Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT5 Trekt voor geen meter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1153 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32924 - MT5 Trekt voor geen meter
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KaWaReZ 30-10-2005 23:08 Print reply

Posts: 20582
ik doe weinig met MT-zooi, dus dit kan ik je simpelweg niet vertellen

hang van je eigen overwegingen af, (hoe hard je evt wil enzo), waar je woont, of je geld over hebt voor boetes enzo..

persoonlijk zou ik voor de 50 gaan. (as die uit te honen is uithonen) bij en afwerken en dan n slordige 70kmu rijden.
edit: alsie dat haalt dan

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 30-10-2005 om 23:08 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
HONDARACINGTEAM 30-10-2005 23:11 Print reply

Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
ik doe weinig met MT-zooi, dus dit kan ik je simpelweg niet vertellen

hang van je eigen overwegingen af, (hoe hard je evt wil enzo), waar je woont, of je geld over hebt voor boetes enzo..

persoonlijk zou ik voor de 50 gaan. (as die uit te honen is uithonen) bij en afwerken en dan n slordige 70kmu rijden.
edit: alsie dat haalt dan

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 30-10-2005 om 23:08 uur.


hij reed altijd een 75-85 ik heb der dik 10000km plezier aan beleefd
 
KaWaReZ 30-10-2005 23:11 Print reply

Posts: 20582
dan zou ik em laten honen assie dat nog aankan
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
HONDARACINGTEAM 30-10-2005 23:13 Print reply

Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
dan zou ik em laten honen assie dat nog aankan


ja idd dat hoop ik

en anders maar een 70 eurokit kopen dan ga ik wat sneller

Dit bericht is gewijzigd door HONDARACINGTEAM op 30-10-2005 om 23:14 uur.
 
MT70-nolimit 31-10-2005 7:51 Print reply

Posts: 4322
hmm parmakit is chroomwand, dus als je die gaat honen dan hoon je de hoonsteentjes maar niet de wand, dus dat word em niet
 
gaat lang goed
wipe-out 31-10-2005 7:58 Print reply

Posts: 7672
Stel je een denkbeeldige horizontale lijn voor over je cilinderwand, ter hoogte van het bovenste punt van de uitlaatpoort. Krassen die onder deze lijn zitten zijn niet zo boeiend, je hebt er geen compressieverlies door.
Het is natuurlijk beter wanneer er geen krassen inzitten, maar wanneer er krassen onder deze lijn in je cilinder zitten kun je er in principe probleemloos mee rijden. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat de zuigerveren hierop erg hard slijten, doordat de krassen "scherp" zijn zeg maar.
 
[RRT] Lost-P 31-10-2005 10:20 Print reply
Posts: 4578
idd, al zitten er "onder die lijn" een aantal krassen die scherp zijn, dan zou je ze eventueel met een fijn schuurpapiertje (oid) kunnen afwerken zodat het niet te erg slijt en er dus gewoon normaal mee verder kunnen rijden.
 
Chille Tune shit dan
HONDARACINGTEAM 31-10-2005 10:24 Print reply

Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
Stel je een denkbeeldige horizontale lijn voor over je cilinderwand, ter hoogte van het bovenste punt van de uitlaatpoort. Krassen die onder deze lijn zitten zijn niet zo boeiend, je hebt er geen compressieverlies door.
Het is natuurlijk beter wanneer er geen krassen inzitten, maar wanneer er krassen onder deze lijn in je cilinder zitten kun je er in principe probleemloos mee rijden. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat de zuigerveren hierop erg hard slijten, doordat de krassen "scherp" zijn zeg maar.


er zit dus een verticale vrij diepe kras in bij de uitlaadpoort van boven naar beneden
 
jong 31-10-2005 10:29 Print reply

Posts: 1445
honen kost +- 30 euro..maar dan moet je dr nog een zuiger bijkopen he
 
mbracer 31-10-2005 10:31 Print reply

Posts: 1863
moet je scarface pmen die kan je denk ik wel helpen hij heeft daar namelijk wel veel verstand van, van mt's die niej goed wille lopen
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
HONDARACINGTEAM 31-10-2005 11:16 Print reply

Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbracer
moet je scarface pmen die kan je denk ik wel helpen hij heeft daar namelijk wel veel verstand van, van mt's die niej goed wille lopen


dit komt omdat er een kras in de cilinder zit
 
Scarface 31-10-2005 11:19 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbracer
moet je scarface pmen die kan je denk ik wel helpen hij heeft daar namelijk wel veel verstand van, van mt's die niej goed wille lopen


Achterlijke opmerking martin, totaal offtopic. Mijn mt liep niet goed omdat de zuiger kapot was? nu met nieuwe cilinder en zuiger rijd ie weer als een trein, wedstrijdje doen?

edit: typolio

Dit bericht is gewijzigd door Scarface op 31-10-2005 om 11:21 uur.
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
HONDARACINGTEAM 31-10-2005 13:13 Print reply

Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
[...]


Achterlijke opmerking martin, totaal offtopic. Mijn mt liep niet goed omdat de zuiger kapot was? nu met nieuwe cilinder en zuiger rijd ie weer als een trein, wedstrijdje doen?

edit: typolio

Dit bericht is gewijzigd door Scarface op 31-10-2005 om 11:21 uur.



Iemand ervaring met het honen van een parmakit
 
mbracer 31-10-2005 13:18 Print reply

Posts: 1863
ik denk niej dat mensen dat zelf doen, late ze denk ik dooen bij brommerboer
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
MT70-nolimit 31-10-2005 13:19 Print reply

Posts: 4322
*zucht, ik zeg net parmakit is niet te honen, lees eens man. Parmakit heeft een chroomstalen wand, tis een alu cil. Die is niet te honen. Dan hoon je je hoonsteentjes maar niet de cilinder omdat chroom zo hard is.
 
gaat lang goed

Dit topic is 2768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved