Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #32872 - Beste cil om MB van AC > LC te make...
|
Pagina 2 van 5
|
Dit topic is 2545 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
brutalmb70 |
27-10-2005 13:28 |
Posts: 536 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
je kan ook een mbx50 cilindertje nemen en je carters + tapeinden aanpassen
dat bedoel ik eigenlijk ja !
maar dan zoals hier ook al word gezegd, met een ongebruikelijke cilinder... toch lijkt me iets van en NSR cil het mooiste... moet wel btje Honda blijve :P (honda ruled gewoon...) hoeft niet perse een honda cil te zijn, maar wel wat op een honda blokje zou passe, kdenk dat dat ook voordelig is, want dan zal wss de poorten aan de onderkant van je cil niet zo veel afwijken als dat van een cil die van een ander merk brommer af kwam...
kheb daar ook al aan zitte denke, bak om de cil, maar ik wil eigenlijk ook wel fluiters erin kunne maken, en de meeste AC cil's van mb die hebbe daar geen vlees voor, kan wel oplasse, maar kben bang dat ik dan cil verneuk...
kben een zeikerd, maar lijkt me wel leuk... weer wat apparts op mijn mb :P !
|
|
|
|
schakelfreak |
27-10-2005 13:29 |
Posts: 56 |
het gaat voornamelijk drom dat er een cilinder opkomt die een vlinder poort heeft of fluitpoorten
je hebt volgens mij ook ns-1 cilinders met vlinder poorten tog?
|
|
prettig gestoord.... |
|
Splendid |
27-10-2005 13:30 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: schakelfreak
het gaat voornamelijk drom dat er een cilinder opkomt die een vlinder poort heeft of fluitpoorten
je hebt volgens mij ook ns-1 cilinders met vlinder poorten tog?
heeft std ns1 cil al toch?
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
mb_stefan |
27-10-2005 13:31 |
Posts: 320 |
is zeker ook geen slecht idee ik heb er ook wel is over nagedacht maar vond het nog iets te ingewikkeld om te doen, maar ik hoor het graag van je als het is gelukt!
|
|
|
|
mb_stefan |
27-10-2005 13:32 |
Posts: 320 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
heeft std ns1 cil al toch?
die van mij wel in iedergeval
|
|
|
|
brutalmb70 |
27-10-2005 13:37 |
Posts: 536 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb_stefan
[...]
die van mij wel in iedergeval
wat is jou boring, gewoon 45 mm ?
slag 39 mm ?
wat mij het belangerijkste lijkt is de wang, als die breder is dan een std honda mb5 blok cil, dan zal dat erg klote zijn... lijkt me namelijk moeilijk omdat netjes groter te krijge... als je snapt wat ik bedoel...
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
27-10-2005 13:40 |
Posts: 2814 |
kun je toch uitkotteren
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
mb_stefan |
27-10-2005 13:40 |
Posts: 320 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70
[...]
wat is jou boring, gewoon 45 mm ?
slag 39 mm ?
wat mij het belangerijkste lijkt is de wang, als die breder is dan een std honda mb5 blok cil, dan zal dat erg klote zijn... lijkt me namelijk moeilijk omdat netjes groter te krijge... als je snapt wat ik bedoel...
heb ik eigenlijk nooit opgemeten maar hij is flink opgeboord en slag van een ns-1 is die niet iets meer dan 39mm? zou kunnen dat dat niet zo is maar volgensmij is de wang wel een beetje het zelfde want het is geen enorme cilinder
|
|
|
|
mcdronkz |
27-10-2005 13:45 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nelly
[...]
een verklaring KAN zijn dat je tijdens het stapvoets rijden te weinig luchtkoeling krijgt en daardoor mensen kiezen voor Lc, daarentegen is luchtkoeling weer iets onbetrouwbaarder in verband met koelingsproblemen bij lompe setups (een fout kan fataal zijn)..
Het fijne ervan weet ik niet, het heeft volgenmij beide zijn voor en nadelen..
Je hebt verschillende soorten luchtkoeling. rijwindkoeling, en geforceerde koeling. Je eerste argument is direct al omver bij geforceerde koeling. Overigens, je radiator krijgt bij LC ook geen frisse lucht hoor als je stilstaat !
En je kunt ook prima een temperatuurmeter op een AC brommer zetten, zodat je bij afstellen ook kunt voorkomen dat je brommer te warm wordt.
en luchtkoeling is gewoon tof.
Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 27-10-2005 om 13:46 uur.
|
|
|
|
brutalmb70 |
27-10-2005 13:49 |
Posts: 536 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb_stefan
[...]
heb ik eigenlijk nooit opgemeten maar hij is flink opgeboord en slag van een ns-1 is die niet iets meer dan 39mm? zou kunnen dat dat niet zo is maar volgensmij is de wang wel een beetje het zelfde want het is geen enorme cilinder
als de info @ http://www.50cc-moto...bikeDB.pl?bike_id=25 klopt dan zou het zijn het zelfde als mb blokje zijn (Bore and stroke: 39,0 x 41,1 mm)
edit rez: geen sales hier
WAS GEEN SALES, zoek alleen maar een cilindertje om ff te PASSEN, dan koop ik wel een nieuwe cil als ik te vreden ben...
Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 27-10-2005 om 13:51 uur.
Dit bericht is gewijzigd door brutalmb70 op 27-10-2005 om 13:54 uur.
was ook n waarschuwing
Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 27-10-2005 om 14:04 uur.
|
|
|
|
mcdronkz |
27-10-2005 13:50 |
Posts: 32777 |
www.motoimport.nl
hij stuurt ook op. kan je het best ff via joost (hondamt8rijder) laten doen.
|
|
|
|
brutalmb70 |
27-10-2005 14:01 |
Posts: 536 |
heeft niet iemand heeel toevallig een mb en ns1 cil bij hun in de buurt liggen, die ze mss ook nog kunnen opmeten ?
of alleen een ns1 cil waarvan iemand maten kan opmeten ??
edit rez: nu stel je de vraag anders, dus hier geen problemen mee
Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 27-10-2005 om 14:06 uur.
|
|
|
|
brutalmb70 |
27-10-2005 14:12 |
Posts: 536 |
kben niet achterlijk, kmoet geen 2e hands meuk...
maaruh, niemand in bezit van een ns1 cilinder toevallig (om op te meten !!) ??
|
|
|
|
brutalmb70 |
27-10-2005 15:01 |
Posts: 536 |
wat een kut forum...
echt BF = Boeren Forum... !!
Dit bericht is gewijzigd door brutalmb70 op 27-10-2005 om 15:03 uur.
|
|
|
|
Kampersjaak |
27-10-2005 15:02 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70
wat een kut forum...
echt BF = Boeren Freaks... !!
pfff, omdat jij geen antwoordt krijgt?
echt een stakkertje
edit: sukkel, freaks geen goed woordje?
Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 27-10-2005 om 15:05 uur.
|
|
oderint dum metuant |
|
Dit topic is 2545 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 5
|
|