Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke blok olie en hoe?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1032 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32989 - welke blok olie en hoe?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

J-master 1-11-2005 16:55 Print topicpost

Posts: 1158
Ik wou mijn blok olie vervangen. Maar nu kan ik bij me pa (fietsenwinkel) verschillende olies bestellen. We hebben hier al staan eurol 80w-90 mineral voor hypoidaandrijvingen en zwaar belaste versnellingsbakken. Is dit goede blokolie? omdat ik hoorde dat mineral olie niet zo goed was voor het blok . Of welke kan ik het best bestellen? En het vervangen moet je dat doen als de motor warm is??


 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen

mb-gek 1-11-2005 17:05 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
Ik wou mijn blok olie vervangen. Maar nu kan ik bij me pa (fietsenwinkel) verschillende olies bestellen. We hebben hier al staan eurol 80w-90 mineral voor hypoidaandrijvingen en zwaar belaste versnellingsbakken. Is dit goede blokolie? omdat ik hoorde dat mineral olie niet zo goed was voor het blok . Of welke kan ik het best bestellen? En het vervangen moet je dat doen als de motor warm is??



eerst ff een stuki rijden tot ie warm is en dan aftappen idd
is de olie namelijk dunner
laat juist het laatste rest goed eruit komen want dat is de meest vuile oli

welk type oli jij meot hebben weet de verkoper toch wel ?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
brommercrazy 1-11-2005 17:06 Print reply

Posts: 2594
10 w 40 vol synthetisch
 
Joostvdw 1-11-2005 17:09 Print reply

Posts: 4789
iig niet die 80w90 hypoid dinges, das voor schuinvertande vertandingen ofzo

probleem is namelijk, je moet olie hebben die bij natte koppeling kan, als de olie te dik of te dun is, gaat je koppeling kapoet
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
J-master 1-11-2005 17:32 Print reply

Posts: 1158
oke bedankt. Weet iemand toevallig of castrol goede blok olie heeft? omdat ik die namelijk voor inkoopprijs kan bestellen. Als die dat niet heeft haal ik bij de brommerboer wel ff blokolie.

Ik heb trouwes een derbi senda
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
J-master 1-11-2005 17:39 Print reply

Posts: 1158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
oke bedankt. Weet iemand toevallig of castrol goede blok olie heeft? omdat ik die namelijk voor inkoopprijs kan bestellen. Als die dat niet heeft haal ik bij de brommerboer wel ff blokolie.

Ik heb trouwes een derbi senda


Ik zie hier castrol GPS 10W40 SE.SYN staan. Is dat goede olie voor je blok??

Bij de hoeveel km moet je ongeveer je blokolie vervangen??
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
Deon 1-11-2005 17:44 Print reply

Posts: 9656
ik had eerst ook 75w90, koppeling plakte:S


gewoon 10w40, of 15w40 erin kijlen
 
Palava 1-11-2005 17:58 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
[...]


Ik zie hier castrol GPS 10W40 SE.SYN staan. Is dat goede olie voor je blok??

Bij de hoeveel km moet je ongeveer je blokolie vervangen??



10w40 is goed, maar SE.SYN lijkt wel te zijn SEMI- SYNTHETIC ofzo, en als t ff kan doe dan volsynthetisch
 
bom 1-11-2005 18:45 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava
[...]



10w40 is goed, maar SE.SYN lijkt wel te zijn SEMI- SYNTHETIC ofzo, en als t ff kan doe dan volsynthetisch


je kan beter mineraal olie doen. dan slippen je koppelings platen minder. en slijten ook minder snel.
 
J-master 1-11-2005 21:11 Print reply

Posts: 1158
mineral is tog niet zo goed voor je blok??
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
bom 1-11-2005 21:17 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
mineral is tog niet zo goed voor je blok??

me brom-boer raadde het me aan. het lijkt me dat het niet slecht voor je brommer is.
 
J-master 1-11-2005 21:19 Print reply

Posts: 1158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bom
[...]

me brom-boer raadde het me aan. het lijkt me dat het niet slecht voor je brommer is.


Synthetische olie heeft zo zijn voordelen ten opzichte van minerale olie, zo zijn de viscositeit verschillen bij verschillende temperaturen kleiner ten opzichte van minerale olie, wat weer beter voor de motor is, minder slijtage ed.
Ook blijven in Synthetische olie vuil deeltjes zweven, en gaan niet bezinken of ergens aan vastkoeken.

 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
mr200r 1-11-2005 21:51 Print reply
Posts: 5122
Hoe oud is je brommer,oude brommer mineralisch.
Nieuwe/gereviseerdeblokken 1/2 synth goed goedgenoeg
koop wel olie 10w40 voor natte plaaten koppeling.
 
mr200r
richard3 1-11-2005 21:54 Print reply

Posts: 5198
vriend van mij heeft net nog ff 15/w40 in zijn nsr gedaan
leuke was hij had het blok tot de nok gevuld
dus ik kijken zag die olie zitten vloog een beetje uit mijn slof toen omdat dit niet de eerste x was dat ie een blok vulde
maja alles er maar weer uitgehaald tot het normale niveau
;as daar wel mee op h?
iets te veel kan maar nooit veel te veel 200 ml te veel kan al veel schade veroorzaken

 
op naar de grote brommers
bernard 1-11-2005 21:54 Print reply

Posts: 122
10w 40 gooi je toch ook in de auto?
Heb ik ook in me brommer gegooid.. kan best
 
Sypie_Honda 1-11-2005 22:03 Print reply

Posts: 13830
ik heb zown fles van kroon oil en daar staat met grote letters honda mb op
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 4116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved