Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #32911 - Jincheng Knightcruiser - een goede ...
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 7787 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
hveluwen |
28-10-2005 23:31 |
Posts: 4 |
Hoi,
ik heb 13 jaar lang een Honda MB gereden; vorige week heeft hij het begeven met problemen in de schakelbak en ik had deze keer geen zin om weer eens honderden euro's uit te geven om hem te repareren. Tijd voor een nieuwe brommer.
Maar welke?
Ik hou niet van scooters, dus de meeste modellen vallen voor mij af.
Racemodellen zoals de Yamaha TZR zijn mooi om te zien maar ik heb het het gevoel dat je er voor gek mee rijdt tenzij je ze flink opvoert - een racebrommer die 45 rijdt??? En dan valt zo'n ding wel heel erg *snel* op voor de politie lijkt me.
De Gilera DNA heeft een uiterlijk dat me wel aanspreekt, maar ik vindt hem eigenlijk te groot, zwaar en log. Ik ben vrij klein dus een zithoogte van tegen de 80 cm is eigenlijk te veel.
Met off-the-road brommers heb ik (daarom ook) ook niets.
Nu valt mijn oog op de Jincheng Knightcruiser.
Klein, licht, zuinig, stoer uiterlijk, 4-takt, schakelbrommer... Ik vindt hem mooi.
Maar een Chinees merk? Hier heb ik dus echt heel erg veel vooroordelen over. Ik weet dat het een imitatie is van een Honda, maar hoe is de kwaliteit??? Is dit goedkope rotzooi die binnen de kortste keren problemen gaat geven of zijn de Chinezen bezig een serieuze concurrent te worden?
Kortom wat zijn de ervaringen met deze chopper, hoe rijdt hij, en hoe gevoelig is hij voor storingen?
Hans
|
|
|
|
Gideon |
28-10-2005 23:35 |
Posts: 6855 |
Ken je het blad Scootin' ? Zoja, zoek die eens op, daar stond een heel artikel in over de Knightcruiser.
|
|
SSTjoener |
|
BIET |
28-10-2005 23:37 |
Posts: 22355 |
Die dingen hebben ze bij de Leertouwer ook staan. Vind het voor geen meter zitten...
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Decorhanger |
29-10-2005 0:01 |
Posts: 462 |
Ken je het blad scootin zegt er eentje , volgens een paar users een blad voor alleen maar scooters.
Blij dat ik niet de enige ben die dat afentoe leest, maar ontopic:
Lijkt me leuk een leuk ding, alleen de kwaliteit is weinig over bekend vind ik, en viertakt lijkt me lastig een beetje op te voeren.
Voor de rest tja try on zou ik zeggen.
|
|
|
|
BIET |
29-10-2005 0:03 |
Posts: 22355 |
Diemen is niet te ver van Soest...kom gewoon naar Soest naar de Leertouwer zown ding checke. Kerel daarzij dat die dinge wel OK zijn en hij was niet van de verkoop en hij lult nooit onzin. (ik kan weten, ik leef zowat in de Leertouwer )
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Frysk |
29-10-2005 0:08 |
Posts: 34928 |
hier staan wat specs over de brom
ik zal zien of ik wat info over zo'n ding kan vinden
achterneef van me heeft 1 dus daar ga ik over 3 weken pas heen...
http://www.jincheng.nl/default.asp?id=7
offtopic heeft je MB het 13 jaar volgehouden ? gefeliciteerd
het bewijs dat HONDA betere kwaliteit dat broms van nu
Dit bericht is gewijzigd door speeder op 29-10-2005 om 0:12 uur.
|
|
giggitybyte |
|
goudhaantje |
29-10-2005 0:09 |
Posts: 234 |
en als je wat te klagen hebt over leertouwer moet je dat maar aan mij doorgeven want in mijn klas zit een jongen en zijn oom is de baas van leertouwer.
|
|
|
|
hveluwen |
29-10-2005 0:09 |
Posts: 4 |
Het blad Scootin' ken ik uiteraard niet. Ik heb immers niets met scooters.
Maar wat had het blad te melden over de Knightcruiser? Welke conclusies?
|
|
|
|
mcdronkz |
29-10-2005 0:12 |
Posts: 32777 |
Een Jincheng Knight is allereerst heel klein, gelukkig ben je dit zelf ook zoals je aangeeft in je post, dus dat is geen probleem. Maar verwacht geen brommer die eruit ziet als een volwaardige motor, misschien op een foto wel, maar in het echt is 'ie h??l kleintjes hoor. Viertakt is erg leuk, rijdt mooi rustig, zuinig, etc. Kun je goed 75 laten lopen, maar daarna houdt het ook wel op bij 50cc.
Het rijden.. tja.. het zal geen wonder zijn in de bochten, het rijdt h??l anders dan een MB, echt niet sportief ofzo (of je moet goed je best doen). Kwaliteit is gewoon niet zoals bij een Honda, maar dat zie je dan ook wel terug in de prijs. Jincheng is echt geen belabberde rotzooi ofzo, integendeel, maar het is allemaal niet zo "rock solid" als een echte Honda.
Heb je wel eens van de Aprilia Classic gehoord ?
Deze is beduidend "voller" dan de Knight, en ook als je 'm naast een motor zet, lijkt het net echt. Qua maten doet 'ie niet onder voor een Shadow 450 oid. Nadeel is wel het tweetakt blok, maar dit is daarentegen wel van aardige kwaliteit (geen imitatie) en makkelijk op te voeren. Mocht ik ooit nog zo'n soort brommer kopen (ik heb 2 jaar lang Classic gereden), dan wordt het een Classic met origineel Honda viertakt blok.
Classic kost gebruikt tussen de 750 en 1500 euro.
Ik weet bijna wel zeker dat de Classic de meest comfortabele brommer ooit gemaakt is, in ieder geval qua zithouding. Ze zijn niet erg hoog, en de opstap is ook lekker te doen als je niet zo groot bent.
Ben je een beetje handig, koop een Classic en bouw er een viertakt blok onder, ben je dat niet, koop een Jincheng Knight als je zuinig en zonder problemen wilt rijden.
|
|
|
|
BIET |
29-10-2005 0:13 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: goudhaantje
en als je wat te klagen hebt over leertouwer moet je dat maar aan mij doorgeven want in mijn klas zit een jongen en zijn oom is de baas van leertouwer.
Zeg ma tege hem dat de Leertouwer ownt .
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
mcdronkz |
29-10-2005 0:14 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Zeg ma tege hem dat de Leertouwer ownt.
Qua absurd hoge prijzen bedoel je ?
|
|
|
|
BIET |
29-10-2005 0:15 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Een Jincheng Knight is allereerst heel klein, gelukkig ben je dit zelf ook zoals je aangeeft in je post, dus dat is geen probleem. Maar verwacht geen brommer die eruit ziet als een volwaardige motor, misschien op een foto wel, maar in het echt is 'ie h??l kleintjes hoor. Viertakt is erg leuk, rijdt mooi rustig, zuinig, etc. Kun je goed 75 laten lopen, maar daarna houdt het ook wel op bij 50cc.
Het rijden.. tja.. het zal geen wonder zijn in de bochten, het rijdt h??l anders dan een MB, echt niet sportief ofzo (of je moet goed je best doen). Kwaliteit is gewoon niet zoals bij een Honda, maar dat zie je dan ook wel terug in de prijs. Jincheng is echt geen belabberde rotzooi ofzo, integendeel, maar het is allemaal niet zo "rock solid" als een echte Honda.
Heb je wel eens van de Aprilia Classic gehoord ?
afbeelding
Een Knight is echt niet heel klein hor. Misch voor mense van jou lengte wel:P, maar voor een normaal persoon niet hor.
Deze is beduidend "voller" dan de Knight, en ook als je 'm naast een motor zet, lijkt het net echt. Qua maten doet 'ie niet onder voor een Shadow 450 oid. Nadeel is wel het tweetakt blok, maar dit is daarentegen wel van aardige kwaliteit (geen imitatie) en makkelijk op te voeren. Mocht ik ooit nog zo'n soort brommer kopen (ik heb 2 jaar lang Classic gereden), dan wordt het een Classic met origineel Honda viertakt blok.
Classic kost gebruikt tussen de 750 en 1500 euro.
Ik weet bijna wel zeker dat de Classic de meest comfortabele brommer ooit gemaakt is, in ieder geval qua zithouding. Ze zijn niet erg hoog, en de opstap is ook lekker te doen als je niet zo groot bent.
Ben je een beetje handig, koop een Classic en bouw er een viertakt blok onder, ben je dat niet, koop een Jincheng Knight als je zuinig en zonder problemen wilt rijden.
Zo'n Knight is niet echt klein ofzow. Misg voor mense van jouw lengte:P, maar voor normale mense helemaal niet hor.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 29-10-2005 om 0:16 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Frysk |
29-10-2005 0:15 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Qua absurd hoge prijzen bedoel je ?
zal iig wel goedkoper zijn als cor naaier ?
maarja opzich zou zo'n jincheng wel goed zijn ik heb er iig veel goeds over gehoord maar zo extreem stevig zijn ze niet maar van de imi's van honda is jincheng wel het beste
|
|
giggitybyte |
|
Gideon |
29-10-2005 0:16 |
Posts: 6855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hveluwen
Het blad Scootin' ken ik uiteraard niet. Ik heb immers niets met scooters.
Maar wat had het blad te melden over de Knightcruiser? Welke conclusies?
In Scootin' staan dus niet alleen dingen over scooters, netzogoed over quads, derbi schakels etcetera, en in dit geval dus ook over de JK
En conclusies, ff kijken of dat blad hier nog ligt..
Niet kunnen vinden zo snel
Dit bericht is gewijzigd door Gideon op 29-10-2005 om 0:19 uur.
|
|
SSTjoener |
|
mcdronkz |
29-10-2005 0:17 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Zo'n Knight is niet echt klein ofzow. Misg voor mense van jouw lengte:P, maar voor normale mense helemaal niet hor.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 29-10-2005 om 0:16 uur.
Ik weet heus wel wat normale maten zijn voor een brommer. Een Knight is gewoon klein. M'n pa is 1.85, en vond 'm ronduit klein. Zeker vergeleken bij een Classic oid.
|
|
|
|
BIET |
29-10-2005 0:18 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Ik weet heus wel wat normale maten zijn voor een brommer. Een Knight is gewoon klein. M'n pa is 1.85, en vond 'm ronduit klein. Zeker vergeleken bij een Classic oid.
vergeleken MET... Als die kerel een MB gewend is zal ie een knight zeker wete niet klein vinden, maar eerder groot.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Dit topic is 7787 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|