Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waarom slijt opgevoerd blok zo snel?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33140 - Waarom slijt opgevoerd blok zo snel...
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 2973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Dennis- 7-11-2005 21:48 Print topicpost

Posts: 919
hey,

het valt me heel vaak op dat de morini en derbi blokken in brommers van hoogstens een paar jaar oud alweer compleet gereviseerd zijn.

http://img35.imagesh.../4388/zmorini4ca.jpg

Vaak zie ik bijv. Senda's of GSM's staan van bouwjaar 03' of 04' met een compleet gereviseerd, dat kan toch gewoon niet, zo'n brommer is net dan een jaar oud

zijn die blokken zo zwak of funcioneert het smeringsysteem niet goed ofzo?
 
nee, dat mag niet

KaWaReZ 7-11-2005 21:49 Print reply

Posts: 20582
1. Geen geflame over ouwe meuk vs nieuwe zooi
2. enkel waardige replys, geen gekut.


beredeneer waarom enz.



---

blokjes met opvoerspul maken meer toeren, meer toeren = meer slijtage. (dit werkt niet recht-evenredig, maar exponentieel oid)

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 7-11-2005 om 21:53 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
mcdronkz 7-11-2005 21:52 Print reply

Posts: 32777
komt omdat het spul tegenwoordig draait met v??l toeren, en draaiende delen slijten nou eenmaal.
 
MT70-nolimit 7-11-2005 21:54 Print reply

Posts: 4322
Morini blokken staan er wel om bekend minder robuust te zijn dan bijv. Minarelli blokken, ik denk dat het vooral zit in het materiaal van de lagerhuizen. Doordat die zachter zijn krijgt het lager eerder de ruimte om binnen de bus te gaan draaien. Bij oude brommers is deze bus veel van gietijzer, bij nieuwe brommers alu.
 
gaat lang goed
Johnny B 7-11-2005 21:54 Print reply

Posts: 8381
en er zijn leuke snelle dingen voor te krijgen wat dronks zegt meer toeren maakt dus wat slijt
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
SpeedY_the_Devil 7-11-2005 21:54 Print reply

Posts: 2711
kutrez.. heel me reply weg..


brommerblokken zijn int algemeen niet bedoeld om op te voeren en veel toeren te maken enz..

daarbij wil t zooitje nog wel eens in elkaar lopen (cilinder) en juist daarvan krijgt t blok een opdonder...
met als gevolg dat er speling op komt ed

en als je echt flink opvoer.. dan is t bij de meeste blokken slim om andere lagers te halen, en krukas, koppelingsplaten weet ik t allemaal..

en sommige zeggen t gewoon om meer te vangen..
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
christianos 7-11-2005 21:54 Print reply

Posts: 20445
omdat het simpelweg zo is, dat doordat de nieuwe blokken zo veel toeren maken dat ze veel meer slijten dan de "oude" hondaatjes

trouwens ik ben pas 1 keer in me leven een niet gerviseerd hondaatje tegegekomen en je wil niet weten hoe daar de lagers uitkwamen


hoe meer toeren een blok draait, hoe meer slijtage
en nieuwe blokken draaien gewoon meer toeren

maar de ori krukassen van bijv. AM6 zijn wel beduindend slapper dan bijv. Honda
 
mcdronkz 7-11-2005 21:56 Print reply

Posts: 32777
reviseren betekend btw, "alles wat enige slijtage heeft vervangen"

dus dit heeft betrekking op alles, niet alleen de krukas(lagers)
 
christianos 7-11-2005 21:58 Print reply

Posts: 20445
komt er meestal wel op neer..
 
mcdronkz 7-11-2005 21:59 Print reply

Posts: 32777
dat ben ik niet met je eens, want als je bezig bent met reviseren, en je laat je zuiger/cilinder onveranderd terwijl 'ie slijtage heeft, ben je eigenlijk half werk aan het leveren.
 
jackmasterTZR 7-11-2005 21:59 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
dat ben ik niet met je eens, want als je bezig bent met reviseren, en je laat je zuiger/cilinder onveranderd terwijl 'ie slijtage heeft, ben je eigenlijk half werk aan het leveren.


mee eens...

versnellingsbak wordt volgens mij ook zo goed als nooit vervangen wat aventoe dus zeker wel nodig is

Dit bericht is gewijzigd door jackmasterTZR op 7-11-2005 om 22:00 uur.
 
Johnny B 7-11-2005 22:00 Print reply

Posts: 8381
nee omdat dat wel aardig in de prijzen loopt
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
mcdronkz 7-11-2005 22:02 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
nee omdat dat wel aardig in de prijzen loopt


true, maar als je versnellingsbak kapot loopt heb je ook niks aan je nieuwe racing krukas en je mhr cilinder van 250 euro.
 
Johnny B 7-11-2005 22:02 Print reply

Posts: 8381
ja daar heb je weer een punt .
ma als je toch al een mhr koopt van 250 euro dan zul je ook niet moeilijk doen over een paar extra lagers.

Dit bericht is gewijzigd door Johnny B op 7-11-2005 om 22:03 uur.
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
christianos 7-11-2005 22:03 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
dat ben ik niet met je eens, want als je bezig bent met reviseren, en je laat je zuiger/cilinder onveranderd terwijl 'ie slijtage heeft, ben je eigenlijk half werk aan het leveren.

ik dacht dat je meer doelde op de versnellingsbak lagers...
 
Gilera Gsm 7-11-2005 22:07 Print reply

Posts: 2376
Nieuwere blokken maken over het algemeen meer toeren dus meer slijtage. Maar als je een honda net zoveel toeren laat draaien als een derbi kun je hem net zo goed wel eens ooit reviseren. Ik zeg daarbij wel dat de wat oudere blokken vaak wat degelijker zijn kwa materialen.
 

Dit topic is 2973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved