Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - carter olie lekken help!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 908 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32995 - carter olie lekken help!!!
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2455 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

T_S_X_ 1-11-2005 19:51 Print reply

Posts: 1214
idd
 
Toon 1-11-2005 19:54 Print reply

Posts: 1679
Zijn er trouwens nog users die zulke ervaringen als T_S_X_hebben gehad
 
Almer 1-11-2005 19:54 Print reply

Posts: 3325
dat ie begint drupdrupdrup komt gewoon doordat het in 1 keer lekgaat lijkt op een versleten keerring dus want pakkingen gaan niet ineens lek behalve zoals jij zegt als het blok niet goed vast ineklaar zit
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Toon 1-11-2005 19:56 Print reply

Posts: 1679
maar keeringen waar zitten die en voor wat dienen ze eig
 
nielsje 89 2-11-2005 12:55 Print reply
Posts: 304
keerringen zijn rubberen ringen om de bewegende assen van je blok, de linkerkant van het blok is droog bij tsx en er lopenb wel assen doorheen, om te voorkomen dat er dan olie van rechts naar links loopt zitten er rubberen ringen om die assen(keerringen). en als deze kapot zijn moet je ze vervangen alleen das een hels karwei, moet het hele blok gesplitst, behalve die van je schakelpook is ij verteld. het is mij nogsteeds niet gelukt om die er uit te krijgen maar het zou moeten kunnen bij die ene keerring
 
wreed
Toon 6-11-2005 17:09 Print reply

Posts: 1679
Ik heb nu bijna gevonden waar hij lekt. Het is aan de schroef onderaan mijn carter die zit aan het plaatje die mijn kabels voor de oliepomp beschermt en die ook de carter bijeenhoud maar het probleem is lekt hij nu uit het gat van de schroef of erond???
en de schroef zit ook wat los maar je krijgt ze zelfs niet met een schroevendraaier met een hoek vast het is te smal om te draaien kan iemand soms tips geven en zeggen wat ik nu moet doen en hoe ik preciezer kan vinden waar hij lekt
 
mulder 6-11-2005 17:37 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielsje 89
keerringen zijn rubberen ringen om de bewegende assen van je blok, de linkerkant van het blok is droog bij tsx en er lopenb wel assen doorheen, om te voorkomen dat er dan olie van rechts naar links loopt zitten er rubberen ringen om die assen(keerringen). en als deze kapot zijn moet je ze vervangen alleen das een hels karwei, moet het hele blok gesplitst, behalve die van je schakelpook is ij verteld. het is mij nogsteeds niet gelukt om die er uit te krijgen maar het zou moeten kunnen bij die ene keerring



die achter je voortandwiel kan ook van buitenaf (honda)
 
richard3 6-11-2005 17:46 Print reply

Posts: 5198
is dat niet bij je olie aftap schroef ?

beun manier
je haalt alle olie er uit vangt het op in een bakje
haalt vloeibare pakking doet het op die bout en draait de bout er weer in je wacht 2 uur doet de olie er in en wss is het voorbij

beter haal je je blok er onderuit laat je alle olie er uitlopen en vervang je al je keerringen/pakkingen heb je speling op je krukas of lagers niet meer goed reviceer je heel je blok
weet zeker als je dat goed je er voorlopig geen last meer van zult hebben

 
op naar de grote brommers
Toon 7-11-2005 16:41 Print reply

Posts: 1679
Nee richard het is niet die schroef

Iemand die een tsx heeft kan mij misschien helpen???
maar is de kans groot dat ik het blok eronderuit moet halen
 
Kawasaa 7-11-2005 16:47 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
Ik heb nu bijna gevonden waar hij lekt. Het is aan de schroef onderaan mijn carter die zit aan het plaatje die mijn kabels voor de oliepomp beschermt en die ook de carter bijeenhoud maar het probleem is lekt hij nu uit het gat van de schroef of erond???
en de schroef zit ook wat los maar je krijgt ze zelfs niet met een schroevendraaier met een hoek vast het is te smal om te draaien kan iemand soms tips geven en zeggen wat ik nu moet doen en hoe ik preciezer kan vinden waar hij lekt


probeer die schroef ff aan te draaien door een bitje in een passende dop te doen
 
Toon 7-11-2005 16:55 Print reply

Posts: 1679
maar het probleem is ik kan er niet aan met een gewone schroevendraaier of met een met een hoek. zijn hier nog andere oplossingen voor lees wat hier staat

Het is aan de schroef onderaan mijn carter die zit aan het plaatje die mijn kabels voor de oliepomp beschermt en die ook de carter bijeenhoud maar het probleem is lekt hij nu uit het gat van de schroef of erond???
en de schroef zit ook wat los maar je krijgt ze zelfs niet met een schroevendraaier met een hoek vast het is te smal om te draaien kan iemand soms tips geven en zeggen wat ik nu moet doen en hoe ik preciezer kan vinden waar hij lekt

 
MT70-nolimit 7-11-2005 17:47 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
maar het probleem is ik kan er niet aan met een gewone schroevendraaier of met een met een hoek. zijn hier nog andere oplossingen voor lees wat hier staat




probeer er dan met de griptang tussen te mieren, ff losdraaien, schoonmaken en weer vast zetten.
 
gaat lang goed
Toon 7-11-2005 18:32 Print reply

Posts: 1679
dit gaat ook niet het is een kruis schroef
 
theripper 7-11-2005 19:04 Print reply
Posts: 11

zul je de katters zelf niet goed dicht hebben want het lijkt me raar dat je OLIE lek is
 
Toon 8-11-2005 17:17 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theripper

zul je de katters zelf niet goed dicht hebben want het lijkt me raar dat je OLIE lek is


Ik denk het niet want hij is ineens beginnen te lekken nadat ik het oliepompje heb afgesteld en daarboven is een schroef losgekomen die ik spijtig genoeg ook niet met griptang vast krijg zijn er dan geen speciale schroevendraaiers
 

Dit topic is 2455 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved