Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Technical Forum - Topic #32978 - Overzetten motorblok
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 413 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
bart de schakelgek |
31-10-2005 22:16 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1161/avatar) Posts: 5987 |
zeur niet, die gia pijp gaat perfect rijden op een 80cc
ervaring mee... ja heb zelf een mtx ot met gia pijp, eerst 80cc gehad, nu 125
en wil je die proma houden, gewoon ff het mondstuk eraf snijden en de uitlaat zo verdraaien dat ie tussen het frame en tank past, en weer vastlassen, evt een andere bevestigingspunt erop, is easy als je las apparaat hebt
|
|
Limburger |
|
dt50rcrosser |
31-10-2005 22:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/8376/avatar) Posts: 6252 |
opmaat uitlaatje fixen.. op de een of andere manier
is niet bovenlangs maja..
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
mcdronkz |
31-10-2005 22:19 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2324/avatar) Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Ok? hier is het punt:
Ik wil van een MT5 het motorblok overzetten op een MTX ot. Opzich geen probleem natuurlijk. Maar nu:
Mijn setup is alleen met de huidige uitlaat (bovenlangse proma 80) super. Wil je met 80cc+ met een MTX werken, dan kom je automatisch bij de Gianelli 80 pijp. Deze uitlaat is, wat ik verwacht, te hoogtoerig voor mijn setup. De aangepaste 80cc cilinder loopt op max rpm namelijk 9,5-10k en dat is niet gunstig om een gia pijp voor te gebruiken. Kortom ik wil die proma80 bovenlangse pijp houden. Dat gaat natuurlijk niet passen bij het frame...
Iemand eerder dit probleem gezien en een oplossing gevonden?
En niet zeggen dat ik de uitlaatpoort nog verder omhoog moet halen zodat ie meer toeren maakt, waardoor ik een gia80 pijp kan pakken, dat is out of the question
Koop een proma80 voor MTX-OT..
Of ga met je ori pijp rijden, rijdt HEERLIJK.
Maar de beste oplossing geef je zelf al aan inderdaad.
Daar heb ik ook voor gekozen.. tune-beurtje (cil was al getuned toen ik 'm kocht trouwens, maar das bijzaak) en Gia80 erop. Moet nog testen ![](img/post/s/smile.gif) .
Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 31-10-2005 om 22:22 uur.
|
|
|
|
jackmasterTZR |
31-10-2005 22:20 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1406/avatar) Posts: 3062 |
weet niet precies hoe het bij mtx zit, maar de broer van luc die heeft een mt8 blok op een mt5 frame, en dat pastte ook nie, dus heeft die een stel koelribben van zn kop afgeslepen... mss dat dat dus ook werkt...
|
|
|
|
MT70-nolimit |
31-10-2005 22:21 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7456/avatar) Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
en wil je die proma houden, gewoon ff het mondstuk eraf snijden en de uitlaat zo verdraaien dat ie tussen het frame en tank past, en weer vastlassen, is easy als je las apparaat hebt
ja lassen is geen probleem, maar ik zit zo ff te denken, maar k moet nog zien of het probleem zo simpel op te lossen is als jij zegt, klink wel logisch iig
|
|
gaat lang goed |
|
dt50rcrosser |
31-10-2005 22:22 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/8376/avatar) Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
weet niet precies hoe het bij mtx zit, maar de broer van luc die heeft een mt8 blok op een mt5 frame, en dat pastte ook nie, dus heeft die een stel koelribben van zn kop afgeslepen... mss dat dat dus ook werkt...
sinds wanneer past een mt8 blok niet op een mt5 frame
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
MT70-nolimit |
31-10-2005 22:23 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7456/avatar) Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Koop een proma80 voor MTX-OT..
Of ga met je ori pijp rijden, rijdt HEERLIJK.
Maar de beste oplossing geef je zelf al aan inderdaad.
sinds wanneer is er een proma 80 pijp voor MTX ot dan...
en neuj ik ga niet met ori pijp rijden i.c.m. de bewerkte cilinder krijg je dan het trage krant effect, ja ik heb het dus al geprobeerd.
|
|
gaat lang goed |
|
bart de schakelgek |
31-10-2005 22:25 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1161/avatar) Posts: 5987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
ja lassen is geen probleem, maar ik zit zo ff te denken, maar k moet nog zien of het probleem zo simpel op te lossen is als jij zegt, klink wel logisch iig
euh ja?
zo zit er een mtx80 pijp op me mt
en een hgs op me mtx
en een homoet voor mb op me mt
gwoon bij een lasnaad doorsnijden, de bocht monteren op de cilinder en dan beetje draaien totdat je hem goed hebt, een paar hechtjes zetten, eraf halen en mooi lassen, en dat doe je evt bij een paar naden zo totdat ie netjes zit
|
|
Limburger |
|
MT70-nolimit |
31-10-2005 22:31 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7456/avatar) Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
[...]
gwoon bij een lasnaad doorsnijden, de bocht monteren op de cilinder en dan beetje draaien totdat je hem goed hebt, een paar hechtjes zetten, eraf halen en mooi lassen, en dat doe je evt bij een paar naden zo totdat ie netjes zit
aha ik zal der es mee bezig gaan
|
|
gaat lang goed |
|
Dit topic is 413 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|