Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waarom slijt opgevoerd blok zo snel?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1197 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33140 - Waarom slijt opgevoerd blok zo snel...
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2976 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jackmasterTZR 7-11-2005 22:07 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
ja daar heb je weer een punt .
ma als je toch al een mhr koopt van 250 euro dan zul je ook niet moeilijk doen over een paar extra lagers.

Dit bericht is gewijzigd door Johnny B op 7-11-2005 om 22:03 uur.


johnny toch, meestal ben je van een stuk hoger niveau... versnellingsbak heeft ook assen en tandwielen...

valt me van je tegen

 
SpeedY_the_Devil 7-11-2005 22:09 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
Nieuwere blokken maken over het algemeen meer toeren dus meer slijtage. Maar als je een honda net zoveel toeren laat draaien als een derbi kun je hem net zo goed wel eens ooit reviseren. Ik zeg daarbij wel dat de wat oudere blokken vaak wat degelijker zijn kwa materialen.



tis een feit dat dingen van vroeger vaak van betere kwaliteit waren..

en dna gaat t niet alleen om brommerblokken.. maar vanalles


t komt er iig op neer... je heb gewoon veel slijtage met opgevoerd blok..
en daarom wordt er vaak gereviceerd..
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
-Dennis- 7-11-2005 22:12 Print reply

Posts: 919
tja ik snap wel wat je bedoelt.
want dit soort dingen kom ik dan vaak tegen op marktplaats:

klikkerdeklik

Als dit niet mag excuses

Compleet gereviseerd dus

Dit bericht is gewijzigd door dennis_b op 7-11-2005 om 22:13 uur.
 
nee, dat mag niet
Johnny B 7-11-2005 22:14 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]


johnny toch, meestal ben je van een stuk hoger niveau... versnellingsbak heeft ook assen en tandwielen...

valt me van je tegen


eeeehhh ja ma ik zeg toch ook dat je dan niet moeilijk doet over een paar lagers dus die van de bak.
Wat wil je de nou precies mee zeggen?
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Johnny B 7-11-2005 22:16 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dennis_b
tja ik snap wel wat je bedoelt.
want dit soort dingen kom ik dan vaak tegen op marktplaats:

klikkerdeklik

Als dit niet mag excuses

Compleet gereviseerd dus

Dit bericht is gewijzigd door dennis_b op 7-11-2005 om 22:13 uur.

met 70cc dus meer slijtage
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
mcdronkz 7-11-2005 22:19 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
Nieuwere blokken maken over het algemeen meer toeren dus meer slijtage. Maar als je een honda net zoveel toeren laat draaien als een derbi kun je hem net zo goed wel eens ooit reviseren. Ik zeg daarbij wel dat de wat oudere blokken vaak wat degelijker zijn kwa materialen.


daar heb je volkomen gelijk in, maar aan de andere kant, vrijwel iedere "leuke" cilinder voor een "nieuwe" brommer is voorzien van een nicasil wand. dit is zeer slijtvast.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]

met 70cc dus meer slijtage


waarom ga je daar per definitie van uit ? dus ik heb met m'n 80cc nog meer slijtage ? ik krijg de indruk dat je denkt dat de cilinderinhoud de enige oorzaak is van hevige slijtage (aan de rest van de onderdelen in het blok).

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 7-11-2005 om 22:19 uur.
 
KaWaReZ 7-11-2005 22:20 Print reply

Posts: 20582
dr is een verschil tussen ori 50/80 en opgevoerde 50/80
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Johnny B 7-11-2005 22:21 Print reply

Posts: 8381
nee hoor maar als er meer cc's onder komt heeft het blok meer te lijden, er zal meer compressie naar boven moeten worden gedrukt dus je big end heeft al meer te lijden enzz

Dit bericht is gewijzigd door Johnny B op 7-11-2005 om 22:22 uur.
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
mcdronkz 7-11-2005 22:23 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
dr is een verschil tussen ori 50/80 en opgevoerde 50/80


maar ook hier geldt, je hebt laagtoerige en hoogtoerige cilinders, dat geldt ook voor 70cc. en als jij je brommer met 70cc goed onderhoudt, en niet afragt, hoeft dit niet veel extra slijtage te geven, zoals ik zei, pak een leuke 70cc met een nicasil wandje oid, en je hebt er lang plezier van.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
nee hoor maar als er meer cc's onder komt heeft het blok meer te lijden, er zal meer compressie naar boven moeten worden gedrukt dus je big end heeft al meer te lijden enzz

Dit bericht is gewijzigd door Johnny B op 7-11-2005 om 22:22 uur.


daar kun je een krukas voor kopen die daarop berekend is, het lijkt me logisch dat een standaard krukas daar niet op berekend is. ermee rijden zal 'ie best doen, maar niet zo lang als met bijvoorbeeld een krukas van hetzelfde merk als je cilinder. die kun je natuurlijk niet voor niks kopen.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 7-11-2005 om 22:24 uur.
 
mb-gek 7-11-2005 22:23 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
dr is een verschil tussen ori 50/80 en opgevoerde 50/80

wou net zeggen wat dronkz nu doet is appels met peren vergelijken


 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Johnny B 7-11-2005 22:25 Print reply

Posts: 8381



daar kun je een krukas voor kopen die daarop berekend is, het lijkt me logisch dat een standaard krukas daar niet op berekend is. ermee rijden zal 'ie best doen, maar niet zo lang als met bijvoorbeeld een krukas van hetzelfde merk als je cilinder. die kun je natuurlijk niet voor niks kopen.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 7-11-2005 om 22:24 uur.

dus meer slijtage want jij begint al gelijk met een krukas vervangen
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
mcdronkz 7-11-2005 22:25 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

wou net zeggen wat dronkz nu doet is appels met peren vergelijken




klopt, ik doe exact hetzelfde als mike (johnny b), "70cc, dus meer slijtage !", dat is toch ook een nietszeggende opmerking ? alsof je met een 70cc meer slijtage hebt dan met 50cc, dat noem ik pas appels met peren vergelijken .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B



daar kun je een krukas voor kopen die daarop berekend is, het lijkt me logisch dat een standaard krukas daar niet op berekend is. ermee rijden zal 'ie best doen, maar niet zo lang als met bijvoorbeeld een krukas van hetzelfde merk als je cilinder. die kun je natuurlijk niet voor niks kopen.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 7-11-2005 om 22:24
uur.



dus meer slijtage want jij begint al gelijk met een krukas vervangen


je kunt het ook andersom zeggen, ik stop er een slijtvaste krukas in met een originele cilinder, dus dat maakt ook niks uit.

het beste uitganspunt is gewoon een geheel originele setup, waarbij alles op elkaar berekend is. slijt dat snel ? nee. een blok bestaat niet alleen uit een krukas en een cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 7-11-2005 om 22:27 uur.
 
KaWaReZ 7-11-2005 22:27 Print reply

Posts: 20582
70 levertmeer vermogen af, dus dat is niet geheel waar
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
christianos 7-11-2005 22:28 Print reply

Posts: 20445
slijtage heeft voor mij gevoel weinig met cc's te maken, wel iets, maar veel en veel meer met toeren die de cilinder maakt...
 
khpoppema 7-11-2005 22:29 Print reply

Posts: 3199
als je honda blokje vol opengooit dus 15 k (enigszins fictief)aan toeren zal maken, dan is ie ook snel af.



Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 7-11-2005 om 22:29 uur.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.

Dit topic is 2976 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved