk hoe de gemiddelde brommerrijder met zijn boekapparaat omgaat vind ik het niet eens zo vreemd dat ze 't ding jaarlijks moeten reviseren
't Kan ook best dat vroeger alles beter was, maar als je nu ff kijkt hoe hard een am6/derbi al rijdt als je 'm alleen maar onbegrenst.. da's wel andere koek dan een oudere Honda.
Dit bericht is gewijzigd door Volty op 8-11-2005 om 10:42 uur.
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
8-11-2005 10:54 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Volty
Als ik zo kijk hoe de gemiddelde brommerrijder met zijn boekapparaat omgaat vind ik het niet eens zo vreemd dat ze 't ding jaarlijks moeten reviseren
't Kan ook best dat vroeger alles beter was, maar als je nu ff kijkt hoe hard een am6/derbi al rijdt als je 'm alleen maar onbegrenst.. da's wel andere koek dan een oudere Honda.
Dit bericht is gewijzigd door Volty op 8-11-2005 om 10:42 uur.
maar dat heeft weer vrij weinig met het blok te maken... maar meer met de cilinders en uitlaten...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
KaWaReZ |
8-11-2005 14:44 |
Posts: 20582 |
onzinreplys verwijderd.
mensen die niet kunnen lezen zullen maar moeten voelen.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
-Dennis- |
8-11-2005 15:27 |
Posts: 919 |
ok, dus het gaat er eigenlijk gewoon om dat al het oude spul gewoon beter is?
ik kan niet echt een conclusie trekken uit alle reply's
|
|
nee, dat mag niet |
|
KaWaReZ |
8-11-2005 15:29 |
Posts: 20582 |
oude spul is niet bezuinigd op materiaalkosten en draaiden veelal minder toeren dan huidige (commerciele) techniek.
heb je een nieuwe bak, die gewoon 70 rijdt oid, dan ken die best lang mee,
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
jackmasterTZR |
8-11-2005 15:46 |
Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
ja, ik vind het op een drijfstang van 90 mm niet zo gek veel
en het geeft me nog steeds niet het idee dat ze juist door die 5 mm minder slijten.. ik zou niet kunnen inzien hoe dat verband met elkaar heeft..
slag heeft ook helemaal niks met de lengte van een drijfstang te maken. De slag ligt aan de kruk as, hoeveel milimeter is de excentrische as, oftwel de krus as, van de centrische as verwijderd...
stel kheb een mt krukas, die heeft bijvoorbeeld een slag van zeg 50 mm en een drijfstang van 90mm, nu sloop ik mn ori drijstang eruit en gooi er eentje op van 900mm. een 10x zo lange, dan is mijn slag nog steeds hetzelfde gebleven.
ik weet niet of de krukas van een 50 en een 80 verschilt met elkaar, maar als dat niet zo is, dan slijt een 80 THEORETISCH harder dan een 50.
verschilt die krukas nu wel van elkaar, dus dat de 80 een grotere slag heeft, dan zou het nog weleens kunnen zijn dat de 50 harder slijt.
Want,
stel jezelf maar eens voor. Waar wordt je vermoeider van. Je zit op je fiets met hele korte trappertjes, dan moet je veel kracht uit oefenen om ze rond te krijgen. Heb je nu een hele lange trapper hoef je veel minder kracht uit te oefenen en ben je ook minder moe.
Dit alles heeft gewoon met hefboom te maken, en niet met pk?s koppel of cc?s
Dit bericht is gewijzigd door jackmasterTZR op 8-11-2005 om 15:58 uur.
|
|
|
|
Neluhz |
8-11-2005 15:55 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
oude spul is niet bezuinigd op materiaalkosten en draaiden veelal minder toeren dan huidige (commerciele) techniek.
heb je een nieuwe bak, die gewoon 70 rijdt oid, dan ken die best lang mee,
zeg je nu dat honda niet commercieel was?
okey, bij een derbi wordt je erger afgezet dan je bij een mt-tje werd, maar afgezet wordt je toch wel tis wel zo, dat er verschil zit in materiaal, als een honda blok van gietijzer is, is dat nou eenmaal steviger dan een aluminium blok.
|
|
|
|
Neluhz |
8-11-2005 15:56 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]
boring heeft ook helemaal niks met de lengte van een drijfstang te maken. De boring ligt aan de kruk as, hoeveel milimeter is de excentrische as, oftwel de krus as, van de centrische as verwijderd...
stel kheb een mt krukas, die heeft bijvoorbeeld een slag van zeg 50 mm en een drijfstang van 90mm, nu sloop ik mn ori drijstang eruit en gooi er eentje op van 900mm. een 10x zo lange, dan is mijn slag nog steeds hetzelfde gebleven.
ik weet niet of de krukas van een 50 en een 80 verschilt met elkaar, maar als dat niet zo is, dan slijt een 80 THEORETISCH harder dan een 50.
verschilt die krukas nu wel van elkaar, dus dat de 80 een grotere slag heeft, dan zou het nog weleens kunnen zijn dat de 50 harder slijt.
Want,
stel jezelf maar eens voor. Waar wordt je vermoeider van. Je zit op je fiets met hele korte trappertjes, dan moet je veel kracht uit oefenen om ze rond te krijgen. Heb je nu een hele lange trapper hoef je veel minder kracht uit te oefenen en ben je ook minder moe.
Dit alles heeft gewoon met hefboom te maken, en niet met pk?s koppel of cc?s
je verwart bring en slag een paar keer, maar voorderest heb je wel gelik
ow kanker, toch niet
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 8-11-2005 om 15:57 uur.
|
|
|
|
jackmasterTZR |
8-11-2005 15:57 |
Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]
je verwart bring en slag een paar keer, maar voorderest heb je wel gelik
ochjeh, hmm ff boring wijzigen naar slag
het eerste gedeelte is fout, daar stond boring maar moest slag staan, de rest klopt wel...
khaal dat soort dingen altijd door elkaar, netzoals bouten en moeren.
Dit bericht is gewijzigd door jackmasterTZR op 8-11-2005 om 15:59 uur.
|
|
|
|
Saknet |
8-11-2005 16:03 |
Posts: 10355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
nee hoor maar als er meer cc's onder komt heeft het blok meer te lijden, er zal meer compressie naar boven moeten worden gedrukt dus je big end heeft al meer te lijden enzz
Dit bericht is gewijzigd door Johnny B op 7-11-2005 om 22:22 uur.
volgens mij vind je bigend een zuigerstop ook helemaal niet leuk.. komt beetje op zelfde neer als keiharde vastloper
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
jackmasterTZR |
8-11-2005 16:08 |
Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]
volgens mij vind je bigend een zuigerstop ook helemaal niet leuk.. komt beetje op zelfde neer als keiharde vastloper
zuigerstop kan ie wel hebben hor, je moet allen als je bijvoorbeeld je vliegwiel bout eraf wil draaien rustig aan de kracht op voeren en niet in 1 keer vol sjas kracht zetten.
|
|
|
|
Saknet |
8-11-2005 16:10 |
Posts: 10355 |
nee inderdaad maar een keer zat me vliegwielmoer erg vast en toen moest ik zoveel kracht zetten dat ik et een wonder vond dak em (of et naaldlager) nie hoorde knarsen
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
mcdronkz |
8-11-2005 16:20 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
nee inderdaad maar een keer zat me vliegwielmoer erg vast en toen moest ik zoveel kracht zetten dat ik et een wonder vond dak em (of et naaldlager) nie hoorde knarsen
oh, dat is leuk voor je, schrijf er een boek over ofzo.
ontopic als 't even kan ?
|
|
|
|
Saknet |
8-11-2005 16:22 |
Posts: 10355 |
u know de realiteit waar ik o.a. ervaring in opdoe met (naald)lagers en jah ik heb ze wel eens gemold is dezelfde als jij in leeft
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Dit topic is 3011 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 6
|
|