Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waarom slijt opgevoerd blok zo snel?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33140 - Waarom slijt opgevoerd blok zo snel...
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 7-11-2005 22:41 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]



Krukaswangen? slag? boring?

wat lul jij slap? dde lagers zijn exact hetzelfde

daar heeft de boring niks mee te maken en de slag ook niet

je druk per slag blijft hetzelfde als bij 50cc, en zorgt niet voor extra slijtage zoals jij beweerd
 
mcdronkz 7-11-2005 22:42 Print reply

Posts: 32777
en wat jekko ook beweert is dat je met meer cc's altijd meer vermogen per slag krijgt, dat is ook niet per definitie waard. met z'n eerste uitspraak ben ik het volledig eens.
 
khpoppema 7-11-2005 22:42 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

wat lul jij slap? dde lagers zijn exact hetzelfde

daar heeft de boring niks mee te maken en de slag ook niet

je druk per slag blijft hetzelfde als bij 50cc, en zorgt niet voor extra slijtage zoals jij beweerd


weet je hoe koppel word gedefineerd?

meer koppel is meer kracht op de bigend en ook op de krukaslagers

en 80 cc heeft grotere broing en dus meer koppel

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
christianos 7-11-2005 22:43 Print reply

Posts: 20445
jaaaaaaaaaaaaaaaaaa


maar een 80cc blok slijt niet harder dan een 50cc blok

en heeft dezelfde lagers

dus het verhaal kloipt al niet
 
Jekko 7-11-2005 22:43 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

wat lul jij slap? dde lagers zijn exact hetzelfde

daar heeft de boring niks mee te maken en de slag ook niet

je druk per slag blijft hetzelfde als bij 50cc, en zorgt niet voor extra slijtage zoals jij beweerd



Jij voert hier eerder oorlog dan een discussie of dit forum.
jmr dat je irl gewoon een kleine koter bent die zijn mtx 20x per maand aan stront heeft liggen( als dat ding nog leeft)
 
Waiting for the wor`s to come
mcdronkz 7-11-2005 22:43 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]



Jij voert hier eerder oorlog dan een discussie of dit forum.
jmr dat je irl gewoon een kleine koter bent die zijn mtx 20x per maand aan stront heeft liggen( als dat ding nog leeft)


jammer dat je dit topic weer aan het verneuken bent met je onzinnige troep.
 
christianos 7-11-2005 22:44 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]



Jij voert hier eerder oorlog dan een discussie of dit forum.
jmr dat je irl gewoon een kleine koter bent die zijn mtx 20x per maand aan stront heeft liggen( als dat ding nog leeft)



hij rijd nog

en nu graag goede onderbouwingen of gewoon toegeven als je ongelijk hebt..

edit: en hoe ken je me sh, ken je mijzelf? neej, zo STFU

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-11-2005 om 22:44 uur.
 
KaWaReZ 7-11-2005 22:45 Print reply

Posts: 20582
lieve kindjes, sesamstraat is afgelopen, nu weer lief doen voor elkaar anders is ook dit topic afgelopen
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
christianos 7-11-2005 22:46 Print reply

Posts: 20445
maar goed me mening blijft hetzelfde

een ori 50cc blok slijt niet minder hard dan een ori 80 blok

ze hebben dezelfde lagers

dus maakt het aantal cc niks uit voor de slijtage van je blok

de toeren zorgen voor de slijtage..

(K) dank je wel rez btw
 
KaWaReZ 7-11-2005 22:49 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
maar goed me mening blijft hetzelfde

een ori 50cc blok slijt niet minder hard dan een ori 80 blok

ze hebben dezelfde lagers

dus maakt het aantal cc niks uit voor de slijtage van je blok

de toeren zorgen voor de slijtage..

(K) dank je wel rez btw


nu zou je kunnen aanvoeren aan de discussie dat het aantal cc's icm slag van een 50/80 anders is.
waardoor een 70 iig een slag moet hebben tussen die van de 50 en 80 in om "zo min mogelijk slijtage te hebben"

kan zijn dat dit pure onzin is, maar slijtage is van meer afhankelijk dan alleen van je toeren
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
christianos 7-11-2005 22:51 Print reply

Posts: 20445
ja zoals je warmrijd gedrag, je smering, enzovoort

maar het opvallende is dat de slag van een NSR50 en een MBX80 blok niet anders is en dat de drijfstang (zo uit me hoofd) maar 5 mm langer is.
dat zou het minder slijten van een mbx blok niet kunnen verklaren? (denk ik)
 
KaWaReZ 7-11-2005 22:52 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ja zoals je warmrijd gedrag, je smering, enzovoort

maar het opvallende is dat de slag van een NSR50 en een MBX80 blok niet anders is en dat de drijfstang (zo uit me hoofd) maar 5 mm langer is.
dat zou het minder slijten van een mbx blok niet kunnen verklaren? (denk ik)


MAAR 5mm ...
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
christianos 7-11-2005 22:54 Print reply

Posts: 20445
ja, ik vind het op een drijfstang van 90 mm niet zo gek veel

en het geeft me nog steeds niet het idee dat ze juist door die 5 mm minder slijten.. ik zou niet kunnen inzien hoe dat verband met elkaar heeft..
 
SendaMax 7-11-2005 22:57 Print reply

Posts: 1592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dennis_b
tja ik snap wel wat je bedoelt.
want dit soort dingen kom ik dan vaak tegen op marktplaats:

klikkerdeklik

Als dit niet mag excuses

Compleet gereviseerd dus

Dit bericht is gewijzigd door dennis_b op 7-11-2005 om 22:13 uur.


Lol.. ben bezig met die kerel te onderhandelen voor een ruil
 
Ariej 7-11-2005 23:10 Print reply

Posts: 3685
slijtage hangt af van het toerental, rijgedrag en het warmrijden

-door hoge toeren slijt hij sneller (duh)
-in 1 keer aan je gashendel hangen zal ook niet lekker zijn, ook niet constant hoge toeren
-het warmrijden is ook een belangrijke factor, met een koude motor ervandoor boeken is niet erg bevorderend voor je lagers


mbx, 80cc, het slijt misschien dan wel wat minder maar veel zal het echt niet schelen. Misschien omdat mbx standaard gewoon een cruiseapparaat is

 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken

Dit topic is 3009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved