Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MTX-SH

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32878 - Honda MTX-SH
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 561 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Magic-Walker 27-10-2005 16:36 Print topicpost

Posts: 159
Hoi allemaal
Ik heb laatst een mtx sh gekocht, er zit een 70cc met 4kleps membraam op en een 16mm keihin carb met de orginele luchtfilter uitlaat en demper.
hoe hard zou dit standaard lopen? de tandwielverhouding weet ik nog niet precies die kijk ik straks ff maar wat is hier een mooie verhouding? ik weet wel dat het achtertandwiel een 53'er is
 

Bassie_nr1 27-10-2005 16:39 Print reply

Posts: 1488
75/80 km/h is je top denk ik. Doe een Proma of Techno uitlaat erop en je gaat wel 90. Met een onderlangs wil het nog sneller
 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
Magic-Walker 27-10-2005 17:36 Print reply

Posts: 159
mwah ik vind het wel goed als ie 75/80 loopt (: de vertanding is btw 14x53 is dit een beetje een normale vertanding voor een honda? ik weet dat mijn zundapp namelijk 13x43 heeft mjah dat is ook iets heel anders als een crosser
 
MTX-speed 27-10-2005 18:04 Print reply

Posts: 1229
met een 14-53 tandwielverhouding lijkt het me sterk dat hij aan de 75-80 zou kunnen komen. Ik zit eerder te denken aan zo'n max 60km/h met flink wat overtoeren.
Een de fabriekoriginele tandwielverhouding is namelijk 13-45.

Ik denk persoonlijk dat een tandwielverhouding van 14-45 wel wat beter zou zijn. Of anders gezegt: 16/17-53 als je je achtertandwiel wilt behouden. Wanneer het spulleke goed zal gaan lopen zul je 17-53 erop moeten gooien.
(Nadeel kan zijn dat een 17-voortandwiel niet zou kunnen passen maar dat zul je zelf even moeten bekijken)

Topsnelheid wat je met dit spul kan halen zal ongeveer zo'n 80-85 bedragen.

Let er ook op wat voor ontstekingsgrondplaat je ervoor gebruikt. Voor een beetje leuke setup moet je al gauw een vroege grondplaat gaan gebruiken anders zul je zomaar niet aan die 80-85km/h komen.

Ook zou het makkelijk zijn om erbij te vermelden wat voor uitlaat eronder hangt. In het merk cilinder zit dan ook wel wat verschil maar dit zal je niet altijd aan de buitenkant af kunnen lezen.
 
Magic-Walker 27-10-2005 18:19 Print reply

Posts: 159
Hij hoeft van mij niet zo hard te lopen met 60/70 ben ik tevreden, wel moet hij aardig wat kracht hebben! Er zit op het moment nog de orginele uitlaat op. de demper weet ik niet zeker ti's zon chrome ding. strax haal ik ff de cilinder uit elkaar en kijk ik of ik wat meer te weten kan komen. bedankt alvast
 
Magic-Walker 27-10-2005 18:23 Print reply

Posts: 159
ik ben wel vergeten erbij te vertellen dat er een 6bak onderligt misschien dat dit verschil maakt?
 
MTX-speed 27-10-2005 19:08 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Magic-Walker
ik ben wel vergeten erbij te vertellen dat er een 6bak onderligt misschien dat dit verschil maakt?



Naar mijn mening hoeft dit niets uit te maken qua topsnelheid.
De 1e en 6e versnelling van een 6-bak zijn namelijk dezelfde als de 1e en 4e versnelling van een 4-bak.
Alleen de tussenliggende versnellingen verschillen zich.
Kortom, wanneer je moter goed op toeren kan komen kun je met dezelfde tandwielverhouding met allebei de versnellingsbakken dezelfde topsnelheid halen. (Zonder de extra wrijving van de 6-bak mee te tellen, aangezien dit verwaarloosbaar is)
 

Dit topic is 561 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved