Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Homoet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1189 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32818 - Homoet
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 3802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

User 927 24-10-2005 21:32 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



nou wat ik bedoel een standaart 4 poorts maakt minder toeren dan een standaart 6 poort

je kunt wel een 4 poort meer toeren late make door uhm te tune
maar dan is een homoet 4p niet meer goed berekent en krijg je minder resultaat





Nu hebben we het ineens over standaart cilinders? Ok ik heb er genoeg van gehad. Ik kap er mee, dit gaat toch nergens heen
 
zundappchef 24-10-2005 21:34 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]



Nu hebben we het ineens over standaart cilinders? Ok ik heb er genoeg van gehad. Ik kap er mee, dit gaat toch nergens heen



mooi

ik ook terug on topic
 
1000 v twin rotax biatch
KaWaReZ 24-10-2005 21:36 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



nou wat ik bedoel een standaart 4 poorts maakt minder toeren dan een standaart 6 poort

je kunt wel een 4 poort meer toeren late make door uhm te tune
maar dan is een homoet 4p niet meer goed berekent en krijg je minder resultaat





minder resultaat door te tune... en als je daar dan een 6p onder gooit looptie ineens wel een stuk harder?
(spookpoorten gemaakt ofsow? )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
bart de scootergek 24-10-2005 21:36 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



nou wat ik bedoel een standaart 4 poorts maakt minder toeren dan een standaart 6 poort

je kunt wel een 4 poort meer toeren late make door uhm te tune
maar dan is een homoet 4p niet meer goed berekent en krijg je minder resultaat





roald ik probeer het nog 1 keer, en dan kap ik er ook mee.

dus jij beweert dat iedere standaard cilinder met 4-poorten, laagtoeriger is dan een standaard cilinder met 6-poorten?


als jij hiermee akkoord gaat is het complete onzin, aangezien het toerental van een cilinder niet alleen afhankelijk is van het poortenaantal, maar van veel verschillende factoren. er zijn cilinders met 4 poorten die standaard in de winkel een erg hoge uitlaatpoort timing hebben, daarbij zijn er ook standaard cilinders in de winkel die een lage uitlaatpoort timing hebben. in dit geval is de standaard cilinder met 4-poorten hoogtoeriger dan de standaard cilinder met 6 poorten

hiermee bewijs ik dat jou stelling niet klopt, of jij moet van alle cilinders die er verkrijgbaar zijn de uitlaat timing weten.
 
Honda RC-33
fastkootje 24-10-2005 21:40 Print reply

Posts: 3150
Cheffke.. jij zegt dat ik onzin lul maar je doet het zelf het meest dus muil houwe.

Ik zeg niet altijd goeie dingen maar dit weet ik zeker. En zei ik midde van dit topic ook al. En protuning eigenlijk ook. Homoet heeft het zo gedaan dat het voor poorten is berekend. Waarom weet ik nit daar moet je homoet voor bellen. Maar het gaat om het aantal poorten in een cilinder. Daarom heeft homoet het zo genoemd. Dus de 6p is voor Polini voor puch (Als ik het fout heb zeggen die heb 6 poorts) en de 8p is voor Gilardoni ofzo(8poorts) Daarom heeft Homoet het zo gedaan. De 4p is voor 4 poorterige cilinders etc.

Waarom weet ik niet maar zo hebben hun het bedacht.
 
zundappchef 24-10-2005 21:40 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



roald ik probeer het nog 1 keer, en dan kap ik er ook mee.

dus jij beweert dat iedere standaard cilinder met 4-poorten, laagtoeriger is dan een standaard cilinder met 6-poorten?


als jij hiermee akkoord gaat is het complete onzin, aangezien het toerental van een cilinder niet alleen afhankelijk is van het poortenaantal, maar van veel verschillende factoren. er zijn cilinders met 4 poorten die standaard in de winkel een erg hoge uitlaatpoort timing hebben, daarbij zijn er ook standaard cilinders in de winkel die een lage uitlaatpoort timing hebben. in dit geval is de standaard cilinder met 4-poorten hoogtoeriger dan de standaard cilinder met 6 poorten

hiermee bewijs ik dat jou stelling niet klopt, of jij moet van alle cilinders die er verkrijgbaar zijn de uitlaat timing weten.



hier heb je helemaal gelijk in

dit geld voor verschilende brommers

maar bv bij zundapp zijn de poorten timingen alemaal gelijk
orgineel 4 poorts is bij zundapp laagtoerigger
dan de orginele 6

maar ik kap der mee


bdw der zijn al topic over homoet toeval wil dak er zelf een heb

http://www.brommerforum.nl/showtopic/32303

 
1000 v twin rotax biatch
bart de scootergek 24-10-2005 21:42 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



hier heb je helemaal gelijk in

dit geld voor verschilende brommers

maar bv bij zundapp zijn de poorten timingen alemaal gelijk
orgineel 4 poorts is bij zundapp laagtoerigger
dan de orginele 6

maar ik kap der mee


bdw der zijn al topic over homoet toeval wil dak er zelf een heb

http://www.brommerforum.nl/showtopic/32303




jeej, eindelijk snap je mijn punt.

zeg dan dat het bij zundapp zo is, maar niet dat iedere 4 poorter laagtoeriger is dan een 6 poorter. leer eens je stelling te onderbouwen met goede argumenten, dan was je er zelf al achter gekomen .


nu ontopic maar, lieten ons een beetje gaan.
 
Honda RC-33
zundappchef 24-10-2005 21:44 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



jeej, eindelijk snap je mijn punt.

zeg dan dat het bij zundapp zo is, maar niet dat iedere 4 poorter laagtoeriger is dan een 6 poorter. leer eens je stelling te onderbouwen met goede argumenten, dan was je er zelf al achter gekomen .


nu ontopic maar, lieten ons een beetje gaan.



jow

peer der maar abus op want der zijn al homoet topic`s
 
1000 v twin rotax biatch
khpoppema 24-10-2005 21:45 Print reply

Posts: 3199
antwoord op vraag topicstarter:

oe heb dus een mb en oe wil een homoet special uitlaat, deze wordt dus neit meer in aantal poorts gezegd maar in 50 (of die neit meer) 70 en 110

de special racing is een 70 cc uitlaat

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
KaWaReZ 24-10-2005 21:45 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
Cheffke.. jij zegt dat ik onzin lul maar je doet het zelf het meest dus muil houwe.

Ik zeg niet altijd goeie dingen maar dit weet ik zeker. En zei ik midde van dit topic ook al. En protuning eigenlijk ook. Homoet heeft het zo gedaan dat het voor poorten is berekend. Waarom weet ik nit daar moet je homoet voor bellen. Maar het gaat om het aantal poorten in een cilinder. Daarom heeft homoet het zo genoemd. Dus de 6p is voor Polini voor puch (Als ik het fout heb zeggen die heb 6 poorts) en de 8p is voor Gilardoni ofzo(8poorts) Daarom heeft Homoet het zo gedaan. De 4p is voor 4 poorterige cilinders etc.

Waarom weet ik niet maar zo hebben hun het bedacht.



Lees de post van PRO TUNING eens... en kom dan trug
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
fastkootje 24-10-2005 21:47 Print reply

Posts: 3150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



Lees de post van PRO TUNING eens... en kom dan trug


lees eens wat ik over vrienden van mij zei en hij toen over specials
 
zundappchef 24-10-2005 21:48 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



Lees de post van PRO TUNING eens... en kom dan trug



steek der gewoon geen energie in
 
1000 v twin rotax biatch
KaWaReZ 24-10-2005 21:49 Print reply

Posts: 20582
je heb gelijk...

maar weer ontopic (voor zover dat mogelijk is )
strijd is ten einde.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
mblover 24-10-2005 23:17 Print reply

Posts: 5391
naja nog maar een zegje van mij :$

Dat gaat zeker over het aantal poorten, kan goed zijn dat het is over het aantal poorten bij een std cil.

Kijk anders ff op kreidler.nl oid.
 

Dit topic is 3802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved