Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #33140 - Waarom slijt opgevoerd blok zo snel...
|
Pagina 3 van 6
|
Dit topic is 3018 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mb-gek |
7-11-2005 22:29 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
klopt, ik doe exact hetzelfde als mike (johnny b), "70cc, dus meer slijtage !", dat is toch ook een nietszeggende opmerking ? alsof je met een 70cc meer slijtage hebt dan met 50cc, dat noem ik pas appels met peren vergelijken .
.
maja een 50 blok is niet op 70 berekend maar een 80 blok wel op een 80 berekend
daaar doelde ik dus ook op
als je nou een 110 op dat 80 blok legt is de vergelijking wat beter
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
mcdronkz |
7-11-2005 22:29 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
70 levertmeer vermogen af, dus dat is niet geheel waar
maar wees dan eens concreet, want je doet nu net alsof er maar ??n 70cc cilinder bestaat, en ??n 50cc cilinder.
en wat jij nu zegt is, "meer vermogen is meer slijtage", maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.,
|
|
|
|
christianos |
7-11-2005 22:31 |
Posts: 20445 |
meer toeren is meer slijtage...
|
|
|
|
mcdronkz |
7-11-2005 22:33 |
Posts: 32777 |
jup, logisch;
"alle draaiende delen slijten"
hoe harder iets draait, hoe harder iets slijt
|
|
|
|
KaWaReZ |
7-11-2005 22:34 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
meer toeren is meer slijtage...
meer compressie ook
@ dronkz: ik veralgemeniseer de 50 en 70jes
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Johnny B |
7-11-2005 22:34 |
|
christianos |
7-11-2005 22:35 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]
meer compressie ook
valt over het algemeen wel mee
een ori 80cc slijt niet harder dan een ori 50cc?
|
|
|
|
mcdronkz |
7-11-2005 22:36 |
Posts: 32777 |
|
|
|
|
khpoppema |
7-11-2005 22:37 |
Posts: 3199 |
je komt hoofdzakelijk op aantal toeren uit wat slijt
en het koppel wat dus de druk is op je bigend en krukaslagers
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Jekko |
7-11-2005 22:38 |
Posts: 827 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
valt over het algemeen wel mee
een ori 80cc slijt niet harder dan een ori 50cc?
Omdat het blok ernaar gemaakt is....
slijtage hangt van toerental en cc`s af.
Meer toeren = meer slijtage (100ste x)
Meer kracht per slag(cilinderinhoud) krijgen je lagers ook meer te verduren.
Dit bericht is gewijzigd door Jekko op 7-11-2005 om 22:38 uur.
|
|
Waiting for the wor`s to come |
|
christianos |
7-11-2005 22:39 |
Posts: 20445 |
ga ma eens zeggen, een 80cc blok heeft dezelde lagers als een 50cc blok...
|
|
|
|
khpoppema |
7-11-2005 22:39 |
Posts: 3199 |
krukaslagers an 50 cc nsr zijn exact zelfde als 80 cc mbx
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Jekko |
7-11-2005 22:40 |
Posts: 827 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
ga ma eens zeggen, een 80cc blok heeft dezelde lagers als een 50cc blok...
Krukaswangen? slag? boring?
|
|
Waiting for the wor`s to come |
|
khpoppema |
7-11-2005 22:40 |
Posts: 3199 |
wangen zijn groter slag is zelfde en boring dus ook groter
maar wat hebben grotere wangen ermee te maken?
Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 7-11-2005 om 22:41 uur.
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
mcdronkz |
7-11-2005 22:40 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
ga ma eens zeggen, een 80cc blok heeft dezelde lagers als een 50cc blok...
jup, en slijt dat harder, nee
|
|
|
|
Dit topic is 3018 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 6
|
|