Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lagers ingesleten????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33119 - lagers ingesleten????
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1494 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamaha_RD 7-11-2005 7:20 Print topicpost

Posts: 975
ik wou een revisie van mijn lagers en zo doen nu hoor ik dat als je je krukas lagers vervangt, je blok slechter kan gaan lopen omdat de lagers op de krukas zijn ingesleten zou dit kunnen????
 
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan!

MT5-honda_pwnz 7-11-2005 7:35 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha_RD
ik wou een revisie van mijn lagers en zo doen nu hoor ik dat als je je krukas lagers vervangt, je blok slechter kan gaan lopen omdat de lagers op de krukas zijn ingesleten zou dit kunnen????

je lagers horen niet in te slijten op je krukas omdat het middelste gedeelte van een lager mee rond draait met je krukas, als het goed is dan
 
mbrulezzz 7-11-2005 7:56 Print reply

Posts: 2084
plus dat de krukas van harder spul is of evenhard is al het lager...

wat wel verrot kan is het carter.
k zie het steeds meer dat die carters van mb/mt uit zijn geslete met als gevolg dat je met locktide etc moet gaan kutte.
maar dat de krukas door de binnering v/h lager draaid heb k nog niet meegmaakt.
 
MB racing
Marthin 7-11-2005 8:18 Print reply

Posts: 6164
het kan wel, komt heel weinig voor.

laatst heb ik een blokrevisie gedaan van een scooter en daar was de krukas ook van gesleten, zat dus los in de lagers.
 
dirktimmer 7-11-2005 8:19 Print reply

Posts: 1737
krukas kan ook gaar worden als de binnekant te los zit van de binnenkant van het lager, iedere keer dattie slipt ontstaat er wrijving en slijt dus de krukas een beetje af, wel minder dan het dat het lager slijt, maar toch een beetje..

en het kan dat je blokje even slechter loopt, als de krukas zwaar draait na het reviseren: pak een hamer met rubber kop oid, en tik op de uiteinden van de krukas, doortikken tot hij soepel draait
 
mbrulezzz 7-11-2005 8:29 Print reply

Posts: 2084
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
krukas kan ook gaar worden als de binnekant te los zit van de binnenkant van het lager, iedere keer dattie slipt ontstaat er wrijving en slijt dus de krukas een beetje af, wel minder dan het dat het lager slijt, maar toch een beetje..

en het kan dat je blokje even slechter loopt, als de krukas zwaar draait na het reviseren: pak een hamer met rubber kop oid, en tik op de uiteinden van de krukas, doortikken tot hij soepel draait


wtf is dat, je zet de boel gewoon in elkaar en laat um ff rustig draaien met goede smering lijkt mij. je gaat toch nie met n hamer staan slaan op je krukas, dan sla je toch op de kogels
 
MB racing
MT70-nolimit 7-11-2005 8:35 Print reply

Posts: 4322
dat het blok zwaar draait na revisie komt omdat de keringen nog vers zijn nix anders.
 
gaat lang goed
richard3 7-11-2005 9:27 Print reply

Posts: 5198
als je kruksas niet altijd recht staat dan geef je hem een paar tikken met een rubber hamer en dan staat ie wel recht en de rest is idd weerstand van nieuwe keerringen enzo
 
op naar de grote brommers
Aard 7-11-2005 11:02 Print reply

Posts: 710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
dat het blok zwaar draait na revisie komt omdat de keringen nog vers zijn nix anders.

Dus niet...

Je lagers staan niet 100% in een lijn, je moet bij de montage gewoon secuur te werk gaan en na de montage als het eventueel zwaar draait wat tikken op het vliegwiel geven.
 
brommercrazy 7-11-2005 16:56 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aard
[...]

Dus niet...

Je lagers staan niet 100% in een lijn, je moet bij de montage gewoon secuur te werk gaan en na de montage als het eventueel zwaar draait wat tikken op het vliegwiel geven.



Op het vliegwiel slaan zou ik niet doen, verder bij revisatie, krukas naderhand centreren, wel natuurlijk met een moer op de draad.
 
Gilera Gsm 7-11-2005 17:09 Print reply

Posts: 2376
Krukaswang kan zeg maar ook afgesleten zijn. Dat is het gevolg van te lang doorijden met gare lagers.
 
yamaha_RD 7-11-2005 21:17 Print reply

Posts: 975
ik kan dus gewoon alle lagers vervangen zonder dat me blok er slechter van gaat lopen
 
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan!
christianos 7-11-2005 21:17 Print reply

Posts: 20445
ja, zeker weten!
 
yamaha_RD 7-11-2005 21:18 Print reply

Posts: 975
HEEL MOOI dan ga ik straks de hele zooi bestellen
 
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan!
christianos 7-11-2005 21:21 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
Krukaswang kan zeg maar ook afgesleten zijn. Dat is het gevolg van te lang doorijden met gare lagers.

dan is er nog helemaal niks aan de hand,

in je wang slijt dan een ring, niet een compleet lager
 
Gilera Gsm 7-11-2005 21:47 Print reply

Posts: 2376
Wel als je lager los op de krukas valt
 

Dit topic is 1494 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved