Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoge temperatuur brandstof

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1094 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33080 - Hoge temperatuur brandstof
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 5-11-2005 11:17 Print topicpost

Posts: 4322
Jaren geleden heeft iemand hier in de buurt een koperen leiding om zen cilinder heen gelegt, zodat de benzine uit de tank via die leiding in de carburateur kwam. Men zegt (die ouwe lui) dat die brommer daar bloedhard door liep.

Maar ik dat es navragen bij de smit, die wist het effect niet van warme brandstof maar hij wist wel dat het levensgevaarlijk is mee te werken.

Mijn vraag: loopt een 2t er harder van of niet, want het kunnen natuurlijk ook blaat-verhalen zijn van die ouwe lui.
 
gaat lang goed

lamahoofd 5-11-2005 11:19 Print reply

Posts: 3432
In principe zou dit zo moeten zijn,want de tempratuur ligt dichter bij de ontbrandingstempratuur.Maar het zal wel lulkoek zijn
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
wietplant 5-11-2005 11:29 Print reply

Posts: 2092
lijkt me bs want als je brandstof warmer is. word de lucht die meekomt ook warmer. die bevat dan minder zuurstof. dus minder sterke ontbranding. en dat hij dichter bij de ontbrandings temperatuur is maak volgens mij nix uit. want het gaat met een vonk. het is geen diesel he
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
richard3 5-11-2005 11:35 Print reply

Posts: 5198
het is heel gevaarlijk mee te werken idd
maar aan de lucht verandert niet veel omdat de tijd dat het samen is met de lucht dus maar heel beperkt is en de lucht zo dus ook niet kan opwaremen

gevaarlijk maar leuk iets om te proberen

 
op naar de grote brommers
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-11-2005 11:37 Print reply

Posts: 17929
je brandstof moet nett koud zijn, omdat deze meedoet in het koelen van je cilinder
 
richard3 5-11-2005 11:38 Print reply

Posts: 5198
licht er aan met een vloeistof gekoeld iets kan je proberen het beetje bij beetje warmer te maken en kijken hoe ie reageerd gaat wel tijd inzitten dan

 
op naar de grote brommers
Shoot_me 5-11-2005 11:38 Print reply

Posts: 1535
Gaat absoluut geen nut hebben want je blijft evenveel zuurstof nodig hebben om bijv. 1 liter benzine te verbranden.... En dat de benzine "voorverwarmt" word heeft ook geen nut want het verbrand toch wel.. Of je moet op de noordpool wonen
 
miauw
PRO TUNING 5-11-2005 13:26 Print reply

Posts: 4000
Brandstof moet zo koud mogelijk zijn, in de racerij wordt brandstof vaak in een vriezer bewaard.
 
Remco RS 5-11-2005 13:41 Print reply

Posts: 11463
bij f1 zit er water in de brandstof, zodat de brandstof zeg maar ook meehelpt met het koelen van de motor
 
Raffel 5-11-2005 13:44 Print reply

Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
bij f1 zit er water in de brandstof, zodat de brandstof zeg maar ook meehelpt met het koelen van de motor



nee das vanwege de huidige benzineprijzen
 
Remco RS 5-11-2005 13:45 Print reply

Posts: 11463

 
honda_for_life.com 5-11-2005 14:09 Print reply

Posts: 4176
koude benzine = compakter(daarom ook tanken als het koud is krijg je meer bezine voor zelfde prijs ) = meer benzine die de cilinder ingaat

warme bezine = zet meer uit = minder benzine die de cil ingaat

wat zou nou sneller lopen meer of minder benzine die hij kan verbranden
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
snowboarderke 5-11-2005 14:15 Print reply

Posts: 2193
volgens mij haal je er dan voordeel uit omdat je dan geen energierverlies meer hebt (door het temperatuursverschil) om de benzine te laten ontbranden.
Maar als je cillinder te heet word kan je benzine dus ook in die koperen leidingen ontbranden en dat kan levensgevaarlijk zijn.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Gary - Forum en Gallery Moderator 5-11-2005 15:28 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Brandstof moet zo koud mogelijk zijn, in de racerij wordt brandstof vaak in een vriezer bewaard.


En volgens mij is de rest geblaat.

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....

Dit topic is 790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved