Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha TZR of Kreidler RMC(-S)?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 823 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33041 - Yamaha TZR of Kreidler RMC(-S)?
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 8477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 3-11-2005 15:46 Print topicpost

Posts: 5391
Ik zoek een degelijke betrouwbare brommer voor dagelijks gebruik. Wellicht een nieuwe TZR, maar misschien een RMC.

De RMC(-S) vind ik prachtige brommers, ze schijnen ook erg degelijk te zijn. Ik weet alleen niet wat precies het verschil is tussen de "gewone" RMC en de RMC-S.

De Yamaha nieuw uit de winkel lijkt me ook een betrouwbare brommer, en vind ik ook erg mooi.

Ow, het gaat trouwens niet over snelheid, een ontgrenste TZR loopt hard maar een getunede Zeta SB op een Kreidler gaat (waarschijnlijk) nog harder.

Nu zijn mijn vragen:
-Wat zijn nou precies de verschillen tussen een RMC en RMC-S?
-Wat zijn voordelen en nadelen van de beide brommers?
-Welke zouden jullie kiezen en waarom?
-Is Kreidler echt zo degelijk dat ze niet kapot te krijgen zijn?
-Zijn die am6 blokken nou echt rotdingen met schakelen?

Een ding wat dus niet de bedoeling is is dat gezeik wat je met Honda altijd hebt, dat dit lostrilt of dat lostrilt, probleem hier, gezeur daar. En ook niet van die vage bouten zoals bij Honda (dat de sleutels nooit lekker passen, of je nou europese of amerikaanse pakt..)

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 3-11-2005 om 15:47 uur.
 

Filipino 3-11-2005 15:48 Print reply

Posts: 1158
Tja als je geld hebt voor een TZR zou ik toch maar eens kijken naar een nieuw model derbi gpr 50 racing , derbi heeft toch wel de beste blokken op het moment. Zeker betrouwbaar als je het zelf niet afbeunt.
 
Honda_driver 3-11-2005 15:50 Print reply

Posts: 1574
Is een algemeen topic voor.

SEARCH!!
 
S1lv3r 3-11-2005 15:50 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Filipino
Tja als je geld hebt voor een TZR zou ik toch maar eens kijken naar een nieuw model derbi gpr 50 racing , derbi heeft toch wel de beste blokken op het moment. Zeker betrouwbaar als je het zelf niet afbeunt.


is allemaal 1 pot nat toch, allemaal am6
 
mblover 3-11-2005 15:51 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Filipino
Tja als je geld hebt voor een TZR zou ik toch maar eens kijken naar een nieuw model derbi gpr 50 racing , derbi heeft toch wel de beste blokken op het moment. Zeker betrouwbaar als je het zelf niet afbeunt.


Derbi vind ik niet zo mooi eerlijk gezegd. Aprilia ook niet.

Eigenlijk zijn de TZR en de RMC de enige waartussen ik twijfel. De TZR heeft als voordeel dat ie nieuw is en dat je bij elke willekeurige beetje fatsoenlijke bromboer onderdelen kan halen mocht er iets kapot gaan. Bovendien is het opvoeren wat makkelijker.

Maar kreidler zou volgens iemand uit m'n klas (die er ook LOMP mee rijd) erg degelijk zijn. (en kan met een 50cc cilinder toch ERG hard gaan)

edit: @ Silver, op een derbi ligt toch een derbi blok?

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 3-11-2005 om 15:52 uur.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 3-11-2005 om 15:58 uur.
 
TZR50Rullezz 3-11-2005 15:59 Print reply

Posts: 1837
het verschil tussen een rmc en rmc-s is volgens mij dat de -s een sportversie is weet niet wat er anders is maar dat zullen veel mensen hier wel weten
voordelen RMC.
zijn oude brommers dus zijn (meestal) beter.
ze gaan haast nooit kapot zijn veel onderdelen voor te krijgen en ja alleen de brommer goed onderhouden dan blijft het een goede betrouwbare brommer.
nadelen:
ik zelf vind persoonlijk de rmc niet echt lekker zitten met dat stuur enzo maar dat is eigen mening.
ook zit het schakelpookje dicht bij het stepje wat soms wel irritant is

voordelen tzr:
mooie brommer lijkt net een motor.
rijdt goed.
ontgrensd rijdt hij dik 100 maarja of dat nou een voordeel voor je is weet ik niet

nadelen tzr:
ding roest al in de folder om het zo maar ff te zeggen (sorry voor de mensen die er 1 hebben.
btw met goed onderhoud wordt het minder.
ik wilde zelf ook een tzr hebben die was een jaar oud was goed onderhouden door een dealer kijk ik goed is bij de achterbrug al helemaal geroest net als ori uitlaat dat snel geroest is. (zonde dus)
de tzr is gewoon nog niet afgewerkt sluit niet mooi aan elkaar en ja als je valt heb je gelijk het probleem dat je een paar kappen moet kopen omdat het gewoon op elkaar gezet is (is appie en dergelijke beter afgewerkt )
maar het blijft een mooie brommer
oja als je die tzr begrend rijdt en je wil 60 gaan rijden en je heb de prop er nog in is hij niet vooruit te trekken zelfs een fiets is sneller met optrekken
de zitting is sportief en zit goed alleen ja voor echte langer ritten misschien niet echt lekker maarja dat merk je vanzelf

ik zou zelf voor de rmc gaan mooie betrouwbare brommer en natuurlijk zo'n ongeloofelijke mooie tank (kwijl kwijl
gaat niet snel kapot
zelf weet ik niet hoe een kreidler rijdt dus daar kan ik niet over oordelen maar het is een mooie oude brommer

am6 blokken zijn in het begin een beetje ja hoe moet je dat zeggen uhm rot om het maar zo ff te zeggen.
als je schakelt van 1 naar 2 t/m gaat alles goed totdat je naar de 6e gaat die moet je goed intikken anders heb je een soort neutraal ertussen zitten das vervelend maarja slijt na paar km'ertjes wel (niet 80km ofzo hoor maar paar 1000 dacht ik )

oja als je slim bent koop gewoon een rmc want dan hou je nog geld over en als je nu op internet kijk zijn die tzr'en heel snel afgeschreven staan nu al een paar te koop voor 1500 eurie

Dit bericht is gewijzigd door TZR50Rullezz op 3-11-2005 om 16:01 uur.
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
zx7r 3-11-2005 16:01 Print reply

Posts: 3868
"Nu zijn mijn vragen:
-Wat zijn nou precies de verschillen tussen een RMC en RMC-S?
-Wat zijn voordelen en nadelen van de beide brommers?
-Welke zouden jullie kiezen en waarom?
-Is Kreidler echt zo degelijk dat ze niet kapot te krijgen zijn?
-Zijn die am6 blokken nou echt rotdingen met schakelen?"

-volgens mij is de cockpit anders
-voordeel kreidler
lage verzekeringskosten
rijden erg lekker
zuinig
je wordt minder vaak aangehouden

nadelen
4bak met trappers
contactpunten onsteking

voordeel tzr
elec. ontsteking

nadeel
blok is minder lekker dan kreidler
lelijk afgewerkt
rijd alleen opgevoerd lekker

-ik zou zelf kreidler nemen ^^
-goede brommer maar onsteking minder
-de ene am6 schakelt lekker de ander minder maar het went
 
christianos 3-11-2005 16:05 Print reply

Posts: 20445
Zelf zou ik ook voor de Kreidler gaan aangezien de TZR wel errug plastic is en het je op langere termijn er veel meer onderhoudskosten aan zal hebben.
bijv. als je hem ontrgrenst moet je toch rekenen dat je op de 15.000 km al op een complete blok-revisatie zit.

Pro bleem bij een 2 de hands kreidler is dat je moet oppassen dat je er geen 1ntje koop met verborgen kwaaltjes...
 
nsrracer 3-11-2005 16:10 Print reply

Posts: 8625
ik zou ook voor een kreidler gaan is mooi en degelijk spul
 
Scarface 3-11-2005 16:16 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
ik zou ook voor een kreidler gaan is mooi en degelijk spul

Idd, de kreidler, vindt ik persoonlijk beter dan al die nieuwe troep
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Kampersjaak 3-11-2005 16:17 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


is allemaal 1 pot nat toch, allemaal am6


ehhh, derbi heeft derbi blok?
 
oderint dum metuant
Saknet 3-11-2005 16:18 Print reply

Posts: 10355
als je niet nieuw koopt heb je altijd kleine kans dat et blok uit elkaar moet.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
zx7r 3-11-2005 16:20 Print reply

Posts: 3868
kreidler is niet zo moeilijk, je voelt al snel wanneer er iets mis is
maar wat ik al zei let goed op de ontsteking.
 
Palava 3-11-2005 16:21 Print reply

Posts: 2866
zeta SB, waar staat dat SB voor, super-breittwand ofzo?
 
SendaMax 3-11-2005 16:21 Print reply

Posts: 1592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
kreidler is niet zo moeilijk, je voelt al snel wanneer er iets mis is
maar wat ik al zei let goed op de ontsteking.


Oh en op een tzr voel je pas na 50km als er iets mis is ofzo
 
nsrracer 3-11-2005 16:22 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava
zeta SB, waar staat dat SB voor, super-breittwand ofzo?


ja
 

Dit topic is 8477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved