Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Overzetten motorblok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32978 - Overzetten motorblok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 31-10-2005 22:06 Print topicpost

Posts: 4322
Oké hier is het punt:

Ik wil van een MT5 het motorblok overzetten op een MTX ot. Opzich geen probleem natuurlijk. Maar nu:

Mijn setup is alleen met de huidige uitlaat (bovenlangse proma 80) super. Wil je met 80cc+ met een MTX werken, dan kom je automatisch bij de Gianelli 80 pijp. Deze uitlaat is, wat ik verwacht, te hoogtoerig voor mijn setup. De aangepaste 80cc cilinder loopt op max rpm namelijk 9,5-10k en dat is niet gunstig om een gia pijp voor te gebruiken. Kortom ik wil die proma80 bovenlangse pijp houden. Dat gaat natuurlijk niet passen bij het frame...

Iemand eerder dit probleem gezien en een oplossing gevonden?

En niet zeggen dat ik de uitlaatpoort nog verder omhoog moet halen zodat ie meer toeren maakt, waardoor ik een gia80 pijp kan pakken, dat is out of the question

 
gaat lang goed

bart de schakelgek 31-10-2005 22:16 Print reply

Posts: 5987
zeur niet, die gia pijp gaat perfect rijden op een 80cc
ervaring mee... ja heb zelf een mtx ot met gia pijp, eerst 80cc gehad, nu 125

en wil je die proma houden, gewoon ff het mondstuk eraf snijden en de uitlaat zo verdraaien dat ie tussen het frame en tank past, en weer vastlassen, evt een andere bevestigingspunt erop, is easy als je las apparaat hebt
 
Limburger
dt50rcrosser 31-10-2005 22:17 Print reply

Posts: 6252
opmaat uitlaatje fixen.. op de een of andere manier

is niet bovenlangs maja..
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
mcdronkz 31-10-2005 22:19 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Ok? hier is het punt:

Ik wil van een MT5 het motorblok overzetten op een MTX ot. Opzich geen probleem natuurlijk. Maar nu:

Mijn setup is alleen met de huidige uitlaat (bovenlangse proma 80) super. Wil je met 80cc+ met een MTX werken, dan kom je automatisch bij de Gianelli 80 pijp. Deze uitlaat is, wat ik verwacht, te hoogtoerig voor mijn setup. De aangepaste 80cc cilinder loopt op max rpm namelijk 9,5-10k en dat is niet gunstig om een gia pijp voor te gebruiken. Kortom ik wil die proma80 bovenlangse pijp houden. Dat gaat natuurlijk niet passen bij het frame...

Iemand eerder dit probleem gezien en een oplossing gevonden?

En niet zeggen dat ik de uitlaatpoort nog verder omhoog moet halen zodat ie meer toeren maakt, waardoor ik een gia80 pijp kan pakken, dat is out of the question




Koop een proma80 voor MTX-OT..

Of ga met je ori pijp rijden, rijdt HEERLIJK.

Maar de beste oplossing geef je zelf al aan inderdaad.

Daar heb ik ook voor gekozen.. tune-beurtje (cil was al getuned toen ik 'm kocht trouwens, maar das bijzaak) en Gia80 erop. Moet nog testen .

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 31-10-2005 om 22:22 uur.
 
jackmasterTZR 31-10-2005 22:20 Print reply

Posts: 3062
weet niet precies hoe het bij mtx zit, maar de broer van luc die heeft een mt8 blok op een mt5 frame, en dat pastte ook nie, dus heeft die een stel koelribben van zn kop afgeslepen... mss dat dat dus ook werkt...
 
MT70-nolimit 31-10-2005 22:21 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

en wil je die proma houden, gewoon ff het mondstuk eraf snijden en de uitlaat zo verdraaien dat ie tussen het frame en tank past, en weer vastlassen, is easy als je las apparaat hebt


ja lassen is geen probleem, maar ik zit zo ff te denken, maar k moet nog zien of het probleem zo simpel op te lossen is als jij zegt, klink wel logisch iig
 
gaat lang goed
dt50rcrosser 31-10-2005 22:22 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
weet niet precies hoe het bij mtx zit, maar de broer van luc die heeft een mt8 blok op een mt5 frame, en dat pastte ook nie, dus heeft die een stel koelribben van zn kop afgeslepen... mss dat dat dus ook werkt...



sinds wanneer past een mt8 blok niet op een mt5 frame
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
MT70-nolimit 31-10-2005 22:23 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]



Koop een proma80 voor MTX-OT..

Of ga met je ori pijp rijden, rijdt HEERLIJK.

Maar de beste oplossing geef je zelf al aan inderdaad.

sinds wanneer is er een proma 80 pijp voor MTX ot dan...

en neuj ik ga niet met ori pijp rijden i.c.m. de bewerkte cilinder krijg je dan het trage krant effect, ja ik heb het dus al geprobeerd.
 
gaat lang goed
bart de schakelgek 31-10-2005 22:25 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


ja lassen is geen probleem, maar ik zit zo ff te denken, maar k moet nog zien of het probleem zo simpel op te lossen is als jij zegt, klink wel logisch iig



euh ja?
zo zit er een mtx80 pijp op me mt
en een hgs op me mtx
en een homoet voor mb op me mt

gwoon bij een lasnaad doorsnijden, de bocht monteren op de cilinder en dan beetje draaien totdat je hem goed hebt, een paar hechtjes zetten, eraf halen en mooi lassen, en dat doe je evt bij een paar naden zo totdat ie netjes zit
 
Limburger
MT70-nolimit 31-10-2005 22:31 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
[...]

gwoon bij een lasnaad doorsnijden, de bocht monteren op de cilinder en dan beetje draaien totdat je hem goed hebt, een paar hechtjes zetten, eraf halen en mooi lassen, en dat doe je evt bij een paar naden zo totdat ie netjes zit


aha ik zal der es mee bezig gaan
 
gaat lang goed

Dit topic is 413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved