Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - geluid tune

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #32906 - geluid tune
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2271 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ariej 28-10-2005 20:00 Print reply

Posts: 3685
powerfilter zelf is weer een hele nieuwe categorie, een schuimfilter maakt een ander geluid dan een ori filter, enz.
-ori filter
-schuimfilter
-cheap powerfilter
-papierfilter (van auto opmaat gesneden, heb ik zelf)

het papierfilter en het schuimfilter maken het zwaarste geluid volgens mij, en verder ligt het ook aan je carburateurgrootte hoe zwaar het geluid is (des te groter de zwaarder).

ook de uitlaat maakt uit, een dunwandige uitlaat maakt een veel blikker geluid dan een wat dikkerwandige, ik zou eerst proberen je uitlaat helemaal luchtdicht te maken en je demper vervangen door een ori demper van een of andere brommer
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Splendid 28-10-2005 20:02 Print reply

Posts: 8421
idd, een 125cc demper ofzo..

met voorkeur carbon:P tsjek mn advertentie
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Deon 28-10-2005 20:02 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
powerfilter zelf is weer een hele nieuwe categorie, een schuimfilter maakt een ander geluid dan een ori filter, enz.
-ori filter
-schuimfilter
-cheap powerfilter
-papierfilter (van auto opmaat gesneden, heb ik zelf)

het papierfilter en het schuimfilter maken het zwaarste geluid volgens mij, en verder ligt het ook aan je carburateurgrootte hoe zwaar het geluid is (des te groter de zwaarder).

ook de uitlaat maakt uit, een dunwandige uitlaat maakt een veel blikker geluid dan een wat dikkerwandige, ik zou eerst proberen je uitlaat helemaal luchtdicht te maken en je demper vervangen door een ori demper van een of andere brommer


beter koop je 1 van auto, die maken ook zwaarder geluid dan brommerspul, en genoeg lucht, wel een goeie

maar carb scheelt ook, ik had eerst 15mm met autofilter, toen 19mm met autofilter, hij was zwaarder en 'zoog' veel hoorbaarder

 
LambalraceR 28-10-2005 20:12 Print reply

Posts: 2187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
idd, een 125cc demper ofzo..

met voorkeur carbon:P tsjek mn advertentie



ik heb mijn twijfels over dat carbon gedeelte... ziet er zow fake uit
 
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden
khpoppema 28-10-2005 20:15 Print reply

Posts: 3199
die uitlaat zelf maakt volgnes mij eht meest van je blikkerig geluid, dat is gianelli.

komt door dikte van met metaal van de uitlaat, proma heeft dit ook.
ik denk dat je ori demper het mooiste geluid maakt, (op 125 of groter demper na dan)

en een malossi schuimfilter maakt ook mooier geluid. wel wat harder

Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 28-10-2005 om 20:15 uur.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
mcdronkz 28-10-2005 22:20 Print reply

Posts: 32777
bouw er een 4t blok op denks
 
christianos 28-10-2005 22:21 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
bouw er een 4t blok op denks

wel zonder demper.. of met een open uitlaat
 
Joostvdw 28-10-2005 22:24 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

wel zonder demper.. of met een open uitlaat


dan klinkt het als een opgevoerde bellenblaasmachine/natte scheet combo

4t blok is wel goed idee, maar dan wel gewoon met een demper erop, klinkt toch al 10x zwaarder dan 2t (voordeel is ook, om dezelfde performance te krijgen, moet je veel meer cc, en dus klinkt ie weer zwaarder )
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
christianos 28-10-2005 22:26 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


dan klinkt het als een opgevoerde bellenblaasmachine/natte scheet combo

4t blok is wel goed idee, maar dan wel gewoon met een demper erop, klinkt toch al 10x zwaarder dan 2t (voordeel is ook, om dezelfde performance te krijgen, moet je veel meer cc, en dus klinkt ie weer zwaarder )

uuhm valt best wel heel errug mee hoor

maar om ff ontopic te blijven

een paar boxxen erop een een cdtje met forumle 1 geluiden ??
 
Deon 28-10-2005 22:28 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

uuhm valt best wel heel errug mee hoor

maar om ff ontopic te blijven

een paar boxxen erop een een cdtje met forumle 1 geluiden ??



ow, ben jij zo iemand?

waar staat je aerox dan?
 
Joostvdw 28-10-2005 22:28 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

uuhm valt best wel heel errug mee hoor

maar om ff ontopic te blijven

een paar boxxen erop een een cdtje met forumle 1 geluiden ??


als je met een 4t rond de 100 wilt rijden (wat je wel haalt met een snelle 50cc 2t met goeie uitlaat) moet je echt wel minstens aan de 90cc, of erg veel moeite gaan doen met en 70cc, wat dan ook erg duur word en vrij slijtgevoelig is/word
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
christianos 28-10-2005 22:34 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


als je met een 4t rond de 100 wilt rijden (wat je wel haalt met een snelle 50cc 2t met goeie uitlaat) moet je echt wel minstens aan de 90cc, of erg veel moeite gaan doen met en 70cc, wat dan ook erg duur word en vrij slijtgevoelig is/word

blokje honda c310 (50cc) kan met wat beunwerk 95

en dat heb ik het over alles helemaal perfect maar het is mogelijk

wat happen ze weer lekker vandaag ...

maar jongen ontopic.. ik wil nog wel eens boxxen bouwe met formule 1 geluiden op een cd aan me bak gekoppeld.. zodat het overeenkomt.

wat ook een goede is voor geluid is een resonantiekast om je powerfilter heen bouwen..
 
mcdronkz 28-10-2005 22:49 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

blokje honda c310 (50cc) kan met wat beunwerk 95

en dat heb ik het over alles helemaal perfect maar het is mogelijk


95 met je 50cctje ? kiss my ass.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 28-10-2005 om 22:49 uur.
 
christianos 28-10-2005 22:49 Print reply

Posts: 20445
okeej

ik ga ff zoeken
staat op vietkat messageboard
 
chineesboer 28-10-2005 23:11 Print reply

Posts: 3676
boor gaten in je uitlaat.
 

Dit topic is 2271 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved