Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tandriem ipv ketting

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33073 - tandriem ipv ketting
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cabrinha 4-11-2005 16:26 Print topicpost

Posts: 1729
ik laat het project van de roterende inlaat ff liggen.
ik heb vandaag me achtertandwiel kapot gereden (geen tandjes meer)

beetje vervelend dus.

dus ik zat weer eens te denken.

als ik nou de tandwielen voor een tandriem neem en een spanner op me achterbrug en dus gewoon een riem ipv ketting, zou best leuk zijn om te maken en proberen.

ik wil nu weten:

-nadelen
- vermogensverlies?
- slippen?

ik moet die riem op constante druk houden, dus daarvoor wil ik een spanner maken met een flinke veer erachter.

ik heb ongeveer ruimte voor een riem van 20mm breed.

kostte maken niet uit, heb dit allemaal op werk liggen.
ook de mogelijkheid om de tandwielen uit te draaien zodat ze op me velg passen.

tandriemwiel is van aluminium.


 

fordescortracing 4-11-2005 16:28 Print reply

Posts: 620
Veel vermogen verlies, men buurman heeft een buell daar zat eerst ook riem op hij heeft er tandwielen opgezet want de hele tijd brake zen riemen en het slijt hard zoon riem
 
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!!
Cabrinha 4-11-2005 16:30 Print reply

Posts: 1729
hmm lama dan.... tis opzich best leuk idee, riem is bijna geruisloos.

maar kep me brom nog maar 1,5 maand ofzo
 
Almer 4-11-2005 16:31 Print reply

Posts: 3325
een snaar drijd veel zwaarder dan een ketting dus je hebt veel vermogenverliess, slijt sneller en het trekt minder op doordat het zwaarder draait en je brom dus moeilijker op toeren komt
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
zx7r 4-11-2005 16:31 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordescortracing
Veel vermogen verlies, men buurman heeft een buell daar zat eerst ook riem op hij heeft er tandwielen opgezet want de hele tijd brake zen riemen en het slijt hard zoon riem

heb juist andere ervarigen, slijt minder snel dan ketting maar is wel duurder in aanschaf

slipt iig niet

Dit bericht is gewijzigd door zx7r op 4-11-2005 om 16:32 uur.
 
Cabrinha 4-11-2005 16:31 Print reply

Posts: 1729
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle
een snaar drijd veel zwaarder dan een ketting dus je hebt veel vermogenverliess, slijt sneller en het trekt minder op doordat het zwaarder draait en je brom dus moeilijker op toeren komt


slijt niet sneller hoor wat ik dacht dan
 
mcdronkz 4-11-2005 16:32 Print reply

Posts: 32777
bouw er cardanaandrijving op, dan ben je cooler.

kettingen zijn ook best cool,


 
YamahaDT80LC2 4-11-2005 16:33 Print reply

Posts: 1135
neej dat et sneller slijt is denk ik onzin want een tandriem van de distributie bij een auto hoef je ook niet zo snel te vervangen
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
richard3 4-11-2005 16:33 Print reply

Posts: 5198
het kan wel werken maar voordelen zitten er niet aan is je setup beetje goed dan moet je toch goede riem nemen en zo lijkt me niet echt relaxt op een brommie



mc dronk da ziet er idd ook wel relaxt uit :P
 
op naar de grote brommers
ADHD-Kutkind 4-11-2005 16:33 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordescortracing
Veel vermogen verlies, men buurman heeft een buell daar zat eerst ook riem op hij heeft er tandwielen opgezet want de hele tijd brake zen riemen en het slijt hard zoon riem



ik weet niet voor wat voor een brommer/motor het is maar waarom gebruiken fabrikanten anders riemen als ze ook gewoon een ketting kunnen gebruiken? Volgensmij ligt het scheuren en slijten van riemen meer aan de kwaliteit van zijn riemen... hij heeft er wss een B merk erop gegooit die de kracht niet aan kan maar ik denk dat als je een goed merk riem erop legt hij gewoon meegaat, vooral als je brommer/motor niet zoveel kracht heeft want die buell zijn nogal sterk.
 
Cabrinha 4-11-2005 16:34 Print reply

Posts: 1729
mja ik rijd met een 80cc top performance en een opmaat uitlaatje.
 
fordescortracing 4-11-2005 16:35 Print reply

Posts: 620
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ADHD-Kutkind
[...]



ik weet niet voor wat voor een brommer/motor het is maar waarom gebruiken fabrikanten anders riemen als ze ook gewoon een ketting kunnen gebruiken? Volgensmij ligt het scheuren en slijten van riemen meer aan de kwaliteit van zijn riemen... hij heeft er wss een B merk erop gegooit die de kracht niet aan kan maar ik denk dat als je een goed merk riem erop legt hij gewoon meegaat, vooral als je brommer/motor niet zoveel kracht heeft want die buell zijn nogal sterk.



Hij heeft iedere keer zn riem bij de dealer gekocht dus
 
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!!
Supernova 4-11-2005 17:07 Print reply

Posts: 7654
waarom leg je der niet gewoon een ketting weer op? minder moeite enzow

En kun je weer verder gaan met je roterende inlaat
 
WP Car Customs
ADHD-Kutkind 4-11-2005 17:12 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordescortracing
[...]



Hij heeft iedere keer zn riem bij de dealer gekocht dus


die verkopen ook weleens ene Bmerk zodat ze goedkoper lijken he mjah alstie altijd ori riem heeft gekregen is dat wel heel raar want een riem staat voglensmij bekend als onderhoudsvrij en weinig slijtage
 
mcdronkz 4-11-2005 17:19 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ADHD-Kutkind
[...]


die verkopen ook weleens ene Bmerk zodat ze goedkoper lijken he mjah alstie altijd ori riem heeft gekregen is dat wel heel raar want een riem staat voglensmij bekend als onderhoudsvrij en weinig slijtage


dat geldt meer voor cardan denk ik zo.
 
Baasbas 4-11-2005 17:21 Print reply
Posts: 2176
idd.. als er iets onderhoudsvrij is, dan is het wel een cardan

de Honda C tegenhanger van Yamaha (2takt) heeft een cardan
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik

Dit topic is 3071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved