Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - close ratio bakken am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1082 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33036 - close ratio bakken am6
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Wheelie-Johie- 3-11-2005 10:00 Print topicpost

Posts: 2814
zijn hier mensen die wel eens met close ratio bakken hebben gereden? op internet kon ik er niet de huidige prijzen van vinden maar ik geloof dat de doppler zo rond de 550 euro zat en de metrakit op 600 euro. nu kan ik een yasil bak kopen voor 300. ik zit me alleen af te vragen wat ik er erg mee opschiet. ja je kan sneller optrekken want je hebt een langere 1e versnelling en ze zijn beter op elkaar afgesteld omdat je constant in je powerband kunt overschakelen. dit is voor gunstig op snelle race cilinders. naja ik wou is horen of iemand er nog iets over te vertellen heeft. en ja ik weet wel dat het voor straatgebruik geen zin heeft maar ja je trekt wel harder.
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Deon 3-11-2005 11:01 Print reply

Posts: 9656
alleen uit stilstand optrekken, gaat sneller met een korte eerste versnelling, dan met een lange. Want dan duurt het langer voordat je i/d powerband bent
 
wipe-out 3-11-2005 11:04 Print reply

Posts: 7672
Met een snelle setup loop je toch wel snel genoeg door de eerste versnelling heen lijkt me, en het zou kunnen dat je met een sprint tijd wint omdat je een keer minder hoeft te schakelen (maar dat hangt ook van de overige versnellingen af).
 
StefanB 3-11-2005 11:06 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989
alleen uit stilstand optrekken, gaat sneller met een korte eerste versnelling, dan met een lange. Want dan duurt het langer voordat je i/d powerband bent


je wilt juist een langere, met een leuke setup ben je namelijk gelijk door je powerband heen in 1e :P
 
E24 M30b35@GT3576
-Wheelie-Johie- 3-11-2005 11:08 Print reply

Posts: 2814
met een leuke wetup ben idd gelijk door je 1 heen. en daarvoor zijn die bakken met een langere 1 en iets langere 2 enz enz. de eindvertanding is gelijk
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Kampersjaak 3-11-2005 11:08 Print reply

Posts: 12285
nee, lange eerste versnelling is alleenmaar onhandig met optrekken vanuit stilstand
 
oderint dum metuant
-Wheelie-Johie- 3-11-2005 11:13 Print reply

Posts: 2814
toch niet met een snelle setup( met wellicht korte powerband)
 
trots BMW e30 325i eigenaar
AOF 3-11-2005 11:47 Print reply

Posts: 1477
ja maar je trekt toch nooit met 3000 rpm op.
ik trek in de 1 bijv altijd met minimaal 8000rpm op en dan boeit het niet echt als je je koppeling gewoon tot zo alng laat slippen. dan merk je niet echt dat de 1 echt zwaarder is hoor. alleen dat je langer in de 1 kan blijven

Dit bericht is gewijzigd door lars1988 op 3-11-2005 om 11:48 uur.
 
arrier 3-11-2005 11:56 Print reply
Posts: 2221
ik rijd normaal weg en dat is bij mij 2000 ik weet niet hoelang jullie met een setje koppelingsplaten doen?
 
Killerbean 3-11-2005 12:29 Print reply

Posts: 3243
zo'n close ratio bak scheelt nieteens zo veel met de orginele qua trekken. tuurlijk zitten de versnellingen dichter op elkaar, lekker met sprinten maar voor 300 euro zou ik m iig laten liggen
 
RX loos
Kampersjaak 3-11-2005 12:36 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
toch niet met een snelle setup( met wellicht korte powerband)



kijk maar naar six-o met de sprintwedstrijden,
kijkeens hoe moeilijk die weg komt van stilstand.

z'n bak is meer weggelegd voor race, van daar dat het zo genoemd wordt. na die 1e versnelling heb je kortere vertanding zodat die niet onder je powerband komt.
 
oderint dum metuant
Rik 3-11-2005 12:37 Print reply

Posts: 3464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier
ik rijd normaal weg en dat is bij mij 2000 ik weet niet hoelang jullie met een setje koppelingsplaten doen?



ik ree meestal met 6000+ toeren weg

 
AOF 3-11-2005 12:37 Print reply

Posts: 1477
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier
ik rijd normaal weg en dat is bij mij 2000 ik weet niet hoelang jullie met een setje koppelingsplaten doen?


ik doe toch zeker een jaar met een setje koppelingsplaten.
 
-Wheelie-Johie- 3-11-2005 12:50 Print reply

Posts: 2814
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]



kijk maar naar six-o met de sprintwedstrijden,
kijkeens hoe moeilijk die weg komt van stilstand.

z'n bak is meer weggelegd voor race, van daar dat het zo genoemd wordt. na die 1e versnelling heb je kortere vertanding zodat die niet onder je powerband komt.


dus met zoon bak trek je helemaal niet sneller op? mmh anton(-zeroed in-) wou die bak in ze am6 doen met mhr cross cilinder om ermee te gaan sprinten. en nu wildie die bak aan mij verpatsen maar dat gaat toch niet door voor 300 koop ik wel wat anders leuks

 
trots BMW e30 325i eigenaar
Killerbean 3-11-2005 13:09 Print reply

Posts: 3243
voor sprinten is de bak prima, daar merk je wel verschil mee

Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 3-11-2005 om 13:09 uur.
 
RX loos
apriliars50racing 3-11-2005 13:15 Print reply

Posts: 248
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rik
[...]



ik ree meestal met 6000+ toeren weg



Ik altijd met 11k toeren en de koppeling flink laten slippen
 

Dit topic is 2610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved