HondaMT5TK |
30-10-2005 17:40 |
Posts: 409 |
ik denk al ze 30 a 40 duizend km hebben gelopen zonder gereviciceert te zijn toch wel even naar de lagers en de zuiger mag worden gekeken.
|
|
Rieju RR sprinter :b |
|
apriliars50racing |
30-10-2005 17:42 |
Posts: 248 |
Ik zou kiezen voor het nieuwe type die is beter (kwa techniek) en lichter(alu frame) en sterker(van binnen verstevigt) en kan iets harder over het algemeen (door die 6de versnellings). Het model vind ik zelf ook iets mooier en de meeste onderdelen zijn altijd op vooraard
|
|
|
|
apriliars50racing |
30-10-2005 17:44 |
Posts: 248 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HondaMT5TK
ik denk al ze 30 a 40 duizend km hebben gelopen zonder gereviciceert te zijn toch wel even naar de lagers en de zuiger mag worden gekeken.
Zolang als hij maar orgineel is houd hij de 30 a 40 km wel uit want anderd zijn de lagers (en zuigers) al lang versleten
|
|
|
|
Deon |
30-10-2005 17:44 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fikus
hey,
ik wil een nieuwe brommer kopen, wat vinden jullie beter: een rs 50 nieuw model met am6 blok of een rs 50 oud model met 5 versnellingen?
wat je zelf wil, 6 is meer schakelen, dan 5
-welke is van betere kwaliteit?
hetzelfde, wanneer nieuw
-is een 5 bak beter dan die am6 blokjes?
allebei minarelli
-hoe ziet het dashboard van een oud model eruit? kan niet echt een goede foto vinden...
zelfde als nm, alleen dan met witte rev/temp meter
-als een rs meer dan 30 ? 40 duizend kilometer heeft gereden, zijn ze dan nog betrouwbaar?
licht er net aan hoevaak die gereviceerd is, en hoe er mee om is gegaan
Als iemand wat info heeft graag!
De am-bak staat bekend om de zogenaamde 'tussen-vrijen'.
tjah, kijk gewoon in wat voor staat alles is
kleurtjes
Dit bericht is gewijzigd door fikus op 30-10-2005 om 17:36 uur.
|
|
|
|
fikus |
30-10-2005 17:51 |
Posts: 110 |
oke, dus volgens jullie maakt het dus helemaal niet uit kwa techniek, behalve dan dat de nieuwe een paar kleine dingetjes beter heeft zoals gewicht en blablabla... de rest is gewoon voorkeur en portemonnee!
|
|
|
|
apriliars50racing |
30-10-2005 17:52 |
Posts: 248 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fikus
oke, dus volgens jullie maakt het dus helemaal niet uit kwa techniek, behalve dan dat de nieuwe een paar kleine dingetjes beter heeft zoals gewicht en blablabla... de rest is gewoon voorkeur en portemonnee!
ja zo ongeveer
|
|
|
|
Supernova |
30-10-2005 18:19 |
Posts: 7654 |
En natuurlijk een kwestie van smaak,
wil je liever strakke lijnen neem je een rs oud model, wil je liever wat ronders en lompers neem je een rs nieuw model
|
|
WP Car Customs |
|
Ice Ap rs50 |
30-10-2005 22:00 |
Posts: 7149 |
rs lomp ??? kvind persoonlijk de nieuwe modellen stoerder alleen spijtig genoeg worden er geen nieuwe rs'en meer geleverd in Belgi? omdat aprilia belgie nogal faiet is ze hebben hier enkel nog die sbk replica van 2003 en die van 2004 pogiali replica zoals de mijne
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Deon |
30-10-2005 22:01 |
Posts: 9656 |
neej, om is mooier. als om nou nm was, en nm om, dan zag ik nog vooruitgang.
|
|
|
|
Palava |
30-10-2005 22:03 |
Posts: 2866 |
ik zou voor de oude gaan (is toch ook monobrug), veel mooier dan die ronde te grote voorkuip, kwa bouw & betrouwbaaarheid ontloopt t elkaar toch niet veel, en voor allebei genoeg onderdelen
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
30-10-2005 22:06 |
Posts: 7149 |
feit is wel dat die oude rsen meestal al heel wat kilometers gereden hebben(en dus zal hij niet zolang meegaan als een nieuwe ) en de kans dat er mee gevallen is wordt er met de jaren groter op hoor
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Palava |
30-10-2005 22:08 |
Posts: 2866 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
feit is wel dat die oude rsen meestal al heel wat kilometers gereden hebben(en dus zal hij niet zolang meegaan als een nieuwe ) en de kans dat er mee gevallen is wordt er met de jaren groter op hoor
dat wel, maar de rest .>>> sleutel in een weekeind blok uit elkaar, koop doordeweek pakkingen ofzo enbouw em volgend weekend weer in mekaar (als je alles lekker rustig aan wilt doen)
|
|
|
|
Supernova |
30-10-2005 22:09 |
Posts: 7654 |
Ja dat klopt maar dan blijven de rs om nog wel mooier kwa model
|
|
WP Car Customs |
|
RS_70_power |
30-10-2005 22:27 |
Posts: 1990 |
mijn mening :
Oud-model natuurlijk
5 0f 6 bak , oud-modellen uit 98 zijn orgineel geleverd met AM6.
dashboard oudmodel , zelfde als nieuw model
meer dan 30.000 of 40.000 gereden , mwa red ie niet zonder revicie .
na 20.000 is het verstandig om te reviceren TEN ZIJ HIJ 100% ORGINEEL GELOPEN HEEFT ZIJN HELE VERLEDEN .
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
Karlito |
30-10-2005 22:53 |
Posts: 519 |
Tuurlijk het oude model.
Vind hem persoonlijk veel mooier maja is smaak verschil.
Koop oud model en koop met het overige geld een mooi setupje voor je brommer.
|
|
Honda NSR - 70 CC Malossi - 20 MM Mikuni - Techno 70 CC Uitlaat | [b]I don't drive fast, I fly low!![/b] |
|