Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - CDI Honda MT5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33050 - CDI Honda MT5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1931 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtlover 3-11-2005 18:29 Print topicpost

Posts: 2372
Het volgende doet zich voor, ik heb pas een Honda MT gekocht, nadat ik toch "het schakelgevoel" eens wilde ervaren Maar dit even ter zijde.

Nu is mijn probleem dat ik vermoed dat m'n CDI naar de jachtvelden is omdat er wel spanning in gaat, maar niet uit komt.

Nou is mijn vraag: kan ik die CDI evt. ook op m'n scooter testen? (Zelfde aansluiting etc, scooter = 12V, Honda = 6V) of eventueel andersom > CDI scooter @MT.

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 3-11-2005 om 18:29 uur.
 

HayeSM 3-11-2005 18:30 Print reply

Posts: 3052
kb staat schakelschema van cdi honda mt5.. ook hoe je moet doormete.. doe dat es
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
bereheer 3-11-2005 18:31 Print reply

Posts: 1901
kan goed zijn dat jouwe kapot is...

tweedehands cdi's zijn niet duur... ik denk dat er zat mensen op 't forum er wel eentje hebben..
 
bloaze manne, meej diene woage!
mtlover 3-11-2005 18:31 Print reply

Posts: 2372
Okay, zal er straks nog eens naar kijken. Wilde eigenlijk meer weten of ik het ook kon testen door m aan een 12V lijntje te hangen van m'n scooter, omdat Honda std. 6V is.

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 3-11-2005 om 18:32 uur.
 
bart de scootergek 3-11-2005 18:37 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Okay, zal er straks nog eens naar kijken. Wilde eigenlijk meer weten of ik het ook kon testen door m aan een 12V lijntje te hangen van m'n scooter, omdat Honda std. 6V is.

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 3-11-2005 om 18:32 uur.



cdi heeft niks te maken met die 6 volt, 6 volt is het laadcircuit voor je accu en je lichten enzo. cdi werkt met heel wat andere voltages.

het enige dat ik weet dat werkt is een kymco cdi, die heeft dezelfde aansluiting als honda, kun je gewoon uitwisselen en het werkt prima ( zelf ervaring ).
 
Honda RC-33
mblover 3-11-2005 18:37 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Okay, zal er straks nog eens naar kijken. Wilde eigenlijk meer weten of ik het ook kon testen door m aan een 12V lijntje te hangen van m'n scooter, omdat Honda std. 6V is.

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 3-11-2005 om 18:32 uur.



Kan zijn dat hij intern anders werkt?

Honda is japans, Peugeot is frans he...
 
HayeSM 3-11-2005 18:39 Print reply

Posts: 3052
denk toch dat als je een multimetertje pakt en ff de kb erbij haalt dat je sneller en makkelijker klaar bent.. je had al klaar kunne zijn
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
mtlover 3-11-2005 19:37 Print reply

Posts: 2372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



Kan zijn dat hij intern anders werkt?

Honda is japans, Peugeot is frans he...
Zeg slet, waarom ben je niet meer online? Das wel zo, maar als het allemaal dezelfde aansluitingen zijn..
 
theripper 4-11-2005 15:39 Print reply
Posts: 11
nou ik zou het niet doen kerel

weet je Ckker dat het je CDI is want het weergevertje in je ontsteking
wil het ook nog wel es op geven maar ga gewoon met een spannings meter even je draden langs blauw geel en rood zwart moet spaning afkomen en je moet goeie massa hebben als dat goed is moet je van zwart geel die van je CDI naar je bobine gaat even kijken of daar stroom af komt als je kickt en komt dat daar ook weg moet je naar je bobine dat is ook een kloten ding van honda
 

Dit topic is 1931 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved