-Wheelie-Johie- |
3-11-2005 13:20 |
Posts: 2814 |
serieus? waarom zo donders veel??? als ik wegrij trek ik altijd met 3000 weg ofzo.
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Shoot_me |
3-11-2005 13:35 |
Posts: 1535 |
ligt eraan hoe snel je weg wilt komen... Als ik gewoon normaal weg wil ? 1500-3000 toeren en als ik snel wegwil... tja gewoon volle bak en volle slippende koppeling @ 11k toeren
|
|
miauw |
|
Kampersjaak |
3-11-2005 16:12 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Killerbean
voor sprinten is de bak prima, daar merk je wel verschil mee
Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 3-11-2005 om 13:09 uur.
en hoelang ben je aan het koppelen voordat die daadwerkelijk in zn powerband zit? zonder dat je de koppeling weer aanraakt, aangezien dat tijdverlies is
|
|
oderint dum metuant |
|
SendaMax |
3-11-2005 16:29 |
Posts: 1592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: apriliars50racing
[...]
Ik altijd met 11k toeren en de koppeling flink laten slippen
Als ik haast heb misschien... klinkt wel leuk.. vanaf stilstand tot 112km/u(op teller) constant tussen de 10 en 13K zitten
|
|
|
|
IzzY |
3-11-2005 17:24 |
Posts: 1266 |
tis net waarvoor je het gebruiken wilt.
met sprint win je er imo niets mee
|
|
derbi-forum.nl/kneuzeclub |
|
mcdronkz |
3-11-2005 17:41 |
Posts: 32777 |
als ik sprint zorg ik dat ik gewoon eerst een soort rustig op gang kom, en daarna geef ik volgas, ik heb dan ook wel een vrij laagtoerige cilinder
imho heeft het optrekken met volgas weinig zin bij een crosser, je trekt 'm gewoon achterover.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SendaMax
[...]
Als ik haast heb misschien... klinkt wel leuk.. vanaf stilstand tot 112km/u(op teller) constant tussen de 10 en 13K zitten
jammer dat je met die 50cc geen worst van tafel trekt, en het alsnog een eeuwigheid duurt voor je op je top zit (die niet veel meer dan 90/95 echte km's zal zijn), hoeveel toeren je ook maakt.
Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 3-11-2005 om 17:44 uur.
|
|
|
|
IzzY |
3-11-2005 18:46 |
Posts: 1266 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
imho heeft het optrekken met volgas weinig zin bij een crosser, je trekt 'm gewoon achterover.
Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 3-11-2005 om 17:44 uur.
jij hebt onder je crosser een am6 blok ligge ?
zelf sprint ik met een senda, maar trek ook met 12/13k weg
|
|
derbi-forum.nl/kneuzeclub |
|
Jarco |
3-11-2005 19:19 |
Posts: 4520 |
met wat voor setup dan?
edit:
K zie het al in je profiel staan
maar dan trek je em toch op et acherwiel ?
Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 3-11-2005 om 19:20 uur.
|
|
|
|
honda_freak |
3-11-2005 19:43 |
Posts: 7650 |
ik zie hier echt de meest ongeloofwaardige hoeveelheden langs komen.. waarom wil je in vredesnaam op toptoeren optrekken met een slippende koppeling.. het enige wat je er mee behaald is eerder versleten koppelingsplaten.. als je zo graag met zoveel toeren weg wil koop dan alsjeblieft een scooter en ga met die ventjes spelen.
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
SpeedY_the_Devil |
3-11-2005 19:49 |
Posts: 2711 |
als ik wegreed deed ik altijd met ong 9000 toeren (begin powerband)
en dna koppeling zo snel op laten komen dat ik precies op 9000 bleef trekken..
was kwestie van 1-2 seconden...
maar ik zat ook in 8 seconden aant eind van me 4 (100 km/u)
weet alleen niet hoeveel een ns1 bak met am6 verschilt?
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
Remco RS |
3-11-2005 20:01 |
Posts: 11463 |
ik had altijd zo'n sport toen ik 74cc had
er stond een bord dat je snelheid aangaf langs de weg
bij de stoplichten dan zo hard mogelijk weg.. was ongeveer 150/200 meter, ik reed dan op zijn hardst 98
dat deed ik altijd met slippende koppeling, met 8/9k wegtrekken
|
|
|
|
bernard |
3-11-2005 20:15 |
Posts: 122 |
MAn doe tog suunig op je brommer en geef gas als je je koppeling losgelaten hebt... wegscheuren doe ik heeel af en toe (misschien ook wel omdat het niet echt het type ervoor is
|
|
|
|
Bullet |
3-11-2005 20:55 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Killerbean
zo'n close ratio bak scheelt nieteens zo veel met de orginele qua trekken. tuurlijk zitten de versnellingen dichter op elkaar, lekker met sprinten maar voor 300 euro zou ik m iig laten liggen
een beetje heel onzinnig om te zeggen als je de ratio's niet kent..
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
[RRT] Lost-P |
3-11-2005 21:46 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
ik zie hier echt de meest ongeloofwaardige hoeveelheden langs komen.. waarom wil je in vredesnaam op toptoeren optrekken met een slippende koppeling.. het enige wat je er mee behaald is eerder versleten koppelingsplaten.. als je zo graag met zoveel toeren weg wil koop dan alsjeblieft een scooter en ga met die ventjes spelen.
Je trekt met zoveel toeren en slippende koppeling weg, zodat je met een zo groot mogelijk vermogen weg kunt rijden zonder achterover te klappen... Als jij lagere toeren wegrijdt maar met je koppeling er vol op, dan trek je stukken langzamer op... probeer maar uit.
@Jarco: Je trekt m juist niet op je achterwiel, daar zorgt je slippende koppeling (tijdens het wegrijden) voor
|
|
Chille Tune shit dan |
|