Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 125cc Eurocilindro honda tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1304 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32826 - 125cc Eurocilindro honda tunen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4029 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 25-10-2005 14:05 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brainlessx
[...]


Ik kom hier iets vraagge omdat ik er zelf niet uitkom en word ik maar wat uitgelache omdat ik toevallig nog nooit een 125cc onder me neus heb gehad. Uberhaupt nog nooit een honda cilinder.
Je doet je naam iig eer toe.
 
Bullet 25-10-2005 14:07 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brainlessx
[...]
Omdat ik toevellig nog nooit een cilinder van honda heb getuned.



als je niet eens de blowdown van een 125cc kan inschatten (laat staat een blowdown van 50 NIET abnormaal vinden) moet je ook helemaal niet gaan "tunen"...
 
**My BungHole Will Speak Now**
Neluhz 25-10-2005 14:13 Print reply

Posts: 4032
heb je wel ervaring met tunen van andere cilinders, of helemaal niet?
 
brainlessx 25-10-2005 14:19 Print reply
Posts: 15
Pfff...
Ik ga er al helemaal niet op in.
Kweet genoeg hoe hier het zaakie in elkaar zit.
Ik kan goed genoeg mijn 50 en 70 tunen.
Heb je mij hoorre zeggen dat ik een blowdown van 50 normaal vind ?
Volgens mij niet nee, ik kwam hier niet voor niets heen. Ik kwam hier heen omdat ik de blowdown ook niet NORMAAL vind, anders wist ik er wel raad mee.
Ik heb voorderest genoeg cilinders getuned voor zundapp, mijn 50cc getunede cilinder reed tegen de 100 met vertanding 14-43 en trok in zijn naar zijn 3 nog op het achterwiel. Boosterkanalen in de wand, zuiger aanpassen, zuiger verlichten. Ik heb zelf uitlaat berekend en zelf in elkaar gelast.

Naja,
leuk forum
 
http://members.lycos.nl/brainlessx/zundapp
John Huijben 25-10-2005 14:22 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Slag krukas:
MT8/MB8 : 50.8mm
Lengte drijfstang:
MT5/MB5: 82 mm

Viel je niet op dat de cilinder nogal hoog was voor zo'n slag? Of heb je echt totaal geen idee waar je mee bezig bent?


dat klopt iig ook niet, slag is exact 49.50 mm.

en verder doet brainlessx ook iets fout alsie een spoelpoorttiming van 84 heeft.
verder is een deck height van 3mm erg hoog.
en natuurlijk moet je de koppakking daarmee niet meetellen, je wilt immers je deck height weten en niet je squish

als ik ff die maten van ej invoer dan komt er dit uit :

uitlaatpoorttiming = 202
spoelpoorttiming = 128
blowdown = 36.75

deze maten lijken me ook nogal onwaarschijnlijk, uitlaatpoorttiming van 202 in n cilinder die vaak nogeneens boven de 10k uit komt.

nou heb ik al wel eens gehoord dat de blowdown van zon cil standaard te hoog is, maar dit klopt niet denk ik.

meet je deck height nog ns nauwkeurig op, want met een normale deck height komt t al redelijk uit. ook kijken ofdat alle poorten mooi opengaan natuurlijk
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
mb-gek 25-10-2005 14:22 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brainlessx
Pfff...
Ik ga er al helemaal niet op in.
Kweet genoeg hoe hier het zaakie in elkaar zit.
Ik kan goed genoeg mijn 50 en 70 tunen.
Heb je mij hoorre zeggen dat ik een blowdown van 50 normaal vind ?
Volgens mij niet nee, ik kwam hier niet voor niets heen. Ik kwam hier heen omdat ik de blowdown ook niet NORMAAL vind, anders wist ik er wel raad mee.
Ik heb voorderest genoeg cilinders getuned voor zundapp, mijn 50cc getunede cilinder reed tegen de 100 met vertanding 14-43 en trok in zijn naar zijn 3 nog op het achterwiel. Boosterkanalen in de wand, zuiger aanpassen, zuiger verlichten. Ik heb zelf uitlaat berekend en zelf in elkaar gelast.

Naja,
leuk forum

damn jij kan ook niet regen kritiek zeg beetje snel op je teentjes getrapt

maar et lijkt me dat wann je een cil gaat tunen je toch wel de slag kunt opzoeken ?
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
brainlessx 25-10-2005 14:26 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

damn jij kan ook niet regen kritiek zeg beetje snel op je teentjes getrapt

maar et lijkt me dat wann je een cil gaat tunen je toch wel de slag kunt opzoeken ?


Ik heb het hier van het forum dus.
 
http://members.lycos.nl/brainlessx/zundapp
mb-gek 25-10-2005 14:29 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brainlessx
[...]


Ik heb het hier van het forum dus.

Slag krukas:
MT5/MB5/NSR50/MBX80 : 41.4mm
MT8/MB8 : 50.8mm

dat staat er in de faq
de rest mag je zelf invullen
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
honda-mbx 25-10-2005 14:29 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brainlessx
[...]


Ik heb het hier van het forum dus.



dat zegt hij toch? je hebt de slag van 50cc mbt blok gebruikt..
 
ik vlam je..
Neluhz 25-10-2005 14:29 Print reply

Posts: 4032
maar je hebt toch een poortmap gemaakt?
dan kun je toch ook je slag wel even bekijken?
 
brainlessx 25-10-2005 14:33 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]


dat klopt iig ook niet, slag is exact 49.50 mm.

en verder doet brainlessx ook iets fout alsie een spoelpoorttiming van 84 heeft.
verder is een deck height van 3mm erg hoog.
en natuurlijk moet je de koppakking daarmee niet meetellen, je wilt immers je deck height weten en niet je squish

als ik ff die maten van ej invoer dan komt er dit uit :

uitlaatpoorttiming = 202
spoelpoorttiming = 128
blowdown = 36.75

deze maten lijken me ook nogal onwaarschijnlijk, uitlaatpoorttiming van 202 in n cilinder die vaak nogeneens boven de 10k uit komt.

nou heb ik al wel eens gehoord dat de blowdown van zon cil standaard te hoog is, maar dit klopt niet denk ik.

meet je deck height nog ns nauwkeurig op, want met een normale deck height komt t al redelijk uit. ook kijken ofdat alle poorten mooi opengaan natuurlijk


Dankje , mah hoe moet ik dat met die rand van bovenkant cilinder totaan bovenste dodepunt doen dan. Dat is 3 mm. Zo'n rand heb ik nog nooit gezien, het onderste dode punt is ook 3 mm onder de spoelpoorten.
 
http://members.lycos.nl/brainlessx/zundapp
brainlessx 25-10-2005 14:42 Print reply
Posts: 15
Ik ben er al achter, bedankt John!

 
http://members.lycos.nl/brainlessx/zundapp

Dit topic is 4029 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved