Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #33140 - Waarom slijt opgevoerd blok zo snel...
|
Pagina 1 van 6
|
Dit topic is 3012 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
-Dennis- |
7-11-2005 21:48 |
Posts: 919 |
hey,
het valt me heel vaak op dat de morini en derbi blokken in brommers van hoogstens een paar jaar oud alweer compleet gereviseerd zijn.
http://img35.imagesh.../4388/zmorini4ca.jpg
Vaak zie ik bijv. Senda's of GSM's staan van bouwjaar 03' of 04' met een compleet gereviseerd, dat kan toch gewoon niet, zo'n brommer is net dan een jaar oud
zijn die blokken zo zwak of funcioneert het smeringsysteem niet goed ofzo?
|
|
nee, dat mag niet |
|
KaWaReZ |
7-11-2005 21:49 |
Posts: 20582 |
1. Geen geflame over ouwe meuk vs nieuwe zooi
2. enkel waardige replys, geen gekut.
beredeneer waarom enz.
---
blokjes met opvoerspul maken meer toeren, meer toeren = meer slijtage. (dit werkt niet recht-evenredig, maar exponentieel oid)
Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 7-11-2005 om 21:53 uur.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
mcdronkz |
7-11-2005 21:52 |
Posts: 32777 |
komt omdat het spul tegenwoordig draait met v??l toeren, en draaiende delen slijten nou eenmaal.
|
|
|
|
MT70-nolimit |
7-11-2005 21:54 |
Posts: 4322 |
Morini blokken staan er wel om bekend minder robuust te zijn dan bijv. Minarelli blokken, ik denk dat het vooral zit in het materiaal van de lagerhuizen. Doordat die zachter zijn krijgt het lager eerder de ruimte om binnen de bus te gaan draaien. Bij oude brommers is deze bus veel van gietijzer, bij nieuwe brommers alu.
|
|
gaat lang goed |
|
Johnny B |
7-11-2005 21:54 |
Posts: 8381 |
en er zijn leuke snelle dingen voor te krijgen wat dronks zegt meer toeren maakt dus wat slijt
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
SpeedY_the_Devil |
7-11-2005 21:54 |
Posts: 2711 |
kutrez.. heel me reply weg..
brommerblokken zijn int algemeen niet bedoeld om op te voeren en veel toeren te maken enz..
daarbij wil t zooitje nog wel eens in elkaar lopen (cilinder) en juist daarvan krijgt t blok een opdonder...
met als gevolg dat er speling op komt ed
en als je echt flink opvoer.. dan is t bij de meeste blokken slim om andere lagers te halen, en krukas, koppelingsplaten weet ik t allemaal..
en sommige zeggen t gewoon om meer te vangen..
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
christianos |
7-11-2005 21:54 |
Posts: 20445 |
omdat het simpelweg zo is, dat doordat de nieuwe blokken zo veel toeren maken dat ze veel meer slijten dan de "oude" hondaatjes
trouwens ik ben pas 1 keer in me leven een niet gerviseerd hondaatje tegegekomen en je wil niet weten hoe daar de lagers uitkwamen
hoe meer toeren een blok draait, hoe meer slijtage
en nieuwe blokken draaien gewoon meer toeren
maar de ori krukassen van bijv. AM6 zijn wel beduindend slapper dan bijv. Honda
|
|
|
|
mcdronkz |
7-11-2005 21:56 |
Posts: 32777 |
reviseren betekend btw, "alles wat enige slijtage heeft vervangen"
dus dit heeft betrekking op alles, niet alleen de krukas(lagers)
|
|
|
|
christianos |
7-11-2005 21:58 |
Posts: 20445 |
komt er meestal wel op neer..
|
|
|
|
mcdronkz |
7-11-2005 21:59 |
Posts: 32777 |
dat ben ik niet met je eens, want als je bezig bent met reviseren, en je laat je zuiger/cilinder onveranderd terwijl 'ie slijtage heeft, ben je eigenlijk half werk aan het leveren.
|
|
|
|
jackmasterTZR |
7-11-2005 21:59 |
Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
dat ben ik niet met je eens, want als je bezig bent met reviseren, en je laat je zuiger/cilinder onveranderd terwijl 'ie slijtage heeft, ben je eigenlijk half werk aan het leveren.
mee eens...
versnellingsbak wordt volgens mij ook zo goed als nooit vervangen wat aventoe dus zeker wel nodig is
Dit bericht is gewijzigd door jackmasterTZR op 7-11-2005 om 22:00 uur.
|
|
|
|
Johnny B |
7-11-2005 22:00 |
Posts: 8381 |
nee omdat dat wel aardig in de prijzen loopt
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
mcdronkz |
7-11-2005 22:02 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
nee omdat dat wel aardig in de prijzen loopt
true, maar als je versnellingsbak kapot loopt heb je ook niks aan je nieuwe racing krukas en je mhr cilinder van 250 euro.
|
|
|
|
Johnny B |
7-11-2005 22:02 |
Posts: 8381 |
ja daar heb je weer een punt .
ma als je toch al een mhr koopt van 250 euro dan zul je ook niet moeilijk doen over een paar extra lagers.
Dit bericht is gewijzigd door Johnny B op 7-11-2005 om 22:03 uur.
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
christianos |
7-11-2005 22:03 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
dat ben ik niet met je eens, want als je bezig bent met reviseren, en je laat je zuiger/cilinder onveranderd terwijl 'ie slijtage heeft, ben je eigenlijk half werk aan het leveren.
ik dacht dat je meer doelde op de versnellingsbak lagers...
|
|
|
|
Gilera Gsm |
7-11-2005 22:07 |
Posts: 2376 |
Nieuwere blokken maken over het algemeen meer toeren dus meer slijtage. Maar als je een honda net zoveel toeren laat draaien als een derbi kun je hem net zo goed wel eens ooit reviseren. Ik zeg daarbij wel dat de wat oudere blokken vaak wat degelijker zijn kwa materialen.
|
|
|
|
Dit topic is 3012 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 6
|
|