Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha TZR of Kreidler RMC(-S)?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 473 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33041 - Yamaha TZR of Kreidler RMC(-S)?
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8482 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zx7r 3-11-2005 16:22 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SendaMax
[...]


Oh en op een tzr voel je pas na 50km als er iets mis is ofzo

ik had het tegen saknet


en sb staat idd voor superbreitwand
 
Palava 3-11-2005 16:23 Print reply

Posts: 2866
goed gegeokt
 
khpoppema 3-11-2005 16:31 Print reply

Posts: 3199
Kreidler
voordelen:

Aanschaf 9kan niet nieuw, maar zo goed als nieuw) is al zeker 1000 e lager
Verzekering (bij bijna alle) is zoon 250 e lager
Je rijdt oldtimer een stukje nostalgie
Toch kan het heel hard als het nodig is
Je zit meer rechtop dan bij racer daardoor krijg je op de lange stukken meer last van de polsen
Onderdelen zijn (dacht ik) goed verkrijgbaar

Nadelen:
trommelremmen, dualshock

TZR
voordelen:
je koopt hem nieuw dus je hebt verzekering en ja nieuw rijdt alles wel goed.
Motor look
Kan hem vrij goed snel krijgen
schijfremmen, monoshock

nadelen:
blijft am6 dus na een tijdje (10.000 tot 20.000) gaat er eits verrot
veel plastic
veel onafgewerkt delen, gaten (denk aan stuk rond de voorvork)
minder geschikt voor lange ritten door last van polsen
afschrijving die er niet om liegt
veel duurdere verzekering




 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
mblover 3-11-2005 16:32 Print reply

Posts: 5391
Wat is er met die ontsteking dan? Is dat eventueel op te lossen met een hpi (met lichtspoel, moet wel werkend licht hebben) ofzo?

Tot nu toe alvast bedankt voor de antwoorden. Ik zal eens kijken of ik van de week even een rondje op een kreidler kan blazen of me dat ook bevalt.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 3-11-2005 om 16:33 uur.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 3-11-2005 om 16:34 uur.
 
Skeez 3-11-2005 16:35 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
Kreidler
voordelen:

Aanschaf 9kan niet nieuw, maar zo goed als nieuw) is al zeker 1000 e lager
Verzekering (bij bijna alle) is zoon 250 e lager
Je rijdt oldtimer een stukje nostalgie
Toch kan het heel hard als het nodig is
Je zit meer rechtop dan bij racer daardoor krijg je op de lange stukken meer last van de polsen
Onderdelen zijn (dacht ik) goed verkrijgbaar

Nadelen:
trommelremmen, dualshock

TZR
voordelen:
je koopt hem nieuw dus je hebt verzekering en ja nieuw rijdt alles wel goed.
Motor look
Kan hem vrij goed snel krijgen
schijfremmen, monoshock

nadelen:
blijft am6 dus na een tijdje (10.000 tot 20.000) gaat er eits verrot
veel plastic
veel onafgewerkt delen, gaten (denk aan stuk rond de voorvork)
minder geschikt voor lange ritten door last van polsen
afschrijving die er niet om liegt
veel duurdere verzekering






Je kunt nog wel nieuwe Kreidlers kopen;
http://site.zeelandnet.nl/kreidler/nederl.htm
 
reede racing 3-11-2005 16:36 Print reply

Posts: 48
Aanschaf 9kan niet nieuw, maar zo goed als nieuw) is al zeker 1000 e lager
Verzekering (bij bijna alle) is zoon 250 e lager
Je rijdt oldtimer een stukje nostalgie
Toch kan het heel hard als het nodig is
Je zit meer rechtop dan bij racer daardoor krijg je op de lange stukken meer last van de polsen
Onderdelen zijn (dacht ik) goed verkrijgbaar

Nadelen:
trommelremmen, dualshock






een kreidler kan je wel nieuw kopen namelijk bij john bos kreidlers, en over dat stuur je kan er ook en crossstuur opzetten heb ik ook, en staat wel mooi ook.
en die nieuwe kreidler heeft schijfremmen
 
Saknet 3-11-2005 16:37 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

ik had het tegen saknet


en sb staat idd voor superbreitwand

Oh en op een tzr voel je pas na 50km als er iets mis is ofzo

en zon elektronische ontsteking voor kreidler kan je nog nieuw kopen voor 95 euro.. ik zou eerder kijken of ie olie lekt ofzo.. bij een maat van me zat er een gat onderin zn blok (kreidler wasda jah, 70cc, 4bak, 120km/u, hield et niet lang vol)

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-11-2005 om 16:39 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
zx7r 3-11-2005 16:38 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
Kreidler
voordelen:

Aanschaf 9kan niet nieuw, maar zo goed als nieuw) is al zeker 1000 e lager
Verzekering (bij bijna alle) is zoon 250 e lager
Je rijdt oldtimer een stukje nostalgie
Toch kan het heel hard als het nodig is
Je zit meer rechtop dan bij racer daardoor krijg je op de lange stukken meer last van de polsen
Onderdelen zijn (dacht ik) goed verkrijgbaar

Nadelen:
trommelremmen, dualshock

TZR
voordelen:
je koopt hem nieuw dus je hebt verzekering en ja nieuw rijdt alles wel goed.
Motor look
Kan hem vrij goed snel krijgen
schijfremmen, monoshock

nadelen:
blijft am6 dus na een tijdje (10.000 tot 20.000) gaat er eits verrot
veel plastic
veel onafgewerkt delen, gaten (denk aan stuk rond de voorvork)
minder geschikt voor lange ritten door last van polsen
afschrijving die er niet om liegt
veel duurdere verzekering





geen onzin lullen
je heb nieuwe kreidlers bij bos
rmc heeft m-stuur dus hang je toch op je polsen
voor schijfrem achter trommel
onderdelen overal verkrijgbaar

ontsteking op te lossen door elec. of hpi te nemen

edit iemand was dus al eerder

saknet niet ouwehoere


Dit bericht is gewijzigd door zx7r op 3-11-2005 om 16:39 uur.
 
khpoppema 3-11-2005 16:39 Print reply

Posts: 3199
er wordt altijd gezged dat kontaktpunten ontsteking (wat ene kreidler blijkt te hebben) minder goed is als de cdi ontsteking van nieuwere schakels

ik weet niet of het larriekoek is maar

je kon vroeger bij 'Van Veen' in Amsterdam kreidlers kopen.
Deze kon je dan ook laten opvoeren, nl: rustig en snel

rustig: je 50 cc werd een btje bijgewerkt en er kwam een 23 mm carb achter, uitlaatje dit dingetje zo. Hiermee kon volgens zeggen 135 km/h behaald worden

dan denk je wat is dan snel:S:
je 50cc werd nog eens wat beter bewerkt, er kwam een 30 mm carb achter, je kreeg zelfde uitlaat als de gp kreidlers. maar dat was nog niet alles:
voor dubbele schijfrem custom made
achter trommelrem (bestaand), + schijfrem custom made

behaalde snelheid volgens zeggen 195.

kosten:
kreidler 3500 gulden
opvoerset rustig 500 gulden
opvoerset snel 4000 gulden

(bovenstaande nformatie zal waarschijnlijk uitgejuuld worden, en berust niet op feiten maar verhalen, ondanks zal er een enige kern van waarheid in zitten, aangezien race kreidlers in die tijd wel deze snelheden behaalden)
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-11-2005 16:42 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
Kreidler
voordelen:

Aanschaf 9kan niet nieuw, maar zo goed als nieuw) is al zeker 1000 e lager
Verzekering (bij bijna alle) is zoon 250 e lager
Je rijdt oldtimer een stukje nostalgie
Toch kan het heel hard als het nodig is
Je zit meer rechtop dan bij racer daardoor krijg je op de lange stukken meer last van de polsen
Onderdelen zijn (dacht ik) goed verkrijgbaar

Nadelen:
trommelremmen, dualshock

TZR
voordelen:
je koopt hem nieuw dus je hebt verzekering en ja nieuw rijdt alles wel goed.
Motor look
Kan hem vrij goed snel krijgen
schijfremmen, monoshock

nadelen:
blijft am6 dus na een tijdje (10.000 tot 20.000) gaat er eits verrot
veel plastic
veel onafgewerkt delen, gaten (denk aan stuk rond de voorvork)
minder geschikt voor lange ritten door last van polsen
afschrijving die er niet om liegt
veel duurdere verzekering







dual shock en trommelremmen is geen probleem, stop kom je makkelijk ik zou voor kreidler gaan, is tenminste degelijk spul
 
Saknet 3-11-2005 16:46 Print reply

Posts: 10355
je kon er ook 2 carburateurs opbeunen


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-11-2005 om 16:47 uur.
Kreidler 1964 roadrace engine.
- single cylinder,
- 2-stroke,
- 50 cc,
- 2 carburators (18 mm),
- 2 rotating disk valves!

je kan btw wel nieuwe kreidlers kopen, het zijn alleen geen echte kreidlers, maar john bos kreidlers ofzo

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-11-2005 om 16:52 uur.
Quote:
Ik zal eens kijken of ik van de week even een rondje op een kreidler kan blazen of me dat ook bevalt.

als ie goed wil blazen en goed rijd gaat het je zeker bevallen

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-11-2005 om 16:55 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
zx7r 3-11-2005 16:49 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
je kon er ook 2 carburateurs opbeunen
afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-11-2005 om 16:47 uur.

wat voor blok is dat?
 
Kees de Jong 3-11-2005 16:49 Print reply

Posts: 1881
de s in rmcs staat voor schreibe, schrijfrem dus

en ohja doe orgineel en heb stijl neem een kreidler

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 3-11-2005 om 16:50 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
TZR50Rullezz 3-11-2005 16:51 Print reply

Posts: 1837
je kan ook nog naar ''de loods'' ofzo in uhm hoe heet dat maasland ja

kan je ze ook nieuw en gebruikt kopen je kan ook zien hoe ze hem in elkaar zetten wel leuk alleen de prijs is wat minder
maar of je koopt een gloednieuwe tzr voor 3000 eurie die elke keer problemen heeft en dergelijke of je koopt een kreidler nieuw dan is die kreidler beter met die oude vertrouwde spullen

oja waar ik ook op afstapte om geen tzr te kopen was veel plastic maar het ergste nog die tank afschuwelijk als je een tikkie opgeeft zit er een deuk in.

heb ik toch liever nog mn honda nsr met mooie stalen tank

oja en het voordeel is als je hem dik opvoert je ziet het niet aan de buitenkant

Dit bericht is gewijzigd door TZR50Rullezz op 3-11-2005 om 16:52 uur.
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
zx7r 3-11-2005 16:54 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR50Rullezz
je kan ook nog naar ''de loods'' ofzo in uhm hoe heet dat maasland ja
maasdijk
kan je ze ook nieuw en gebruikt kopen je kan ook zien hoe ze hem in elkaar zetten wel leuk alleen de prijs is wat minder
niet nieuw maar gerestaureerd
maar of je koopt een gloednieuwe tzr voor 3000 eurie die elke keer problemen heeft en dergelijke of je koopt een kreidler nieuw dan is die kreidler beter met die oude vertrouwde spullen

oja waar ik ook op afstapte om geen tzr te kopen was veel plastic maar het ergste nog die tank afschuwelijk als je een tikkie opgeeft zit er een deuk in.

heb ik toch liever nog mn honda nsr met mooie stalen tank
nsr is lelijk

oja en het voordeel is als je hem dik opvoert je ziet het niet aan de buitenkant

Dit bericht is gewijzigd door TZR50Rullezz op 3-11-2005 om 16:52 uur.


 

Dit topic is 8482 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved