User 927 |
24-10-2005 21:32 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
nou wat ik bedoel een standaart 4 poorts maakt minder toeren dan een standaart 6 poort
je kunt wel een 4 poort meer toeren late make door uhm te tune
maar dan is een homoet 4p niet meer goed berekent en krijg je minder resultaat
Nu hebben we het ineens over standaart cilinders? Ok ik heb er genoeg van gehad. Ik kap er mee, dit gaat toch nergens heen
|
|
|
|
zundappchef |
24-10-2005 21:34 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
Nu hebben we het ineens over standaart cilinders? Ok ik heb er genoeg van gehad. Ik kap er mee, dit gaat toch nergens heen
mooi
ik ook terug on topic
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
KaWaReZ |
24-10-2005 21:36 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
nou wat ik bedoel een standaart 4 poorts maakt minder toeren dan een standaart 6 poort
je kunt wel een 4 poort meer toeren late make door uhm te tune
maar dan is een homoet 4p niet meer goed berekent en krijg je minder resultaat
minder resultaat door te tune... en als je daar dan een 6p onder gooit looptie ineens wel een stuk harder?
(spookpoorten gemaakt ofsow? )
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
bart de scootergek |
24-10-2005 21:36 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
nou wat ik bedoel een standaart 4 poorts maakt minder toeren dan een standaart 6 poort
je kunt wel een 4 poort meer toeren late make door uhm te tune
maar dan is een homoet 4p niet meer goed berekent en krijg je minder resultaat
roald ik probeer het nog 1 keer, en dan kap ik er ook mee.
dus jij beweert dat iedere standaard cilinder met 4-poorten, laagtoeriger is dan een standaard cilinder met 6-poorten?
als jij hiermee akkoord gaat is het complete onzin, aangezien het toerental van een cilinder niet alleen afhankelijk is van het poortenaantal, maar van veel verschillende factoren. er zijn cilinders met 4 poorten die standaard in de winkel een erg hoge uitlaatpoort timing hebben, daarbij zijn er ook standaard cilinders in de winkel die een lage uitlaatpoort timing hebben. in dit geval is de standaard cilinder met 4-poorten hoogtoeriger dan de standaard cilinder met 6 poorten
hiermee bewijs ik dat jou stelling niet klopt, of jij moet van alle cilinders die er verkrijgbaar zijn de uitlaat timing weten.
|
|
Honda RC-33 |
|
fastkootje |
24-10-2005 21:40 |
Posts: 3150 |
Cheffke.. jij zegt dat ik onzin lul maar je doet het zelf het meest dus muil houwe.
Ik zeg niet altijd goeie dingen maar dit weet ik zeker. En zei ik midde van dit topic ook al. En protuning eigenlijk ook. Homoet heeft het zo gedaan dat het voor poorten is berekend. Waarom weet ik nit daar moet je homoet voor bellen. Maar het gaat om het aantal poorten in een cilinder. Daarom heeft homoet het zo genoemd. Dus de 6p is voor Polini voor puch (Als ik het fout heb zeggen die heb 6 poorts) en de 8p is voor Gilardoni ofzo(8poorts) Daarom heeft Homoet het zo gedaan. De 4p is voor 4 poorterige cilinders etc.
Waarom weet ik niet maar zo hebben hun het bedacht.
|
|
|
|
zundappchef |
24-10-2005 21:40 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
roald ik probeer het nog 1 keer, en dan kap ik er ook mee.
dus jij beweert dat iedere standaard cilinder met 4-poorten, laagtoeriger is dan een standaard cilinder met 6-poorten?
als jij hiermee akkoord gaat is het complete onzin, aangezien het toerental van een cilinder niet alleen afhankelijk is van het poortenaantal, maar van veel verschillende factoren. er zijn cilinders met 4 poorten die standaard in de winkel een erg hoge uitlaatpoort timing hebben, daarbij zijn er ook standaard cilinders in de winkel die een lage uitlaatpoort timing hebben. in dit geval is de standaard cilinder met 4-poorten hoogtoeriger dan de standaard cilinder met 6 poorten
hiermee bewijs ik dat jou stelling niet klopt, of jij moet van alle cilinders die er verkrijgbaar zijn de uitlaat timing weten.
hier heb je helemaal gelijk in
dit geld voor verschilende brommers
maar bv bij zundapp zijn de poorten timingen alemaal gelijk
orgineel 4 poorts is bij zundapp laagtoerigger
dan de orginele 6
maar ik kap der mee
bdw der zijn al topic over homoet toeval wil dak er zelf een heb
http://www.brommerforum.nl/showtopic/32303
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
bart de scootergek |
24-10-2005 21:42 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
hier heb je helemaal gelijk in
dit geld voor verschilende brommers
maar bv bij zundapp zijn de poorten timingen alemaal gelijk
orgineel 4 poorts is bij zundapp laagtoerigger
dan de orginele 6
maar ik kap der mee
bdw der zijn al topic over homoet toeval wil dak er zelf een heb
http://www.brommerforum.nl/showtopic/32303
jeej, eindelijk snap je mijn punt.
zeg dan dat het bij zundapp zo is, maar niet dat iedere 4 poorter laagtoeriger is dan een 6 poorter. leer eens je stelling te onderbouwen met goede argumenten, dan was je er zelf al achter gekomen .
nu ontopic maar, lieten ons een beetje gaan.
|
|
Honda RC-33 |
|
zundappchef |
24-10-2005 21:44 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
jeej, eindelijk snap je mijn punt.
zeg dan dat het bij zundapp zo is, maar niet dat iedere 4 poorter laagtoeriger is dan een 6 poorter. leer eens je stelling te onderbouwen met goede argumenten, dan was je er zelf al achter gekomen .
nu ontopic maar, lieten ons een beetje gaan.
jow
peer der maar abus op want der zijn al homoet topic`s
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
khpoppema |
24-10-2005 21:45 |
Posts: 3199 |
antwoord op vraag topicstarter:
oe heb dus een mb en oe wil een homoet special uitlaat, deze wordt dus neit meer in aantal poorts gezegd maar in 50 (of die neit meer) 70 en 110
de special racing is een 70 cc uitlaat
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
KaWaReZ |
24-10-2005 21:45 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
Cheffke.. jij zegt dat ik onzin lul maar je doet het zelf het meest dus muil houwe.
Ik zeg niet altijd goeie dingen maar dit weet ik zeker. En zei ik midde van dit topic ook al. En protuning eigenlijk ook. Homoet heeft het zo gedaan dat het voor poorten is berekend. Waarom weet ik nit daar moet je homoet voor bellen. Maar het gaat om het aantal poorten in een cilinder. Daarom heeft homoet het zo genoemd. Dus de 6p is voor Polini voor puch (Als ik het fout heb zeggen die heb 6 poorts) en de 8p is voor Gilardoni ofzo(8poorts) Daarom heeft Homoet het zo gedaan. De 4p is voor 4 poorterige cilinders etc.
Waarom weet ik niet maar zo hebben hun het bedacht.
Lees de post van PRO TUNING eens... en kom dan trug
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
fastkootje |
24-10-2005 21:47 |
|
zundappchef |
24-10-2005 21:48 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]
Lees de post van PRO TUNING eens... en kom dan trug
steek der gewoon geen energie in
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
KaWaReZ |
24-10-2005 21:49 |
Posts: 20582 |
je heb gelijk...
maar weer ontopic (voor zover dat mogelijk is )
strijd is ten einde.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
mblover |
24-10-2005 23:17 |
Posts: 5391 |
naja nog maar een zegje van mij :$
Dat gaat zeker over het aantal poorten, kan goed zijn dat het is over het aantal poorten bij een std cil.
Kijk anders ff op kreidler.nl oid.
|
|
|
|