Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha TZR of Kreidler RMC(-S)?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 809 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33041 - Yamaha TZR of Kreidler RMC(-S)?
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 8548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 3-11-2005 22:55 Print reply

Posts: 20445
vriekante koplamp als ik het zo zie?
 
jong 3-11-2005 22:56 Print reply

Posts: 1445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
vriekante koplamp als ik het zo zie?


zijn dr ook met ronde koplampf
 
psychopatje 3-11-2005 22:58 Print reply

Posts: 5621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

goeie onderbouwing zeg

gefe nou eens goeie argumenten?

ik vind de tzr persoonlijk gewoon mooier en meer bij de tijd,de techniek is ook moderner wat ook logisch is,of tie betrouwbaarder is is discutabel want t gaat zo als zo vaak tegenwoordig om een massa product en ja als je voor duitse degelijkheid wilt gaan is dat je goed recht maar ik zou dat niet zo snel doen,maar nogmaals t zal voor wat je ook kiest een opvallende verschijning zijn
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
mr200r 3-11-2005 23:36 Print reply
Posts: 5122
Als je een kreidler pakt die prijs is over 2 jaar nog gelijk
BV een honda mb is al 10 jaar 750/300gulden/euro waard
bij de kreidler ook ,de finaciele kant is de kreidler denk ik aantrekkelijker omdat bij normaal gebruik je weinig onkosten hebt.
Maar fabrieksgarantie is ook fijn.
Koop iig een kreidler met kenteken.
Iedereen wil nu van zijn spullen af metname duitse/belgiese frames.
 
mr200r
mcdronkz 3-11-2005 23:40 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Als je een kreidler pakt die prijs is over 2 jaar nog gelijk
BV een honda mb is al 10 jaar 750/300gulden/euro waard
bij de kreidler ook ,de finaciele kant is de kreidler denk ik aantrekkelijker omdat bij normaal gebruik je weinig onkosten hebt.
Maar fabrieksgarantie is ook fijn.
Koop iig een kreidler met kenteken.
Iedereen wil nu van zijn spullen af metname duitse/belgiese frames.


dat is geen probleem, want dat is prima te keuren mits 'ie in duitsland ook niet harder dan 45 mocht.

ik denk trouwens dat een mooie originele honda mb ook waardevast is, misschien wel net zo veel als een kreidler, die doorgaans wat meer in originele staat zijn, en dus minder uniek zijn.
 
mblover 4-11-2005 7:53 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


dat is geen probleem, want dat is prima te keuren mits 'ie in duitsland ook niet harder dan 45 mocht.

ik denk trouwens dat een mooie originele honda mb ook waardevast is, misschien wel net zo veel als een kreidler, die doorgaans wat meer in originele staat zijn, en dus minder uniek zijn.



Mijn mb is dus NIET meer origineel, en ik heb het even gehad met Honda.

Ik wil degelijkheid, gewoon dagelijks rijden zonder gezeur.
 
Joostvdw 4-11-2005 9:14 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



Mijn mb is dus NIET meer origineel, en ik heb het even gehad met Honda.

Ik wil degelijkheid, gewoon dagelijks rijden zonder gezeur.


dat ligt helemaal aan hoe jij ermee rijd en in welke staat alles is, mijn MT heb ik (nadat ik wel alles ong heb vervangen...) minstens halfjaar (toen verkocht ik em), zonder ook maar iets te doen, alleen tanken

mijn vespa rijd nu ook al 6k probleemloos, 1x schoot me gaskabel los zou je ook niet verwachten van dat ding, maar als je iets vanaf de grond opnieuw opbouwd, is bijna alles wel betrouwbaar

dus dat vind ik geen goeie reden

dat iets wilt kopen, wat goed is, ipv zelf moeten doen, DAT is een goeie reden, kan ik me aardig in vinden en dan zou ik voor de kreidler gaan, vind ik meer stijl hebben, technisch steviger en een bewezen concept
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
-Tom- 4-11-2005 10:15 Print reply

Posts: 4151
Zal ff wat op een rijtje zetten, uti eigen ervaring enzo:
Verschil RMC/RMC-S, S staat voor Scheibenbremse, dus schijfrem.
Ik zou kijken voor zowiezo een Nederlandse bromfiets, iig een nederlands frame. En het liefst met een direct geschakeld blok, indirect schakelt minder en vergt heel veel afstelwerk. Als je een kreidler hebt gezien, met trappers (dus een hollands blok), vraag dan of het blok is gereviseerd of geen olie lekt. Dit omdat dit een erg veel voorkomend probleem is bij de kreidler blokken, die lekken langs de trapas, heel vaak. Dit kan je ook controleren door te voelen of het schakelpookje niet onder de olie zit.
Let er wel op, onderdelen zijn best duur, zeker niet goedkoop. En dat ze altijd vet hard lopen valt ook mee. Want met een originele Mahle 6,3 SB, 18mm bing en 32mm uitlaat, rijd je ook maar 85 km/h ofzo, hoog uit 90 km/h maximaal. Een ontgrenste TZR rijd dus net zo hard ongeveer.
Ohjah, voor khpoppema, geloof je dat echt :mrgreen: Laat me niet lachen man, vroeger liep elke standaard kreidler 90 km/h als ik zo hoor. Er zijn nu maar een paar straat-Kreidler in nederland, die kan je op 2 handen tellen die de 120 km/h net halen. En dit is vaak met een opgeboorde cilinder tot 63cc, en daar zit h??l veel specialistisch tunewerk in. Die snelheid haal je echt niet zomaar. 195 km/h dat reden de racekreidlers net op sommige circuits, je gelooft toch niet dat een straatkreidler zohard rijd :mrgreen:
 
FTS Member
nsrracer 4-11-2005 10:21 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Zal ff wat op een rijtje zetten, uti eigen ervaring enzo:
Verschil RMC/RMC-S, S staat voor Scheibenbremse, dus schijfrem.
Ik zou kijken voor zowiezo een Nederlandse bromfiets, iig een nederlands frame. En het liefst met een direct geschakeld blok, indirect schakelt minder en vergt heel veel afstelwerk. Als je een kreidler hebt gezien, met trappers (dus een hollands blok), vraag dan of het blok is gereviseerd of geen olie lekt. Dit omdat dit een erg veel voorkomend probleem is bij de kreidler blokken, die lekken langs de trapas, heel vaak. Dit kan je ook controleren door te voelen of het schakelpookje niet onder de olie zit.
Let er wel op, onderdelen zijn best duur, zeker niet goedkoop. En dat ze altijd vet hard lopen valt ook mee. Want met een originele Mahle 6,3 SB, 18mm bing en 32mm uitlaat, rijd je ook maar 85 km/h ofzo, hoog uit 90 km/h maximaal. Een ontgrenste TZR rijd dus net zo hard ongeveer.
Ohjah, voor khpoppema, geloof je dat echt :mrgreen: Laat me niet lachen man, vroeger liep elke standaard kreidler 90 km/h als ik zo hoor. Er zijn nu maar een paar straat-Kreidler in nederland, die kan je op 2 handen tellen die de 120 km/h net halen. En dit is vaak met een opgeboorde cilinder tot 63cc, en daar zit h??l veel specialistisch tunewerk in. Die snelheid haal je echt niet zomaar. 195 km/h dat reden de racekreidlers net op sommige circuits, je gelooft toch niet dat een straatkreidler zohard rijd :mrgreen:


als een kreidler blok met trapas is gereviseerd beginnen ze heel snel weer te lekken heb ik zelf ook. dit komt vaak doordat de trapas een klein beetje krom is en daardoor de keering kapot maakt en dus weer begint te lekken.
 
-Tom- 4-11-2005 20:54 Print reply

Posts: 4151
Idd, alleen is het geen keerring, maar een bronzen bus dacht ik. Vaak word er in de trapas een extra ring gedraait, waar dan weer iets inkomt tegen het lekken.
Probeer die blokken zoveel mogelijk te mijden, die zijn ook het klootste op te voeren, de verhoudingen van de versnellingsbak zijn niet goed om hard te rijden, iig minder fijn als duitse mokick blokken.
 
FTS Member
Dries-xpower 4-11-2005 21:01 Print reply
Posts: 293

ik vind tzr toch een mooie brommer

ik heb zo'n tzr van 2001 ( mbk-versie)

zitte nu al 26000 km op en nu heb ik de wielen later herspuiten ( was gewoon beetje ver weg van aluminium velgjes)

nieuwe veer moeten kopen , die was afgebroken ( dat is misschien een minpunt maja na 25000 km )

en ook voorvork moet reviceren ( ??n piston lekte olie )

voor de rest vind ik het een fijn plak schakelt mooi , je moet het gewoon gewoon worden ( kdenkt dat dit bij elke brommer wel zo is )

dusja fijne brommer , die nog zonder veel opvoeren mooie snelheid haalt

 

Dit topic is 8548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved