Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - probleem peugeot brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1238 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33099 - probleem peugeot brommer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1483 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Unknown_123 6-11-2005 10:59 Print topicpost

Posts: 260
we hebben een peugeot vogue brommer en we hebben een probleempje als we de brommer aandrukken start de brommer wel maar na 10 meter valt de brommer weer uit. de cilinder krijgt genoeg brandstof want de bougie is altijd wel nat.
krijgt hij dan teveel? er zit trouwens ook geen luchtfilter op is dit een probleem ?
 

arrier 6-11-2005 14:16 Print reply
Posts: 2221
geen luchtfilter ligt het niet aan. kan wel vuil in je cilinder komen nu waardoor hij vastkan lopen maargoed.
als je bougie nat is probeer dan eens een kleinere sproeier
 
Unknown_123 6-11-2005 14:18 Print reply

Posts: 260
hmm maar als er nog een standaardsproeier opzit dan (en waar zit de sproeier precies ik weet in de buurt van de caborateur maar hoe kom je er bij??
 
Henk-88 6-11-2005 14:24 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: klaas fokke
we hebben een peugeot vogue brommer en we hebben een probleempje als we de brommer aandrukken start de brommer wel maar na 10 meter valt de brommer weer uit. de cilinder krijgt genoeg brandstof want de bougie is altijd wel nat.
krijgt hij dan teveel? er zit trouwens ook geen luchtfilter op is dit een probleem ?


Heeft 'ie hiervoor goed gelopen of hebben jullie 'm z? gekregen?

Ik zou iig eerst de carburateur goed schoonmaken en doorblazen en daarna een (ori-) luchtfilter monteren. Daarna kijken wat 'ie doet.


en een benzinefilter monteren tussen de tank en de carburateur


Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 6-11-2005 om 14:29 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Unknown_123 6-11-2005 14:26 Print reply

Posts: 260
we hebben em eerst een jaar geleden gekregen toen ging de caborateur kapot nou hebben we m weer terug met andere caborateur en een jaar geleden deed hij het een keer 500 meter lang.
 
Unknown_123 6-11-2005 14:27 Print reply

Posts: 260
kunnen wij evt ook een luchtfilter maken of dichtplakken met tape met gaatjes??

 
Henk-88 6-11-2005 14:30 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: klaas fokke
kunnen wij evt ook een luchtfilter maken of dichtplakken met tape met gaatjes??



Beter een tweedehands ori-luchtfiltertje scoren, dan weet je tenminste cker dat evt. problemen d??r niet aan liggen.

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Unknown_123 6-11-2005 14:31 Print reply

Posts: 260
henk we hebben flotter kamer al opengehad en daar zat GEEN rotzooi in

 
Unknown_123 6-11-2005 14:32 Print reply

Posts: 260
maar het is nu zondag en we willen nu bezig

 
Unknown_123 6-11-2005 14:33 Print reply

Posts: 260
en ik wil eigen lijks weten of de sproeier misschien ook vuil kan zijn zo ja hoe kunnen we daar bij komen ??

 
Henk-88 6-11-2005 14:36 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: klaas fokke
maar het is nu zondag en we willen nu bezig



ok? dan ga we er voor het gemak dus even van uit dat carburateur en luchtfilter het probleem niet zijn. Stap twee is kijken of de bougie nog goed is. Draai 'm eruit en stop 'm weer in de bougiedop en houd/leg 'm weer op de cilinder en kijk of je een -mooie blauwe- vonk krijgt.
Is dit zo: even een andere bougie proberen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Unknown_123 6-11-2005 14:37 Print reply

Posts: 260
de boegie en boegie dop zijn nieuw

 
Unknown_123 6-11-2005 14:40 Print reply

Posts: 260
maar hij slaat wel aan dus de bougie vvonkt wel en de bougie dop is dus ook goed maar wat is dan het sprobleem
drijft de flotter niet goe
of is het gaatje van de sproeier vies

 
Henk-88 6-11-2005 14:44 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: klaas fokke
en ik wil eigen lijks weten of de sproeier misschien ook vuil kan zijn zo ja hoe kunnen we daar bij komen ??



als je de vlotterbak er af hebt en je kijkt aan de onderkant van de carburateur dan zie je de goudkleurige sproeier; draai 'm eruit en kijk er doorheen. Daarna blaas je er hard doorheen en daarna kijk je of het gaatje groter is geworden. Is dat zo, dan weet je dat je steeds weer vuil in je carburateur gaat krijgen. En omdat je niet wilt dat dat gebeurt, plaats je een benzinefiltertje. Zat er geen vuil in de sproeier (blaas ook even door het gaatje waar de sproeier in zat en door het buisje waar het benzineslangetje -bovenop de carb- op zit) dan ligt het probleem dus verderop...


(wat voor vonk geeft de bougie dan?)

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Unknown_123 6-11-2005 14:46 Print reply

Posts: 260
aangezien hij start heeft hij tog een vonk ?? of is dit gods invloed
 
Henk-88 6-11-2005 15:03 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: klaas fokke
maar hij slaat wel aan dus de bougie vvonkt wel en de bougie dop is dus ook goed maar wat is dan het sprobleem
drijft de flotter niet goe
of is het gaatje van de sproeier vies



het k?n zijn dat je vlotter teveel afsluit; controleren dus. demonteer je vlotterbak; blaas door je benzineslangetje lucht door je carburateur en druk langzaam tegelijkertijd met het blazen de vlotter langzaam omhoog. Ergens boven de helft van de vrije slag van de vlotter moet de vlotter pas afsluiten (dan kun je dus geen lucht meer erdoorheen blazen. Alks de vlotter ergens beneden al afsluit, moet je 'm wat bijbuigen..

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 1483 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved