Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #32912 - wat voor een brandstof gebruik jij
|
Pagina 3 van 7
|
Dit topic is 5473 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
StefanB |
29-10-2005 14:04 |
Posts: 2591 |
ik neem aan dat de mensen die met 98 rijden allemaal een uitgeliterde verbrandingskop hebben en met een squish van 0.5/0.6 rijden? en dat je blok gaat pingele met 95? zonee waarom ingodsnaam 98 tanke? je gare mb gaat er echt niet harder van hoor :/
ik tank overgens gewoon euro95, 1:40 met tts.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
asbsolute16 |
29-10-2005 14:06 |
Posts: 2485 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
ik neem aan dat de mensen die met 98 rijden allemaal een uitgeliterde verbrandingskop hebben en met een squish van 0.5/0.6 rijden? en dat je blok gaat pingele met 95? zonee waarom ingodsnaam 98 tanke? je gare mb gaat er echt niet harder van hoor :/
ik tank overgens gewoon euro95, 1:40 met tts.
ik flikker het in m'n citta'tje die 50 gaat Zo groot is de prijsverschil niet tussen 95/98 hier, en het bevalt me wel
|
|
|
|
Harm |
29-10-2005 14:30 |
|
PRO TUNING |
29-10-2005 14:31 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dark
[...]
is S. 2 super 2, of Denicol S 2 Competition... Denicol super 2 is wel erg goedkoop 3,8euro
Dit bericht is gewijzigd door Dark op 29-10-2005 om 14:00 uur.
S. 2 = S. 2 Copmpetition
Goede olie hoeft niet altijd duur te zijn.
|
|
|
|
Jorn |
29-10-2005 14:32 |
Posts: 2780 |
Euro 95 en heel soms vpower werkt alleen niet echt volgens mij. Olie gebruik ik Castrol tts voor, brommer mengt zelf de verhouding week nie
|
|
|
|
Palava |
29-10-2005 14:38 |
Posts: 2866 |
gewooon euro 95 met 1:45 castrol tts
|
|
|
|
Harm |
29-10-2005 14:57 |
Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jorn
Euro 95 en heel soms vpower werkt alleen niet echt volgens mij. Olie gebruik ik Castrol tts voor, brommer mengt zelf de verhouding week nie
1 : 50 wss
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
JCG |
29-10-2005 14:57 |
Posts: 1531 |
wuro 95 en 1:45. Ik rijd met de goedkoopste cilinder die ik kon vinden, waarom zou ik dan meer geld uitgeven aan benzine
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
mbracer |
29-10-2005 15:01 |
Posts: 1863 |
ik nu heb ik 1 persoon gezien die iets over zijn snelheid verteld, maar ik praat dus over een opgevoerde brommer, hij maakt ( maakte, ligt nu uit elkaar voor onderhoud) zo'n 15.000 toeren bij zo'n 80 km per uur ( weet ik veel voor een mb5) daarom tankte ik dus ook aaltijd 1:25, 1:30 heb ik ook wel eens gemegt en liep hij inderdaad wel iets beter op.
maar mijn verzoek is plaats ff je toerental en snelheid erbij, omdat standaart scoot/brom op 1:50 loopt, maar een opgevoerde meer smering nodig heeft
|
|
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D |
|
Lykantroop |
29-10-2005 15:04 |
Posts: 4754 |
euro 95 met normale 2 takt olie gemengd door pompje
|
|
|
|
Honda SS50 |
29-10-2005 15:04 |
Posts: 1078 |
euro 95 miss is een keer 98 proberen voor verschil...
voor de smering gebruik in honda motor oli
|
|
www.4strokealphen.nl |
|
bart de scootergek |
29-10-2005 15:12 |
Posts: 8916 |
ik deed met mijn crossmotor ook gewoon altijd euro 95 icm met castrol tts, mengverhouding 1:40, en het ding had veel vermogen en maakte vrij veel toeren.
mb die 15000 toeren maakt is sowiso al onzin, dat red een mb nooit. daarbij is 1 op 25 gewoon niet nodig op geen enkele setup, het loopt alleen maar slechter. bovendien word je bougie vet, heb je meer roetvorming waardoor je cilinderkop, zuiger, uitlaatkanaal en je uitlaat vol met roet en rotzooi komt te zitten.
de scooters waar vermogens van boven de 20 pk mee worden gehaald, en die ook toerentallen maken boven de 14k, die smeren ook gewoon rond de 1:40.
|
|
Honda RC-33 |
|
jww |
29-10-2005 15:13 |
Posts: 1779 |
Ik doe ook 1:40, ik wil gewoon geen vastloper.
|
|
Dus... |
|
mbracer |
29-10-2005 15:14 |
Posts: 1863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
ik deed met mijn crossmotor ook gewoon altijd euro 95 icm met castrol tts, mengverhouding 1:40, en het ding had veel vermogen en maakte vrij veel toeren.
mb die 15000 toeren maakt is sowiso al onzin, dat red een mb nooit. daarbij is 1 op 25 gewoon niet nodig op geen enkele setup, het loopt alleen maar slechter. bovendien word je bougie vet, heb je meer roetvorming waardoor je cilinderkop, zuiger, uitlaatkanaal en je uitlaat vol met roet en rotzooi komt te zitten.
de scooters waar vermogens van boven de 20 pk mee worden gehaald, en die ook toerentallen maken boven de 14k, die smeren ook gewoon rond de 1:40.
oke ten eerste mijn bougie zit er nu al een jaar in en geen last mee, cillinderkop zat wel iets roet aan maar niet veel en die 15.000 hou ik laag aan want mijn teller gaf nog veel meer aan. dus als je niej gelooft moei zelf wete
|
|
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D |
|
mb-gek |
29-10-2005 15:32 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbracer
[...]
oke ten eerste mijn bougie zit er nu al een jaar in en geen last mee, cillinderkop zat wel iets roet aan maar niet veel en die 15.000 hou ik laag aan want mijn teller gaf nog veel meer aan. dus als je niej gelooft moei zelf wete
dat haal ik zelfs niet met een getuned malossi ot die 15 duizend :S dus lijkt me niet dat jij at met jou setup haaalt
wass heb je een verkeerde tellerworm oid in je blok of is je terller zelf kapot
ik tank tot ni toe altijd de eerste beste mix van de pomp en had er scheit aan
met me andere blok die eronder komt ga ik 1 op 40 mengen met gewone oli geen merk oid
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Dit topic is 5473 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 7
|
|