Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 125cc Eurocilindro honda tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32826 - 125cc Eurocilindro honda tunen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brainlessx 25-10-2005 9:59 Print topicpost
Posts: 15
Ik ben bezig voor een vriend van mij een honda 125cc eurocilindro aan het tunen, luchtgekoelde cilinder. 125cc ligt op een mb-80 blok 6 versnelling. Maar wat mijn vraag nou is, wat is een lekkere blowdown voor een 125cc waar hij erg veel kracht heeft in hoge toeren, en ook een hooge snelheid kan haalle? Hij zit nu uit mijn hoofd, kheb het papier niet hier, rond de 80. Dus tot hoe hoog kan ik gaan met die blowdown bij een 125cc.

Trouwens, heel de vertanding van dat blok is kapot, is er ergens een shop voor honda mb-80 onderdelen ?

alvast bedankt jasper
 
http://members.lycos.nl/brainlessx/zundapp

70cc tsx 25-10-2005 10:02 Print reply

Posts: 1015
dit is een goede site voor onderdelen: www.motoimport.nl
http://www.brommerforum.nl/showtopic/21660

hier staat veel info

Dit bericht is gewijzigd door 70cc tsx op 25-10-2005 om 10:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door 70cc tsx op 25-10-2005 om 10:15 uur.
 
brainlessx 25-10-2005 10:24 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70cc tsx
dit is een goede site voor onderdelen: www.motoimport.nl
http://www.brommerforum.nl/showtopic/21660

hier staat veel info

Dit bericht is gewijzigd door 70cc tsx op 25-10-2005 om 10:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door 70cc tsx op 25-10-2005 om 10:15 uur.


Ok? bedankt.
Kzal wel eens emailen voor die onderdelen.

Kga nu even kijken voor die blowdown in dat andere topic.

 
http://members.lycos.nl/brainlessx/zundapp
honda-mbx 25-10-2005 10:25 Print reply

Posts: 1688
erm blowdown van 80 kan niet..
 
ik vlam je..
70cc tsx 25-10-2005 10:25 Print reply

Posts: 1015
kej
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brainlessx
[...]


Ok? bedankt.
Kzal wel eens emailen voor die onderdelen.

Kga nu even kijken voor die blowdown in dat andere topic.



 
brainlessx 25-10-2005 10:40 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
erm blowdown van 80 kan niet..


Lol sorry ik heb de poortmap er eventje bijgepakt en blowdown is 51.
Maar hoever kan ik gaan bij een 125 cc, qua blowdown???????. Ik heb in dat tune topic gekeken maar er staat daar nergens wat over een 125 cc.

Dit bericht is gewijzigd door brainlessx op 25-10-2005 om 11:58 uur.
 
http://members.lycos.nl/brainlessx/zundapp
honda-mbx 25-10-2005 12:48 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brainlessx
[...]


Lol sorry ik heb de poortmap er eventje bijgepakt en blowdown is 51.
Maar hoever kan ik gaan bij een 125 cc, qua blowdown???????. Ik heb in dat tune topic gekeken maar er staat daar nergens wat over een 125 cc.

Dit bericht is gewijzigd door brainlessx op 25-10-2005 om 11:58 uur.


weet je eigenlijk wel wat blowdown is? volgens mij niet want 51 kan ook niet..
 
ik vlam je..
StefanB 25-10-2005 12:51 Print reply

Posts: 2591
51 is veelste hoog.... volgens mij weet je niet eens wat je doet man? :S

hou een blowdown van 32 aan ofzo. (uitlaatpoort rond de 195 graden, spoelers op de 130.)
 
E24 M30b35@GT3576
brainlessx 25-10-2005 13:34 Print reply
Posts: 15
Slag 41,4
Drijfstanglengte 91
Deck 3 want zuiger komt niet bovenin + pakking 4
Diameter 57 mm

------------------------------------------------

Afstand bovekant cil. = 26
Uitlaattiming = 184,54

Afstand bovekant cil. = 41
Spoeltiming = 84,13

Blowdown:
(184,54:2)-(84,13:2)=
(92,27)-(42,065)= 50,205

-----------------------------------------------

Het komt niet dagelijks voor dat er een 125cc met membraam onder me neus word gedauwd, ik tune nooit 125cc en ook niet met membraam. Daarom kom ik hier om raad vraagge, hopelijk kan daar een beetje begrip voor worden opgebracht. De zuiger komt ook niet helemaal bovenin, de zuiger komt ook 3 mm onder de spoelpoort tot zijn dodepunt.

Als je me wilt helpen dan is het leuker dat je niet zo pissig reageert en me helpt en verteld wat er fout is, of wat ik anders moet doen.

 
http://members.lycos.nl/brainlessx/zundapp
Mr Pain 25-10-2005 13:48 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brainlessx
Slag 41,4
Drijfstanglengte 91
Deck 3 want zuiger komt niet bovenin + pakking 4
Diameter 57 mm

------------------------------------------------

Afstand bovekant cil. = 26
Uitlaattiming = 184,54

Afstand bovekant cil. = 41
Spoeltiming = 84,13

Blowdown:
(184,54:2)-(84,13:2)=
(92,27)-(42,065)= 50,205

-----------------------------------------------

Het komt niet dagelijks voor dat er een 125cc met membraam onder me neus word gedauwd, ik tune nooit 125cc en ook niet met membraam. Daarom kom ik hier om raad vraagge, hopelijk kan daar een beetje begrip voor worden opgebracht. De zuiger komt ook niet helemaal bovenin, de zuiger komt ook 3 mm onder de spoelpoort tot zijn dodepunt.

Als je me wilt helpen dan is het leuker dat je niet zo pissig reageert en me helpt en verteld wat er fout is, of wat ik anders moet doen.



de slag klopt niet iedergeval, van 80 AC blok is die anders

 
Blorn 25-10-2005 13:50 Print reply

Posts: 13825
Slag krukas:
MT8/MB8 : 50.8mm
Lengte drijfstang:
MT5/MB5: 82 mm

Viel je niet op dat de cilinder nogal hoog was voor zo'n slag? Of heb je echt totaal geen idee waar je mee bezig bent?
 
brainlessx 25-10-2005 13:52 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


de slag klopt niet iedergeval, van 80 AC blok is die anders



Dankje!
 
http://members.lycos.nl/brainlessx/zundapp
brainlessx 25-10-2005 13:57 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Slag krukas:
MT8/MB8 : 50.8mm
Lengte drijfstang:
MT5/MB5: 82 mm

Viel je niet op dat de cilinder nogal hoog was voor zo'n slag? Of heb je echt totaal geen idee waar je mee bezig bent?


Pardon! Ik weet heus wel waar ik mee bezig bent. Mijn cilinder van mijn zundapp is 2 x zo groot. Dan valt dat niet meer zo op.

Wat een AKELIG forum is dit zeg. Ik kom alleen om hulp vraagge en het enige wat er word gedacht is dat je erg lomp bent. Omdat ik toevellig nog nooit een cilinder van honda heb getuned.
Bekijk het maar op dit forum, niet het forum zelf, maar vooral de mensen hierop, zulle ook vast wel relxe mensen bijzitten. Mij zie je hier niet meer terug.
 
http://members.lycos.nl/brainlessx/zundapp
Blorn 25-10-2005 14:00 Print reply

Posts: 13825
Zeggen dat je er verstand van hebt kan iedereen, maar aan de posts die jij hier plaats blijkt daar helemaal niets uit.

Ik zal je kennis en kunde heel erg missen.
 
brainlessx 25-10-2005 14:03 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Zeggen dat je er verstand van hebt kan iedereen, maar aan de posts die jij hier plaats blijkt daar helemaal niets uit.

Ik zal je kennis en kunde heel erg missen.


Ik kom hier iets vraagge omdat ik er zelf niet uitkom en word ik maar wat uitgelache omdat ik toevallig nog nooit een 125cc onder me neus heb gehad. Uberhaupt nog nooit een honda cilinder.
 
http://members.lycos.nl/brainlessx/zundapp
Mr Pain 25-10-2005 14:05 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brainlessx
[...]


Pardon! Ik weet heus wel waar ik mee bezig bent. Mijn cilinder van mijn zundapp is 2 x zo groot. Dan valt dat niet meer zo op.

Wat een AKELIG forum is dit zeg. Ik kom alleen om hulp vraagge en het enige wat er word gedacht is dat je erg lomp bent. Omdat ik toevellig nog nooit een cilinder van honda heb getuned.
Bekijk het maar op dit forum, niet het forum zelf, maar vooral de mensen hierop, zulle ook vast wel relxe mensen bijzitten. Mij zie je hier niet meer terug.


als je hier nou gewoon blijft hangen, als je er echt verstand van hebt (weet ik dus niet zeker) kunnen daar heel veel mensen profijt van hebben.

en dat sommige mensen lomp zijn moet je maar voor lief nemen

 

Dit topic is 4045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved