Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch cilinders ....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1127 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32832 - puch cilinders ....
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

celica 25-10-2005 16:20 Print topicpost
Posts: 26
ik ben vandaag (eindelijk maar toch) bezig gegaan met mn puchje, die al een jaar op revisie stond te wachten. nu heb ik 3 originele cilinders, en een 50 snel. maar op die 3 originele staan aan de bovenkant verschillende nummers, 11,22 en 33..... wat betekend dit?

nu heb ik bij geen van de cilinders goeie compressie, en nummer 33 word uitgehoond, zodat hij weer helemaal mooi rond word, maar kan het zijn dat hij nu zo weinig compressie heeft omdat de zuigerveren (nieu) niet goed zijn ingesleten en/of de cilinder een beetje ovaal is?

en de 3e vraag: wat is het verschil tussen nieuw en oud type puch cilinder. kep ooit ook een cilinder gehad van een puch met open spoelpoorten (dus geen cilinderwand ertussen) en een vierkante inlaat. is dat het oude type? en welke is beter? nieuw of oud?

alvast bedankt
 
nothing runs like a honda 80cc

puch_master 25-10-2005 19:27 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: celica
ik ben vandaag (eindelijk maar toch) bezig gegaan met mn puchje, die al een jaar op revisie stond te wachten. nu heb ik 3 originele cilinders, en een 50 snel. maar op die 3 originele staan aan de bovenkant verschillende nummers, 11,22 en 33..... wat betekend dit?

nu heb ik bij geen van de cilinders goeie compressie, en nummer 33 word uitgehoond, zodat hij weer helemaal mooi rond word, maar kan het zijn dat hij nu zo weinig compressie heeft omdat de zuigerveren (nieu) niet goed zijn ingesleten en/of de cilinder een beetje ovaal is?

en de 3e vraag: wat is het verschil tussen nieuw en oud type puch cilinder. kep ooit ook een cilinder gehad van een puch met open spoelpoorten (dus geen cilinderwand ertussen) en een vierkante inlaat. is dat het oude type? en welke is beter? nieuw of oud?

alvast bedankt


je eerste vraag heb ik geen antwoord op.

je tweede vraag kan ook zijn dat je koppakking lek is of idd zoals je al zegt je zuiger(veren) niet goed.

je derde vraag vind ik een beetje vaag gesteld maar er zal niet veel prestatie verschil zijn in het nieuwe of oude type puch cil.
orri = orri = sloom

 
Toyota AE86 Levin coupé
70cc tsx 26-10-2005 8:59 Print reply

Posts: 1015
ben ik niet met je eens orri gooi maar eens een a35cilinder met membraam op een tomos a3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
[...]


je eerste vraag heb ik geen antwoord op.

je tweede vraag kan ook zijn dat je koppakking lek is of idd zoals je al zegt je zuiger(veren) niet goed.

je derde vraag vind ik een beetje vaag gesteld maar er zal niet veel prestatie verschil zijn in het nieuwe of oude type puch cil.
orri = orri = sloom



 
Eyeball 26-10-2005 9:54 Print reply

Posts: 356
Op je 1ste vraag:

Ik weet niet precies waarvoor die nummers zijn. Ik denk gewoon dat het serie nummers zijn. Kheb ze zelf nog nooit gezien, nog nooit naar gekeken ook.

Je 2e vraag:

Ik heb vaak zat originele cilinder op een puchie gehad en nooit hadden ze echt super compressie en toch liepen ze als de beste (voor een originele dan). Het kan ook zijn dat je cilinder ovaal is ja, door een warmloper. Als je hem laat honen en nieuwe zuigerveren erin moet het gewoon goed zijn maar verwacht niet veel compressie.

Je 3e vraag:

Je heb dus zoals je weet 2 verschillende ori cilinder. Het verschil is dat het oude type kleinere koelribben heeft en open spoelpoorten.
Het nieuwe type is qwa omvang dus groter (meer koeling) en hij heeft dichte spoelpoorten. Uit ervaring is het nieuwere type iets beter. Niet dat die veel sneller is, maar loopt beter en blijft veel langer hier (door die betere koeling).

Dit bericht is gewijzigd door Eyeball op 26-10-2005 om 9:58 uur.
 

Dit topic is 2142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved