dat is je inlaat slag verlengen niet vervroegen
vervroegen heeft ook niet egt nut denk ik
verlengen wel
zeg toch ok langer maken dus verlengen
maar hij begind niet eerder met aanzuigen neeh hijgaat langer door doordat de zuiger minder snel de inlaat afsluit waardoor hij nog wat langer aanzuigt
Dit bericht is gewijzigd door senda80cc op 26-10-2005 om 18:11 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
Met een korter zuigerhemd kan de zuiger verder kantelen. Gevolg is meer slijtage, mogelijk vastloper.
idd, de TS zit met het idee dat hij een zuigergestuurde inlaat heeft op zijn brommer. als je daarvan het zuigerhemd zou inkorten zou idd eerder je inlaatpoort openen. maar aangezien je een membraan erop hebt zitten heb jij een variable inlaatiming, naarmate de toeren hoger worden blijft de inlaat langer open staan door het membraan, dat is juist het voordeel van een membraangestuurde inlaat.
ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd in het begin , het zit dus zo, aan de onderkant van men zuiger, was een klein stukkie af, dus vroeg ik aan jullie dat als ik de zuiger laat afVLAKKEN langs de onderkant, dat dit kwaad zou kunne, hierdoor gaat de inlaatpoort vroeger open, en word de inlaattijd dus verlengt.....
Quote:Oorspronkelijk gepost door: denollie(the real one)
ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd in het begin , het zit dus zo, aan de onderkant van men zuiger, was een klein stukkie af, dus vroeg ik aan jullie dat als ik de zuiger laat afVLAKKEN langs de onderkant, dat dit kwaad zou kunne, hierdoor gaat de inlaatpoort vroeger open, en word de inlaattijd dus verlengt.....
Als je Bart z'n post nog eens GOED doorleest, dan legt hij daarin perfect uit dat jij daar NIKS mee te maken hebt door je membraan... je hebt een variabele inlaat, je hebt vrijwel niks met de lengte van je zuigerhemd te maken...