Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - snelst 50cc !!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33011 - snelst 50cc !!
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gilera Gsm 2-11-2005 16:12 Print reply

Posts: 2376
Toerenteller gaat daar makkelijk overheen. Maar heb je er aan gedacht, dat als je er een 70 oplegt dat je er meer onderhoud aan hebt? Anders zou ik een 70 metrakit giet met de metrakit uitlaat of gianelli. Carb gewoon laten zitten. Ori luchtfilter houden. Misschien wat gaten erin boren. Andere krukas (metrakit pro race, hebo enz). En koppelingsplaten ven Polini. En ontsteking wat vervroegen.
 
zulu007 2-11-2005 16:16 Print reply

Posts: 1362
0jah das ook belnagrijk ik wil niets tot weinig onderhoud meer hebben dan wat ik nu heb. want ik ben niet echt technisch zeg maar
ik kan wel zelf ketting spannen en benzine tank maar daar houd het ook mee op bij wijze van spreken dan.

dus ff mijn vraag nog een keer

ik wil zo hard mogelijk zonder veel onderhoud.
 
drd erik 2-11-2005 16:22 Print reply
Posts: 363
met een mk 70cc giet hoef je echt geen andere as hor en 19mm is beter als 17,5 omdat 17,5 nix scheelt met 14 alleen eff andere koppelingsveren van malossi erin en snel pijpje is t best betrouwbaar mits je goed afsteld! ontsteking staat std wel goed voor mk giet/mhr 80cc airsal 50
 
zulu007 2-11-2005 16:25 Print reply

Posts: 1362
en hoe zit het met onderhoud van dat alles
want ik wil zo hard mogelijk zonder veel onderhoud.
 
Gilera Gsm 2-11-2005 16:27 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drd erik
met een mk 70cc giet hoef je echt geen andere as hor en 19mm is beter als 17,5 omdat 17,5 nix scheelt met 14 alleen eff andere koppelingsveren van malossi erin en snel pijpje is t best betrouwbaar mits je goed afsteld! ontsteking staat std wel goed voor mk giet/mhr 80cc airsal 50


Het verschil tussen 17.5 en 14 merk je wel degelijk. Trekt beter op en trekt beter door zijn toeren heen. En weet je zeker dat je ori krukas het houdt met 70 mk giet? Hoe kun je nu weten dat je ontsteking standaard al goed staat voor mk giet en mhr 80 enz? Ik weet zeker dat als je hem verdraaid het zin heeft.

Maar voor de topic starter. Gewoon ori cilinder houden en 17.5 carb, metrakit uitlaat erop. Twv van 14/53. Zorgen dat alles goed staat afgesteld en dan kun je goed rijden. En hij is dan ook nog eens redelijk snel. 100 echte moet te halen zijn.


Dit bericht is gewijzigd door Gilera Gsm op 2-11-2005 om 16:28 uur.
 
zulu007 2-11-2005 16:33 Print reply

Posts: 1362
ik heb ook gehoord dat als je ontgrenste uitlaat ( bij mij een dikke bocht erop) dat je bijna net zo snel gaat als met MK
 
Gilera Gsm 2-11-2005 16:35 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zulu007
ik heb ook gehoord dat als je ontgrenste uitlaat ( bij mij een dikke bocht erop) dat je bijna net zo snel gaat als met MK


Nee, klopt niets van. Met een ontgrensde bocht ga je 80/85. Met een metrakit uitlaat is 110 op teller mogelijk. Alle 2 getest met twv 14/53


Dit bericht is gewijzigd door Gilera Gsm op 2-11-2005 om 16:36 uur.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 2-11-2005 16:38 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zulu007
ik heb ook gehoord dat als je ontgrenste uitlaat ( bij mij een dikke bocht erop) dat je bijna net zo snel gaat als met MK


Valt mee, en waarom is iedereen zo'n fan van merkartikelen?

'Ja je moet voor een 70cc meteen een PR kruk en koppelingsplaten van polini en koppelingsveren van malossi '


 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
zulu007 2-11-2005 16:39 Print reply

Posts: 1362
14/52 ik weet dat ik nu standaart 70 achter heb maar wat heb ik nu standaart voor dan ?
 
-Wheelie-Johie- 2-11-2005 16:39 Print reply

Posts: 2814
als jij je 70 cc goed afstelt, en je rijstijl is niet lomp. dan valt het echt wel mee hoeveel onderhoud je hebt. en als je kan tanken en ketting spannen kan je ook blokolie vervangen en evt bougie een keertje extra vervangen. als je hard gaat optrekken enzo en flink in toeren terugschakelen zal alles wel flink slijten ja en moet wat sneller een nieuw kettingsetje + tandwielen
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Gary - Forum en Gallery Moderator 2-11-2005 16:40 Print reply

Posts: 12846
Tw 14
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
zulu007 2-11-2005 16:43 Print reply

Posts: 1362
keey ik weet nu weer even genoeg guys en ik denk dat ik mijn verjaardags geld mooi op een uitlaatje en tandwiel ga uitgeven
 
Gilera Gsm 2-11-2005 16:44 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerrit_Z
[...]


Valt mee, en waarom is iedereen zo'n fan van merkartikelen?

'Ja je moet voor een 70cc meteen een PR kruk en koppelingsplaten van polini en koppelingsveren van malossi '




Heb je daar ervaring mee? Voor een hoogtoerige 70 is een pro race krukas aan te raden omdat een standaard naaldlager van een derbi het waarschijnlijk niet houdt. In een pro race krukas zit dezelfde naaldlager in als die van een runner dus een stuk groter en kan ook meer toeren aan. En ja, als je een hoogtoerige cilinder hebt pro race bijvoorbeeld houden de koppelingsplaten van doppler het niet. Dan heb je toch echt een polini platenset nodig. Die heeft er 5. Beargumenteer je antwoord dan ook even voordat je meteen die uitspraken doet. Volgens mij heb jij op je derbi zelfs nog niet eens eens een 70 gehad

 
Marthin 2-11-2005 16:44 Print reply

Posts: 6164
de volgende 50 snel cilinders zou ik adviseren:

- bidalot 290?
- Conti CHR 250?


 
Sjaan_Banaan 2-11-2005 16:46 Print reply

Posts: 254
ik heb ook een gsm, waar kan je zien wat voor blok er onder hangt??
want heb gehoord dat er verschillende blokke onder kunne zitte??
 

Dit topic is 3012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved