christianos |
7-11-2005 22:41 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]
Krukaswangen? slag? boring?
wat lul jij slap? dde lagers zijn exact hetzelfde
daar heeft de boring niks mee te maken en de slag ook niet
je druk per slag blijft hetzelfde als bij 50cc, en zorgt niet voor extra slijtage zoals jij beweerd
|
|
|
|
mcdronkz |
7-11-2005 22:42 |
Posts: 32777 |
en wat jekko ook beweert is dat je met meer cc's altijd meer vermogen per slag krijgt, dat is ook niet per definitie waard. met z'n eerste uitspraak ben ik het volledig eens.
|
|
|
|
khpoppema |
7-11-2005 22:42 |
Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
wat lul jij slap? dde lagers zijn exact hetzelfde
daar heeft de boring niks mee te maken en de slag ook niet
je druk per slag blijft hetzelfde als bij 50cc, en zorgt niet voor extra slijtage zoals jij beweerd
weet je hoe koppel word gedefineerd?
meer koppel is meer kracht op de bigend en ook op de krukaslagers
en 80 cc heeft grotere broing en dus meer koppel
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
christianos |
7-11-2005 22:43 |
Posts: 20445 |
jaaaaaaaaaaaaaaaaaa
maar een 80cc blok slijt niet harder dan een 50cc blok
en heeft dezelfde lagers
dus het verhaal kloipt al niet
|
|
|
|
Jekko |
7-11-2005 22:43 |
Posts: 827 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
wat lul jij slap? dde lagers zijn exact hetzelfde
daar heeft de boring niks mee te maken en de slag ook niet
je druk per slag blijft hetzelfde als bij 50cc, en zorgt niet voor extra slijtage zoals jij beweerd
Jij voert hier eerder oorlog dan een discussie of dit forum.
jmr dat je irl gewoon een kleine koter bent die zijn mtx 20x per maand aan stront heeft liggen( als dat ding nog leeft)
|
|
Waiting for the wor`s to come |
|
mcdronkz |
7-11-2005 22:43 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]
Jij voert hier eerder oorlog dan een discussie of dit forum.
jmr dat je irl gewoon een kleine koter bent die zijn mtx 20x per maand aan stront heeft liggen( als dat ding nog leeft)
jammer dat je dit topic weer aan het verneuken bent met je onzinnige troep.
|
|
|
|
christianos |
7-11-2005 22:44 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]
Jij voert hier eerder oorlog dan een discussie of dit forum.
jmr dat je irl gewoon een kleine koter bent die zijn mtx 20x per maand aan stront heeft liggen( als dat ding nog leeft)
hij rijd nog
en nu graag goede onderbouwingen of gewoon toegeven als je ongelijk hebt..
edit: en hoe ken je me sh, ken je mijzelf? neej, zo STFU
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-11-2005 om 22:44 uur.
|
|
|
|
KaWaReZ |
7-11-2005 22:45 |
Posts: 20582 |
lieve kindjes, sesamstraat is afgelopen, nu weer lief doen voor elkaar anders is ook dit topic afgelopen
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
christianos |
7-11-2005 22:46 |
Posts: 20445 |
maar goed me mening blijft hetzelfde
een ori 50cc blok slijt niet minder hard dan een ori 80 blok
ze hebben dezelfde lagers
dus maakt het aantal cc niks uit voor de slijtage van je blok
de toeren zorgen voor de slijtage..
(K) dank je wel rez btw
|
|
|
|
KaWaReZ |
7-11-2005 22:49 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
maar goed me mening blijft hetzelfde
een ori 50cc blok slijt niet minder hard dan een ori 80 blok
ze hebben dezelfde lagers
dus maakt het aantal cc niks uit voor de slijtage van je blok
de toeren zorgen voor de slijtage..
(K) dank je wel rez btw
nu zou je kunnen aanvoeren aan de discussie dat het aantal cc's icm slag van een 50/80 anders is.
waardoor een 70 iig een slag moet hebben tussen die van de 50 en 80 in om "zo min mogelijk slijtage te hebben"
kan zijn dat dit pure onzin is, maar slijtage is van meer afhankelijk dan alleen van je toeren
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
christianos |
7-11-2005 22:51 |
Posts: 20445 |
ja zoals je warmrijd gedrag, je smering, enzovoort
maar het opvallende is dat de slag van een NSR50 en een MBX80 blok niet anders is en dat de drijfstang (zo uit me hoofd) maar 5 mm langer is.
dat zou het minder slijten van een mbx blok niet kunnen verklaren? (denk ik)
|
|
|
|
KaWaReZ |
7-11-2005 22:52 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
ja zoals je warmrijd gedrag, je smering, enzovoort
maar het opvallende is dat de slag van een NSR50 en een MBX80 blok niet anders is en dat de drijfstang (zo uit me hoofd) maar 5 mm langer is.
dat zou het minder slijten van een mbx blok niet kunnen verklaren? (denk ik)
MAAR 5mm ...
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
christianos |
7-11-2005 22:54 |
Posts: 20445 |
ja, ik vind het op een drijfstang van 90 mm niet zo gek veel
en het geeft me nog steeds niet het idee dat ze juist door die 5 mm minder slijten.. ik zou niet kunnen inzien hoe dat verband met elkaar heeft..
|
|
|
|
SendaMax |
7-11-2005 22:57 |
|
Ariej |
7-11-2005 23:10 |
Posts: 3685 |
slijtage hangt af van het toerental, rijgedrag en het warmrijden
-door hoge toeren slijt hij sneller (duh)
-in 1 keer aan je gashendel hangen zal ook niet lekker zijn, ook niet constant hoge toeren
-het warmrijden is ook een belangrijke factor, met een koude motor ervandoor boeken is niet erg bevorderend voor je lagers
mbx, 80cc, het slijt misschien dan wel wat minder maar veel zal het echt niet schelen. Misschien omdat mbx standaard gewoon een cruiseapparaat is
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|