Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - krukas piaggio

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 905 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #32855 - krukas piaggio
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mulder 26-10-2005 19:07 Print reply

Posts: 13701
meestal doe je alle lagers c3 of alle c4. Of bedoel je wat er standaard inzit?
en kijk ff in je profiel:p
 
senda80cc 26-10-2005 20:21 Print reply

Posts: 3434
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vespa Freek
Het zijn dezelfde(skf 6202) lagers, MAAR, die aan de kant van de ontsteking is c3 en de ander niet.


dus zijn alle twee skf 6202 eentje is c3 maar wat is de
andere dan?? want dan kan ik ze morgen laten halen door mijn moetie
 
Keep on rockin' in a free world
Piaggigolo 26-10-2005 20:28 Print reply

Posts: 300
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
[...]


dus zijn alle twee skf 6202 eentje is c3 maar wat is de
andere dan?? want dan kan ik ze morgen laten halen door mijn moetie


De ander is 'gewoon', dat is hoe het origineel zit. Nou merk je er weinig van als je allebei c3 of niet doet, dus koop maar gewoon wat die bromhoer te bieden heeft Maar ja, het zal wel het beste zijn als je het zo doet als ik zei.
 
Kietel Tuning 26-10-2005 20:30 Print reply

Posts: 863
gewoon 2 lagers halen. en bij brommerboer vragen voor 2 lagers van vespa ciao. Het zijn alle 2 de zelfde lagers en of het nu c3 of c4 is boeid geen fuck want zo'n vespa is toch zo traag als dikke stront door een trechter.
 
senda80cc 26-10-2005 20:32 Print reply

Posts: 3434
maar ga die dinge niet bij een brommerboer halen maar bij een firma voor aandrijftechniek kan ik lagers en keringen veel geodkoper krijgen
 
Keep on rockin' in a free world
foxbuster666 26-10-2005 20:39 Print reply

Posts: 670
c3 of c4 maakt wel uit...heeft te maken met hoe warm je lagers mogen worden!
Hoeveel ruimte (speling er dus is) als je lagers koud zijn. Hoe meer speling hoe meer ze kunnen uit zetten, hoe meer toeren ze aan kunnen.
Koop je verkeerde soort lagers zullen ze harder slijten.

Daarnaast om een krukas te verwijderen kun je het beste je carters warmstoken en dan eruit proberen te trekken. Maar meestal voorzichtig op de krukas tikken met een rubberen hamer of stukje hout ertussen.
Carter warmstoken is NIET beunen zo doen ze dat bij brommerboeren ook.
Ga nooit met een schroevendraaier tussen je carter en je krukas zitten peuteren, daar verpest je alles mee!
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
senda80cc 26-10-2005 20:44 Print reply

Posts: 3434
weet niet waar jij hem heen wou slaan met een hamer maaar hij zit al goed in het carter hoor en kan maar aan een kant slaan of jij moet het nuttig vinden om om een carterdeksel te slaan
en weet zelf wel het verschil tussen c3 en c4 ga ok gewoon voor 2
skf 6202 lagers in C3
 
Keep on rockin' in a free world
foxbuster666 26-10-2005 20:45 Print reply

Posts: 670
WEet voor de rest niet hoe citta in elkaar zit (cartertje/cilinder/overbrenging buitenkant) meer ist niet zo ver ik weet...
Maar kan nooit moeilijk zijn...
Dan moet je toch je carter gaan warm stoken!Maar zou er iig niet tussen steken...
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
senda80cc 26-10-2005 20:50 Print reply

Posts: 3434
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666
WEet voor de rest niet hoe citta in elkaar zit (cartertje/cilinder/overbrenging buitenkant) meer ist niet zo ver ik weet...
Maar kan nooit moeilijk zijn...
Dan moet je toch je carter gaan warm stoken!Maar zou er iig niet tussen steken...


jah ga het ok wel proberen met een brandertje hooor maar het probleem is dat je er ok niet zachjes tegenaan kan tikke want as steekt er maar aan 1 kant uit
 
Keep on rockin' in a free world
-Wheelie-Johie- 27-10-2005 10:12 Print reply

Posts: 2814
daarom heb ik ook gezegt dat als je hem inspant in de bankschroef dan kun je hem warmstoken er zo aftrekken. als je goed warmstookt trek je hem er zo af en komt er dus ook geen spanning te staan op het big end want iemand beweerde dat je die dan scheef kan trekken ik bedoel dus echt gelijkmatig recht eraftrekken. als je dit met 1 schroevendraaier doet zal je lager mogelijk scheef komen te zitten waardoor die juist weer hartstikke klem zit! dit komt dan omdat je de krukas gaat proberen te heffen. dus gewoon warmstoken als je krukas in de bankschroef zit en dan eraf halen..
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Sypie_Honda 27-10-2005 10:20 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
c3 is de kwaliteit dat heeft niks te maken met de grootte


jah jonge jij snapt ut c1 c2 c3 c4 en al die shit heeft te maken met de speling die het lager heeft. c1 wordt bijvoorbeeld gebruikt in meetgereedschap omdat dat toch niet veel draait en wel precies moet zijn.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 1565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved