Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Kenteken op een duitse brommers (voor brommer zonder goedkeuring)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 651 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #32873 - Kenteken op een duitse brommers (vo...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16766 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 27-10-2005 16:48 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rik
[...]


ik weet wel wie de mods hier zijn hoor..


maar ontopic.. waarom moet hij gewogen worden?



omdat ze dan waarschijnlijk direct het gewicht vermelden op het kenteken
 
Ollie 27-10-2005 18:09 Print reply

Posts: 2468
Idd, gewicht is van belang voor het kenteken.
Dat willen ze liever niet direct uit een boekje halen omdat ze ook nog wat flappen willen verdienen

En wat betreft die NS1 keuren, kan wel, maar die zal gegarandeerd afgekeurd worden, omdat ie in Duitsland officieel als motorfiets erkend wordt d8 ik, dus dan zou je 'm als motor moeten invoeren...
Maar dit was al eerder gezegt d8 ik?
 
papearjo 27-10-2005 18:31 Print reply
Posts: 52
Hoe zit dat met dat papieren opvragen bij bijvoorbeeld Honda Nederland?

stuur ik er een mailtje heen of hoe gaat dat precies in zijn werk? Of moet ik ernaartoe bellen ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door papearjo op 27-10-2005 om 18:37 uur.
 
Joscross 27-10-2005 18:33 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Idd, gewicht is van belang voor het kenteken.
Dat willen ze liever niet direct uit een boekje halen omdat ze ook nog wat flappen willen verdienen

En wat betreft die NS1 keuren, kan wel, maar die zal gegarandeerd afgekeurd worden, omdat ie in Duitsland officieel als motorfiets erkend wordt d8 ik, dus dan zou je 'm als motor moeten invoeren...
Maar dit was al eerder gezegt d8 ik?

Mwa, weet niet. Als jij een 50 blok onder die NS1 kan zetten. Heb je geen lijst met voertuigen eisen ofzo?

 
Kietel Tuning 27-10-2005 18:37 Print reply

Posts: 863
ik weet niet precies hoe die keuringen verlopen. maar heb gezien dat hier zelfs een bakker en een auto garage in de buurt die keuringen voor brommers doen. Ik neem dat zei niet weten dat een NS1 hier iligaal is dus dat zei misschien hem wel goedkeuren.

of worden die nummers daarna nog bij de rdw gecontroleerd?
 
Joscross 27-10-2005 18:40 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Voor zelfbouw gelden in principe dezelfde eisen als voor motorfietsen. In het kort wil dit zeggen dat de RDW toezicht houdt op de bromfiets van de bouw tot en met de kentekening. Als u zelf een voertuig wilt bouwen kunt u contact opnemen met ??n van de gespecialiseerde keuringsstations (Waddinxveen, Roosendaal, Venlo en Zwolle).

Van de RDW

Je zou een NS1 met 50cc in theorie dus kunnen laten keuren als bromfiets, of als motor natuurlijk.
 
Yanos 27-10-2005 18:42 Print reply

Posts: 596
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
ik weet niet precies hoe die keuringen verlopen. maar heb gezien dat hier zelfs een bakker en een auto garage in de buurt die keuringen voor brommers doen. Ik neem dat zei niet weten dat een NS1 hier iligaal is dus dat zei misschien hem wel goedkeuren.

of worden die nummers daarna nog bij de rdw gecontroleerd?


dat zijn schouwingen, keuringen worden alleen bij RDW stations gedaan daar zijn er 21 van in NL
 
briand.nl
Jorn 27-10-2005 18:47 Print reply

Posts: 2780
btw op mijn kenteken bewijs staat miax vermogen 1,1 kw??? wat wil da zeggen.??
 
honda_2takt_power 27-10-2005 18:52 Print reply

Posts: 6744
dat hij standaard zo weinig kw`s heeft
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Jorn 27-10-2005 18:58 Print reply

Posts: 2780
0,6 is toch max voor de roller en nu istie ontgrensd en heeft ie 2,5 ofzow

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
dat hij standaard zo weinig kw`s heeft


 
honda_freak 27-10-2005 19:28 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Naar je vering e.d. en andere aanpassingen daar kijken ze niet naar, zelfs als jij daar aankomt met dikke supermoto wielen met spinners onder je mt'tje vinden ze 't allemaal prima hoor
Boeit ze geen drol

Enne wat betreft je legitimatie, alleen een ID is niet voldoende, je moet schijnbaar echt een paspoort hebben, dat stond iig in de uitnodiging (brief die de RDW naar jou stuur met de datum van keuring en je versplichtingen).
Ik heb gewoon een paspoort, dus dat was voor mij geen probleem.

Maar het ligt er natuurlijk ook altijd aan wie je treft, de 1 is anders dan de ander
Als jij gewoon een beetje aardig doet, eerlijk bent over je zaken, je brom in orde is EN je de juiste papieren hebt, hoef je niks te vrezen.


Ik gok dat een ID-kaart voldoende is, aangezien dit een wettelijke identificatiemiddel is, het wil nog wellis gebeuren dat bij bepaalde (bank)zaken een rijbewijs niet voldoende is, maar aan de andere kant wil het ook vaak gebeuren dat je bij je id-kaart en paspoort een uittreksel nodig hebt en als je je rijbewijs gebruikt dat al voldoende is.. Maar op je ID-kaart staat net zoveel als op je paspoort, alleen buiten Europa doen ze er niet aan.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
mr200r 27-10-2005 19:34 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorn
btw op mijn kenteken bewijs staat miax vermogen 1,1 kw??? wat wil da zeggen.??

Wat denk je zelf,na ff denken.

Een man heeft op een duits mb5je helemaal orgineel wel een
kenteken?
Zou er een fout gemaakt zijn of licht het aan zijn leeftijd >60
ik vondt het iig raar.
Hij heeft hem van een oude collega gekocht in 1983,of zou hij onder
de oldtimers vallen.
 
mr200r
Ollie 27-10-2005 20:05 Print reply

Posts: 2468
Rijbewijs is dus wel goed bij de RDW
En een ID dus schijnbaar niet?

Nogmaals wat betreft die NS1, zelfbouw zou idd kunnen, maar 't nadeel van zogenaamde 'zelfbouw' is dat die keuring enorm duur is, schijnt zomaar 1000 euro te kunnen kosten...

En @ Mr200r, diegene heeft wss gewoon heel veel geluk gehad, als ie dan eens gecontroleerd wordt, is het bedrijf aansprakelijk, dus hij heeft mooie mazzel
 
honda_2takt_power 27-10-2005 20:09 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorn
0,6 is toch max voor de roller en nu istie ontgrensd en heeft ie 2,5 ofzow

[...]


de roller werkt gaar en op het achtwiel het si volgens mij je vermogen aan je krukas en in je blok en ketting gaat een hoop vermoegn verloren

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Remco RS 27-10-2005 20:14 Print reply

Posts: 11463
ik had eens met de mb o,7 op de roller en mocht door

ik dacht dat de grens omhoog was gegaan.. constructiesnelheid is toch naar 50 gegaan?
 

Dit topic is 16766 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved