MT5-honda_pwnz |
7-11-2005 7:35 |
|
mbrulezzz |
7-11-2005 7:56 |
Posts: 2084 |
plus dat de krukas van harder spul is of evenhard is al het lager...
wat wel verrot kan is het carter.
k zie het steeds meer dat die carters van mb/mt uit zijn geslete met als gevolg dat je met locktide etc moet gaan kutte.
maar dat de krukas door de binnering v/h lager draaid heb k nog niet meegmaakt.
|
|
MB racing |
|
Marthin |
7-11-2005 8:18 |
Posts: 6164 |
het kan wel, komt heel weinig voor.
laatst heb ik een blokrevisie gedaan van een scooter en daar was de krukas ook van gesleten, zat dus los in de lagers.
|
|
|
|
dirktimmer |
7-11-2005 8:19 |
Posts: 1737 |
krukas kan ook gaar worden als de binnekant te los zit van de binnenkant van het lager, iedere keer dattie slipt ontstaat er wrijving en slijt dus de krukas een beetje af, wel minder dan het dat het lager slijt, maar toch een beetje..
en het kan dat je blokje even slechter loopt, als de krukas zwaar draait na het reviseren: pak een hamer met rubber kop oid, en tik op de uiteinden van de krukas, doortikken tot hij soepel draait
|
|
|
|
mbrulezzz |
7-11-2005 8:29 |
Posts: 2084 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
krukas kan ook gaar worden als de binnekant te los zit van de binnenkant van het lager, iedere keer dattie slipt ontstaat er wrijving en slijt dus de krukas een beetje af, wel minder dan het dat het lager slijt, maar toch een beetje..
en het kan dat je blokje even slechter loopt, als de krukas zwaar draait na het reviseren: pak een hamer met rubber kop oid, en tik op de uiteinden van de krukas, doortikken tot hij soepel draait
wtf is dat, je zet de boel gewoon in elkaar en laat um ff rustig draaien met goede smering lijkt mij. je gaat toch nie met n hamer staan slaan op je krukas, dan sla je toch op de kogels
|
|
MB racing |
|
MT70-nolimit |
7-11-2005 8:35 |
Posts: 4322 |
dat het blok zwaar draait na revisie komt omdat de keringen nog vers zijn nix anders.
|
|
gaat lang goed |
|
richard3 |
7-11-2005 9:27 |
Posts: 5198 |
als je kruksas niet altijd recht staat dan geef je hem een paar tikken met een rubber hamer en dan staat ie wel recht en de rest is idd weerstand van nieuwe keerringen enzo
|
|
op naar de grote brommers |
|
Aard |
7-11-2005 11:02 |
Posts: 710 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
dat het blok zwaar draait na revisie komt omdat de keringen nog vers zijn nix anders.
Dus niet...
Je lagers staan niet 100% in een lijn, je moet bij de montage gewoon secuur te werk gaan en na de montage als het eventueel zwaar draait wat tikken op het vliegwiel geven.
|
|
|
|
brommercrazy |
7-11-2005 16:56 |
Posts: 2594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aard
[...]
Dus niet...
Je lagers staan niet 100% in een lijn, je moet bij de montage gewoon secuur te werk gaan en na de montage als het eventueel zwaar draait wat tikken op het vliegwiel geven.
Op het vliegwiel slaan zou ik niet doen, verder bij revisatie, krukas naderhand centreren, wel natuurlijk met een moer op de draad.
|
|
|
|
Gilera Gsm |
7-11-2005 17:09 |
Posts: 2376 |
Krukaswang kan zeg maar ook afgesleten zijn. Dat is het gevolg van te lang doorijden met gare lagers.
|
|
|
|
yamaha_RD |
7-11-2005 21:17 |
Posts: 975 |
ik kan dus gewoon alle lagers vervangen zonder dat me blok er slechter van gaat lopen
|
|
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan! |
|
christianos |
7-11-2005 21:17 |
Posts: 20445 |
ja, zeker weten!
|
|
|
|
yamaha_RD |
7-11-2005 21:18 |
Posts: 975 |
|
|
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan! |
|
christianos |
7-11-2005 21:21 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
Krukaswang kan zeg maar ook afgesleten zijn. Dat is het gevolg van te lang doorijden met gare lagers.
dan is er nog helemaal niks aan de hand,
in je wang slijt dan een ring, niet een compleet lager
|
|
|
|
Gilera Gsm |
7-11-2005 21:47 |
Posts: 2376 |
Wel als je lager los op de krukas valt
|
|
|
|