Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Kenteken op een duitse brommers (voor brommer zonder goedkeuring)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 709 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #32873 - Kenteken op een duitse brommers (vo...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 16768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ollie 27-10-2005 13:28 Print topicpost

Posts: 2468
Okee, eindelijk heb ik dan ook een kenteken voor mijn Duitse Cb50, kan ik eindelijk legaal de weg op

Ben hier best wel blij en ik was bij de het RDW keuringsstation de eerste die een bromfiets liet keuren.
Nu zijn er nogal wat mensen die zich afvragen hoe ze hun brommer nou moeten keuren/hoe zij een kenteken kunnen krijgen als zij geen brommer met type goedkeuring hebben.

Dit zal ik in dit topic even uitleggen...

Okee, wat heb je nodig?

-Geldig Nederlands paspoort
-Recent uitreksel van het bevolkingsregister
-Papieren
-Uiteraard een brommer, zonder goedkeuring!

-Recent uitreksel van het bevolkingsregister:

Deze kun je bij het gemeentehuis opvragen bij de afdeling burgerzaken, kost je wel weer 6,20 euro, maar ja dan heb je ook wat, een a4'tje met je naam en woonplaats erop
Deze moet je verplicht bij je hebben, alsmede je paspoort.

-Papieren

Okee, wat wordt verstaan onder papieren?
Alleen een handleiding is niet voldoende, het originele betriebsurlaubnis (voor duitse brommers) is voldoende, maar een aankoopsnota met daarop frame/VIN-nummer en het bouwjaar vd. brommer wordt ook geaccepteerd.
Een oud verzekeringsbewijs of een handleiding van de brommer oid. voldoet dus niet, heb je helemaal geen papieren bij je in Nederland niet goedgekeurde brommer, dan kun je die vaak opvragen bij de fabrikant (Honda Nederland kan het zo voor je opzoeken)

Okee, nu je deze documentatie hebt kun je met de brommer naar het keuringsstation van de RDW.
Zorg dat je brommer technisch in orde is en echt niet harder dan 45km/h loopt!!

Bij mij werd er gecontroleerd op snelheid, verlichting, VIN/framenummer, gewicht en uiteraard de papierhandel

Snelheid wordt gecontroleerd dmv. van een zg. Dynorun, dit is geen rollerbank zoals de politie ze gebruikt waar het vermogen gemeten wordt (in kw's), maar een rollerbank die gewoon je snelheid controleerd, dit is zeer exact, mijn brommer reed op mijn teller 45, de bank gaf 41 aan.

Verder zullen ze 'm niet mogen afkeuren op uitstoot, dus don't worry als je 4takter (of 2takter natuurlijk) enorm rookt, geluidsmeting werd bij mij ook niet gedaan, waarschijnlijk omdat ze dachten dat het mijn decibellen wel snor zat. Maar een decibel meting wordt gebruikelijk wel gedaan lijkt mij.

Maak je verder geen zorgen over de (eventuele) hoeveelheid roest op je brommer, dat maakt geen zak uit, hoe rot je frame ook is maakt ook niets uit, daar kijken ze verder niet naar ...

Ook wordt het gewicht van je brommer nog gemeten, puur om geld te vangen (deze meting kost nog eens 17,50) want de weegschaal gaf hetzelfde gewicht aan als in het boekje stond, zoals ik dus ook al van tevoren zei tegen de keurmeester, maar toch mocht ik mooi die 17,50 op tafel leggen...

Okee, mocht je nu ook denken van ik wil een kenteken op mijn niet goedgekeurde brom (en dus legaal rijden ) dan moet je nog ff rekening houden met de kosten, want die zijn vrij hoog...

-Keuring zelf: 107 euro
-Tenaamstelling: 10 euro
-Extra kosten weging: 17,50 euro
-Recent uittreksel bevolkingsregister: 6,20 euro
-Event. Nederlands paspoort, mocht je die niet hebben: 80 euro

Dan moet je nog een plaat laten drukken, kost je zo'n 15 euri, ff doorgeven aan je verzekering en je kunt legaal blazen

Ik hoop dat ik sommigen hiermee wat opweg geholpen heb, lijkt iig ee nuttig topic, gezien hier nog maar weinig over bekend was...
 

mcdronkz 27-10-2005 13:35 Print reply

Posts: 32777
bedankt dat je zo'n zeer uitgebreide post hebt gemaakt

wat ik me nu wel afvraag, en waar je niks over vermeld aangezien je brommer standaard is.. constructiewijzigingen, zoals verhogen, ander setje wielen, voorvork, achterbrug, etc etc, wordt daar nog kritisch naar gekeken of maakt ze dat niks uit ?

kosten zijn overigens hoger dan ik verwacht had. alleen leuk als je een oldtimer kunt keuren, want dan vallen de verzekeringskosten nog een beetje (erg ) mee.
 
Scarface 27-10-2005 13:37 Print reply

Posts: 6023
Zeer handige post, misschien leuk om er een faq van te maken?
Maar een id kaart is toch ook voldoende?
De kosten van een uittreksel van het bevolkingsregister vari?ren per gemeente. Ik was bijvoorbeeld 7,50 euro kwijt, ik geloof dat het varieert tot maximaal 15,00 euro
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
khpoppema 27-10-2005 13:40 Print reply

Posts: 3199
gaat het hierom om duitse nsr 50 bijvoorbeeld
of ook over de ns 1 (als die gewoon 45 enzo loopt)
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
mcdronkz 27-10-2005 13:40 Print reply

Posts: 32777
2 jaar geleden voor m'n brommercertificaat was ik 3,50 kwijt. maar lijkt me niet echt de bedoeling om in dit topic een bevolkingsregister-prijsvergelijkings-discussie te gaan maken .
 
Jorn 27-10-2005 13:41 Print reply

Posts: 2780
netjes uitgelegd ik was voor mijn wel goedgekeurde brommer 70 euro ong kwijt. Duurde wel ff voor ik het had:

Moest eerst naar bromboer om te late schouwen hebben ze m 1 dag gehouden. Toen kreeg ik een goedkeuringsformulier, mijn brommer liep wel 95 maar dat boeide ze niet. Prijs 22.50 Euro

Met dat goedkeuringformulier naar het postkantoor waar ze het in de comp zette en mij een ''bonnetje'' gaven. Prijs 16 euro

Ik zou het kentekenbewijs binnen 2 weken thuisgestuurd krijgen. Toen ik het had moest ik weer langs de brommerdealer om het kenteken aan te vragen, dit zou over een week binnen zijn.

toen moest ik het ophalen en betalen. 30 euro

Dus het heeft me 3 weken geduurt voor ik het had

 
mcdronkz 27-10-2005 13:41 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
gaat het hierom om duitse nsr 50 bijvoorbeeld
of ook over de ns 1 (als die gewoon 45 enzo loopt)


ja klopt. het gaat niet om de ns1, aangezien dat in duitsland ook al aangemerkt wordt als motor. hij moet dus in duitsland ook als 45km/u brommer zijn ingevoerd, anders kun je 'm hier ook niet keuren.
 
Ollie 27-10-2005 13:43 Print reply

Posts: 2468
Naar je vering e.d. en andere aanpassingen daar kijken ze niet naar, zelfs als jij daar aankomt met dikke supermoto wielen met spinners onder je mt'tje vinden ze 't allemaal prima hoor
Boeit ze geen drol

Enne wat betreft je legitimatie, alleen een ID is niet voldoende, je moet schijnbaar echt een paspoort hebben, dat stond iig in de uitnodiging (brief die de RDW naar jou stuur met de datum van keuring en je versplichtingen).
Ik heb gewoon een paspoort, dus dat was voor mij geen probleem.

Maar het ligt er natuurlijk ook altijd aan wie je treft, de 1 is anders dan de ander
Als jij gewoon een beetje aardig doet, eerlijk bent over je zaken, je brom in orde is EN je de juiste papieren hebt, hoef je niks te vrezen.
 
Rive-MBX 27-10-2005 15:58 Print reply

Posts: 764
kijk eindlijk iets waar ik iets aan heb. das beter als horen zeggen dat je een ander frame moet kopen of zelf een NL teken er in moet slaan. dankjewel voor deze topic
 
*zucht*
TZR50Rullezz 27-10-2005 16:03 Print reply

Posts: 1837
dus als je met een ns1 komt waar je 50cc onder gelegt heb en/of staat ook op papieren en hij loopt niet harder dan 45km/h wordt tie dus ook niet goedgekeurd
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
tsx crosser 27-10-2005 16:06 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR50Rullezz
dus als je met een ns1 komt waar je 50cc onder gelegt heb en/of staat ook op papieren en hij loopt niet harder dan 45km/h wordt tie dus ook niet goedgekeurd



Nope, want je zal daar geen officiele papieren bij krijgen...Of je moet hem echt invoeren...
 
Ktm Sx-f 250
TZR50Rullezz 27-10-2005 16:07 Print reply

Posts: 1837
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx crosser
[...]



Nope, want je zal daar geen officiele papieren bij krijgen...Of je moet hem echt invoeren...


ja als ik nou een ns1 zou kopen en de orginele duitse papieren zitten erbij ka nhet dan wel en dat je als er 74cc opzit en je zet er 50cc onder en loop niet harder dan 45 kan het dus wel.
als je aantoont dat er echt 50cc onder zit
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
Rik 27-10-2005 16:08 Print reply

Posts: 3464
mooi uitgelegd.. kijken of ene mod het in het faq kan plaatsen.
 
Scarface 27-10-2005 16:39 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rik
mooi uitgelegd.. kijken of ene mod het in het faq kan plaatsen.


Kawarez
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Lykantroop 27-10-2005 16:44 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorn
netjes uitgelegd ik was voor mijn wel goedgekeurde brommer 70 euro ong kwijt. Duurde wel ff voor ik het had:

Moest eerst naar bromboer om te late schouwen hebben ze m 1 dag gehouden. Toen kreeg ik een goedkeuringsformulier, mijn brommer liep wel 95 maar dat boeide ze niet. Prijs 22.50 Euro

Met dat goedkeuringformulier naar het postkantoor waar ze het in de comp zette en mij een ''bonnetje'' gaven. Prijs 16 euro

Ik zou het kentekenbewijs binnen 2 weken thuisgestuurd krijgen. Toen ik het had moest ik weer langs de brommerdealer om het kenteken aan te vragen, dit zou over een week binnen zijn.

toen moest ik het ophalen en betalen. 30 euro

Dus het heeft me 3 weken geduurt voor ik het had




je gaat toch geen plaatje via de brommerdealer kopen? dat is 2 keer zo duur man, ik kan het voor ongeveer 45 euro allemaal gedaan hebben
 
Rik 27-10-2005 16:44 Print reply

Posts: 3464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
[...]


Kawarez


ik weet wel wie de mods hier zijn hoor..


maar ontopic.. waarom moet hij gewogen worden?

 

Dit topic is 16768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved