Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - geluid tune

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1229 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #32906 - geluid tune
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Filipino 28-10-2005 19:23 Print topicpost

Posts: 1158
Ok het zit zo, mijn appie rs50 is een leuk ding, trekt leuk, ziet er leuk uit (als een motor) maar hij maakt zo een jank, beetje hoog, blikkerig kut geluid....

Ik heb nu alles orgineel behalve de uitlaat (gianelli) maar wel een orginele demper.

Nu wil ik het geluid zoveel mogenlijk gaan veranderen dat hij niet meer geluid gaat geven, maar juist lager. Het eerste wat ik wil gaan doen is de demper vervangen door een gianelli carbon of ander (duurder) exemplaar.

Maar nu mijn vragen:
1.Heeft het zin om met mijn setup een demper van 200+ euro te kopen?

2.Zal die carbon gianelli het geluid veel beter maken?

3.Wat kan ik nog meer veranderen om een lager en doffer geluid eruit te krijgen?

Alvast bedankt.
 

rs2 matrix 28-10-2005 19:25 Print reply

Posts: 577
powerfilter geeft een mooi geluid
 
PraatPaal 28-10-2005 19:26 Print reply

Posts: 7977
1, nee een demper van 200 is sowiso duur en zonde

2, ja het zal wel veranderen maar niet heel veel, dat ligt ook aan de rest van je setup, koop voor die 200+ leiver een grotere carb en ander filter voor "mooier"/ander geluid

3, zie 2
 
LambalraceR 28-10-2005 19:28 Print reply

Posts: 2187
fix een wat langere demper wss zal da ding van 200 euro nog herrie zat maken, semi race ding oid...
lekker lang en geluid kan je zelf ook mee gaan spelen door je wol te strak erin te legge of te los, leen nadeel is dat na een tydje weer opnieuw kan doen...
 
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden
Filipino 28-10-2005 19:32 Print reply

Posts: 1158
ik wil opzich niet harder, alleen maar wat zwaarder geluid. Met een andere carb en filter ga je gelijk harder toch? Daarnaast maak je met een powerfilter toch ook veel meer herrie?
 
rs2 matrix 28-10-2005 19:34 Print reply

Posts: 577
naja.. niet veel harder, wel dieper zegmaar.
je gaat er ook niet harder door, en een powerfiltger heeft veel meer onderhoud nodig

edit: door andere carb ga je ook amper sneller, je trekt wel wat sneller op

Dit bericht is gewijzigd door rs2 matrix op 28-10-2005 om 19:37 uur.
 
nick_whazaa 28-10-2005 19:36 Print reply

Posts: 532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Filipino
ik wil opzich niet harder, alleen maar wat zwaarder geluid. Met een andere carb en filter ga je gelijk harder toch? Daarnaast maak je met een powerfilter toch ook veel meer herrie?


je kan niet alles hebben.
 
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !!
LambalraceR 28-10-2005 19:36 Print reply

Posts: 2187
zulle we ruilen :P ik vin die da felle geluid wel gaaf, maar moet nu met twin air omdat me carb ongeveer uitkomt in het ori luchtfilterhuis das niet handig, komt ook een doffer geluid uit ja.
persoonlijk heb ik leiver leen herrie uit me uitlaat, en hoe gekker hoe beter.
 
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden
senda80cc 28-10-2005 19:37 Print reply

Posts: 3434
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs2 matrix
naja.. niet veel harder, wel dieper zegmaar.
je gaat er ook niet harder door, en een powerfiltger heeft veel meer onderhoud nodig

dat valt ok best mee hoor

cabonne demper klinkt naar mijn doen ik best fel (hoog geluid) en is ok best blikkerig maar het blikkerige geluid komt door het materiaal van de uitlaat is denk ik heel dunwandinge uitlaat waardoor tikt het meer dus fel geluid
wil je een zwaarder geluid denk ik dat je toch naar cab. en filter moet gaan kijken
 
Keep on rockin' in a free world
Sjaan_Banaan 28-10-2005 19:37 Print reply

Posts: 254
luchtfilter scheelt veel in het geluid, ik rij nou tijdelijk zonder luchtfilter omdat ik geen tijd had om kleiner sproeiertje te fixe. maakt zwaarder geluid, vooral lagere touren.
 
LambalraceR 28-10-2005 19:43 Print reply

Posts: 2187
al word het meeste geluid door type cil bepaalt, maar alles is aan te passen hoe je het wilt
 
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden
puch_master 28-10-2005 19:45 Print reply

Posts: 3429
carbon en alu demper maakt niet zo veel uit..

ik ben van alu leo naar carbon leo gegeen en maakte wel iets zwaarder geluid.

tis meer voor de looks
 
Toyota AE86 Levin coupé
bom 28-10-2005 19:47 Print reply

Posts: 332
je kan ook zonder demper rijden. dan hoor je echt de uitlaat knallen.

Dit bericht is gewijzigd door bom op 28-10-2005 om 19:48 uur.
 
Joostvdw 28-10-2005 19:49 Print reply

Posts: 4789
de beste methode om een zwaarder geluid te krijgen is simpelweg meer cc's, je moet m'n vespa eens horen

maar aangezien je voor een rs niet meer dan 70cc kan krijgen (die simo daar buiten gelaten, is toch hoogtoerig) gaat dat niet lukken

je kan je uitlaat zelf omwikkelen met van dat hittetape ofzo, dan komt er minder geluid uit je uitlaat zelf en meer uit je demper, dan een andere demper erop en je kan je geluid aanpassen

powerfilter erop en met een te grote sproeier rijden maakt ook zwaarder geluid

duurdere dempers hoeven niet perse zwaarder te klinken, je zou zelfs kunnen stellen dat ze meer geluid produceren (duurder is meestal sneller, meer gas verplaatsing/meer vermogen = meer geluid, dit is heeel globaal gezien, schiet me niet af )
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Deon 28-10-2005 19:54 Print reply

Posts: 9656
powahfiltah, een goeie

en anders een grotere carb, icm met powerfilter.

of demper. dat zijn de dingen die het (meest) het geluid bepalen.
 
LambalraceR 28-10-2005 19:59 Print reply

Posts: 2187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
de beste methode om een zwaarder geluid te krijgen is simpelweg meer cc's, je moet m'n vespa eens horen

schiet me niet af ''


w8 ff jij gaat nu zeggen hoe meer cc hoe zwaarder geluid... hmm denk denk en wat zou er dan gebeuren met een 500 cc?? ik vin het een vage theorie
 
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden

Dit topic is 2272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved