Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - inhouden nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 882 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32849 - inhouden nsr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1232 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TZR50Rullezz 26-10-2005 14:20 Print topicpost

Posts: 1837
hoi,

s'morgens als ik naar school gaat op de brommer dan is het 2 keer kicken en hij loopt.
ik rij naar school en haalt makkelijk de 70km/h hij loopt als het ware gelijk naar het topsnelheid toe.
als ik s'middags van school naar huis rijdt vind ik dat hij inhoud.
hij gaat maar 60km/h en heeft veel minder kracht.
nou weet ik wel dat ik tegenwind heb maar dat scheelt tog niet echt 10km/h.

nou zit er een tecno uitlaat onder.
ik kon gewoon wind mee 70 en wind tegen 70 rijden
maar nu houd hij gewoon in dat deed hij eerst niet.
er zit wel een ring in de uitlaat om een beetje de kracht en snelheid te dempen maar dat heb ik gelijk erin gezet en toen waren er geen problemen.
het ligt in ieder geval niet aan de ring in de uitlaat dat hij trager gaat dan eerst.

wat kan het zijn.
ik weet wel als ik de ring eruit haal dat hij dik over de 80 loop en ook met windje tegen maar hier zijn een beetje teveel controle's en ik wil het toch niet riskeren om een boete te betalen
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!

NSR-krul 26-10-2005 15:41 Print reply

Posts: 2981
ligt het niet aan de tandwiel verhouding?
 
TZR50Rullezz 26-10-2005 15:45 Print reply

Posts: 1837
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-krul
ligt het niet aan de tandwiel verhouding?


nee die heb ik ook gelijk verandert toen ik die andere uitlaat erop had zitten.
tandwielvoor is : 13
achter:36 dus is goed verdeelt

 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
NSR-krul 26-10-2005 15:49 Print reply

Posts: 2981
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR50Rullezz
[...]


nee die heb ik ook gelijk verandert toen ik die andere uitlaat erop had zitten.
tandwielvoor is : 13
achter:36 dus is goed verdeelt



probber us kleiner tandwiel voor, 13 kan die dus niet trekken
 
Sypie_Honda 26-10-2005 15:49 Print reply

Posts: 13830
is je uitlaat miss dichtgekoold?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
TZR50Rullezz 26-10-2005 15:59 Print reply

Posts: 1837
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-5 driver
is je uitlaat miss dichtgekoold?


daar heb ik ook al naar gekeken omdat natuurlijk die ring erin zit en hij een kleiner oppervlak heeft maar daar ligt het niet aan want die is nog hardstikke schoon.

@ honda krul dat tandwiel heb ik er later opgezet samen met die 36 en hij reed gewoon uitstekend trok goed op dus ligt ook niet aan de vertanding.

ik weet het ook niet meer
misschien omdat het nu kouder wordt ofzo dat tie problemen krijgt maar in mijn opzicht is het s'middags warmer dan s'morgens dus daar ligt het niet aan denk ik maar het is wel irritant dat hij gewoon 60 rijdt en niet harder.
of ik moet echt plat op de tank gaan liggen en dan loopt tie langzaam op naar 65 maar niet harder
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
Sypie_Honda 26-10-2005 16:00 Print reply

Posts: 13830
met choke aan houd hij dan nog in?

edit: welke kleur is de bougi?

Dit bericht is gewijzigd door MB-5 driver op 26-10-2005 om 16:01 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
TZR50Rullezz 26-10-2005 16:04 Print reply

Posts: 1837
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-5 driver
met choke aan houd hij dan nog in?

edit: welke kleur is de bougi?

Dit bericht is gewijzigd door MB-5 driver op 26-10-2005 om 16:01 uur.


met chocke aan houdt hij helemaal in dan ga ik steeds langzamer rijden en als ik geen gas geef dan en dan vallen mn toeren gewoon terug dus mn motor slaat maar af om het zo maar te zeggen en dan kan ik terugschakelen en helemaal tot stilstand gekomen dan is mn motor echt uit.

wel is zo als ik tijdens het rijden met mn chocke weer gasgeeft als hde toeren teruggevallen zijn dan doet tie het gewoon.

de bougie is goed niks mis mee
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
TZR50Rullezz 26-10-2005 19:50 Print reply

Posts: 1837
weet iemand wat het kan zijn want ik weet het echt niet meer en het is best irritant
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
khpoppema 26-10-2005 19:59 Print reply

Posts: 3199
kun je ook iets merken aan stotteren ofzo?

je heb ori cil en dan iets van getuned?

met 13 mm en begrensde techno?

nou met deze tandwielverhouding is dit echt neit raar hoor

wat zijn je toeren op top bij beide gevallen?

wat je kan doen om toch gelijkmatig te rijden:

ik zou voor geen kleiner tyandiwle doen maar achter groter (36 is echt klein, gaat je ketting over je achterbrug schuren)
dus achter iets groter, iets van 43 of 45
dan kun je voor met 14 of 15 werken
dat is meer een verhouding voor deze setup

dan kun je dus je tandwielverhouding wat korter maken je uitlaat ontgrenzen, en netjes 70 rijden, (en hard trekken) en dus ok 70 met meewind



 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
TZR50Rullezz 26-10-2005 20:20 Print reply

Posts: 1837
stotteren doet hij niet.
ik heb ori cilinder en dan uitgehoont dus scheeld niks.

13 mm en ook begrensde tecno.

bij top zijn mn toeren bij 60 iets van rond de 7000 en bij de 70 rond 8000 toeren.


maar in het begin met deze tandwielverhouding en deze uitlaat (begrensd) deed hij het gewoon goed dus helemaal geen problemen en sloeg gewoon gelijk naar de top

Dit bericht is gewijzigd door TZR50Rullezz op 26-10-2005 om 20:21 uur.
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
khpoppema 26-10-2005 20:24 Print reply

Posts: 3199
vind t wel netjes 8000 k met ori cil

dies neit helemaal ori
waarschijnlijk inlaatpoort btje bijgewerkt

ik denk toch begrenzing eruit of minder en dan groter achter
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
TZR50Rullezz 26-10-2005 20:27 Print reply

Posts: 1837
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
vind t wel netjes 8000 k met ori cil

dies neit helemaal ori
waarschijnlijk inlaatpoort btje bijgewerkt

ik denk toch begrenzing eruit of minder en dan groter achter


doordat de uitlaat ''begrensd'' is kan ik maximaal de 9000 toeren halen.

in zn neutraal rond de 10500 toeren maar hij gaat niet boven de 9000 toeren als je in een versnelling rijdt.

zover ik weet is het inlaatpoortje niet bewerkt misschien door de vorige eigenaar al gedaan want die had er een proma op laten zetten.

ik zou ook wel de begrenzing eruit halen maar ja dan gaat tie over de 80 heen en daar zijn en de politie en mn ouders niet blij mee die vinden dat te hard gaan dusja en mn pa is zo technisch als maar gaan kan dus ik kan het er ook niet uitslopen

en ik heb zelf geen begrenzer op mn brommer zitten dus dat wordt dan te hoge boete.


Dit bericht is gewijzigd door TZR50Rullezz op 26-10-2005 om 20:29 uur.
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
khpoppema 26-10-2005 20:43 Print reply

Posts: 3199
je kan toch de begrenzing eruithalen of kleiner maken odat je meer kracht heb, dan je tandwielverhouding aanpassen, zodat je ent zo hard gaat maar harder trekt, vaak heb je hierdoor veel minder last van de tegenwind


maargoed je zei dat ie eht eerst wel helemaal goed deed, zou ik zeggen compressieverlies

Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 26-10-2005 om 20:43 uur.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
TZR50Rullezz 27-10-2005 15:16 Print reply

Posts: 1837
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
je kan toch de begrenzing eruithalen of kleiner maken odat je meer kracht heb, dan je tandwielverhouding aanpassen, zodat je ent zo hard gaat maar harder trekt, vaak heb je hierdoor veel minder last van de tegenwind


maargoed je zei dat ie eht eerst wel helemaal goed deed, zou ik zeggen compressieverlies

Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 26-10-2005 om 20:43 uur.


dan zal ik daar eens even naar gaan kijken bedankt
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
BIET 27-10-2005 15:25 Print reply

Posts: 22355
Moet je ff aanlope en als je hem dan in zijn 1 zet en het achterwiel blokkeerd, dan heb je iig zat compressie. Als ie niet blokkeerd is het niet zo goed...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 1232 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved