-Wheelie-Johie- |
27-10-2005 12:55 |
Posts: 2814 |
zeta... maar daar moet je lang voor zoeken wil je die bemachtigen geloof ik
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
brutalmb70 |
27-10-2005 13:00 |
Posts: 536 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
zeta... maar daar moet je lang voor zoeken wil je die bemachtigen geloof ik
ja dat weet ik, d8 eerder aan een andere cil, omdat ik al wist dat die haast niet te krijge zijn...
maar wil der liefst ook wel 1 waar het mogelijk in is om fluiters in te boren... maar das niet zo heeel belangerijk...
|
|
|
|
mbrulezzz |
27-10-2005 13:02 |
Posts: 2084 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70
[...]
ja dat weet ik, d8 eerder aan een andere cil, omdat ik al wist dat die haast niet te krijge zijn...
maar wil der liefst ook wel 1 waar het mogelijk in is om fluiters in te boren... maar das niet zo heeel belangerijk...
zeta = your only choise
er is niks anders dan zeta als je lc op mb wil zonder lc blok.
|
|
MB racing |
|
khpoppema |
27-10-2005 13:04 |
Posts: 3199 |
als jij heel graag lc wil, dan kun of je eigen cil gaan maken of een zeta zoeken, of een honda nsr blok nemen en die pas maken op de brom
er zijn verder geen andere lc cils voor op mb
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
-Wheelie-Johie- |
27-10-2005 13:04 |
Posts: 2814 |
en waarom wil je het eigenlijk? het is nog steeds niet bewezen dat LC harder gaat als AC. en de koeling valt opzich ook mee....
edit: je hebt wel een voordeel als je mbx50 blok neemt want dan kun je veel meer cilinders kiezen!
Dit bericht is gewijzigd door -Wheelie-Johie- op 27-10-2005 om 13:05 uur.
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
brutalmb70 |
27-10-2005 13:09 |
Posts: 536 |
en als ik nou zeg dat ik gewoon mijn std honda mb5 blokje wilt houde, verklaar je me dan voor gek, ook als ik zeg dat ik geen Zeta wil zoeke :P ?
kweenie, mijn basis is mijn std honda MB5 blokje, dus dat wil ik houde ook, aanpasse vind ik geen probleem...
wil weer wat bijzonders, vandaar...
|
|
|
|
Honda_driver |
27-10-2005 13:10 |
Posts: 1574 |
Dan heb je alleen maar keus uit een Zeta LC. Succes met zoeken
|
|
|
|
brutalmb70 |
27-10-2005 13:16 |
Posts: 536 |
ik ben geen boer die alleen maar boutjes kan aandraaie hoor kheb tot de beschikking van alles...
las-apparaten, draaibanken, freesbanken enz enz...
maar wil t wat normaal houde, dus vandaar...
nogmaals, wil geen Zeta !
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
27-10-2005 13:16 |
Posts: 2814 |
je kan ook een mbx50 cilindertje nemen en je carters + tapeinden aanpassen
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
mb_stefan |
27-10-2005 13:16 |
Posts: 320 |
Ik heb wel is iemand gezien die een "bak" om zijn AC cilinder had gelast zodat de vloeistof gewoon langs zijn koelribben liep. Als pomp had hij een boormachine pomp op zijn krukas gemonteerd.
|
|
|
|
Nelly |
27-10-2005 13:18 |
Posts: 597 |
wat een loze repleys...
Ik heb zelf echter geen idee welke cilinders pas te maken zijn, maar ik ga er van uit dat je iets zoekt buiten de honda cilinders om, dus eventueel een scooter cilinder of crossmotor cilinder??
Je moet dan een cilinder zoeken met een zo goed mogelijk aansluitende slag, dit kan je dan eventueel oplossen met ophogingsplaten of het afdraaien van de cilinder...
Nogmaals, volgenmsij weet ie al van het betsaan van een zeta LC, maar gaat het om het aanpassen van "ongebruikelijke" cilinders. Ik heb zelf echter geen idee... daarvoor moet je iemand anders vinden..
ik weet wel dat Rudy w destijds een Dt cilinder op z'n Mini met puch blok had gefikst en dat er verschillende 70cc scooter cilinders pas zijn gemaakt op puch blokken, vooral in de mini racerij..
Bij honda blokken heb ik het nog nooit/niet vaak gezien aangezien er voldoende keus is uit cilidners en "snelle" blokken...
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
27-10-2005 13:18 |
Posts: 2814 |
wat heb je daaraan? @ mb-stefan
Dit bericht is gewijzigd door -Wheelie-Johie- op 27-10-2005 om 13:20 uur.
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Nelly |
27-10-2005 13:20 |
Posts: 597 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
wat heb je daaraan?
Dat zeg is dus, bij puchjes zie jet vaker omdat uiteindelijk ook de 80cc 's of 65cc polini's te sloom zijn.. Of omdat mensen er toch meer willen uit halen..
Bij honda komt het niet vaak voor... Wat je er aan hebt....., het is orgineel, houdt je van de straat, nieuwe ontwikkelingen toepassen etc..
Dit bericht is gewijzigd door Nelly op 27-10-2005 om 13:21 uur.
|
|
|
|
mb_stefan |
27-10-2005 13:21 |
Posts: 320 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
wat heb je daaraan? @ mb-stefan
Dit bericht is gewijzigd door -Wheelie-Johie- op 27-10-2005 om 13:20 uur.
word je cilinder gekoeld lijkt mij logisch maar ik weet niet of het werkt maar was het een keer tegen gekomen, ben het ff aan het zoeken
|
|
|
|
Nelly |
27-10-2005 13:24 |
Posts: 597 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb_stefan
[...]
word je cilinder gekoeld lijkt mij logisch maar ik weet niet of het werkt maar was het een keer tegen gekomen, ben het ff aan het zoeken
een verklaring KAN zijn dat je tijdens het stapvoets rijden te weinig luchtkoeling krijgt en daardoor mensen kiezen voor Lc, daarentegen is luchtkoeling weer iets onbetrouwbaarder in verband met koelingsproblemen bij lompe setups (een fout kan fataal zijn)..
Het fijne ervan weet ik niet, het heeft volgenmij beide zijn voor en nadelen..
|
|
|
|