KaWaReZ |
24-10-2005 20:19 |
 Posts: 20582 |
hmm... en frees je per ongeluk 2 spoelpoorten aan elkaar... wat dan?
wat heeft het aantal poorten te maken met timing/vibratie ed, wat nodig is voor een (goeie) (homoet) uitlaat.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
User 927 |
24-10-2005 20:21 |
 Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
hmm... en frees je per ongeluk 2 spoelpoorten aan elkaar... wat dan? 
Dan ben je een prutser?
wat heeft het aantal poorten te maken met timing/vibratie ed, wat nodig is voor een (goeie) (homoet) uitlaat.
Meestal is het zo bij die oude cilindertjes: Hoe sneller de cilinder hoe meer poorten.
Verder weet ik echt niet waar dat op gebaseerd is, geen verstand van uitlaten.
Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 24-10-2005 om 20:22 uur.
|
|
|
|
PRO TUNING |
24-10-2005 20:23 |
 Posts: 4000 |
8 P voor Puch Maxi bestaat niet, is een 6 P met schuine uitlaatflens voor Monza cilinders
|
|
|
|
fastkootje |
24-10-2005 20:23 |
 Posts: 3150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
hoe zie jij de homoet 2p dan?
edit: wat is het voor achterlijk principe, een cilinder met 4 poorten kan een exact gelijk poort oppervlak hebben als een cilinder met 6 of 8 poorten. dus als je meer poorten hebt veranderd je uitlaat automatisch?
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 24-10-2005 om 20:17 uur.
sorry bartje. Nu moet ik jou een keer teleurstellen. hte merendeel heeft hier wel gelijk. Het heeft met hte aantal poorten te maken
|
|
|
|
User 927 |
24-10-2005 20:25 |
 Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
8 P voor Puch Maxi bestaat niet, is een 6 P met schuine uitlaatflens voor Monza cilinders
Ow ok. Maar kan je ons dan wel ff duidelijk maken hoe die benaming werkt?
|
|
|
|
bart de scootergek |
24-10-2005 20:27 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
[...]
sorry bartje. Nu moet ik jou een keer teleurstellen. hte merendeel heeft hier wel gelijk. Het heeft met hte aantal poorten te maken
vertel jij me dan hoe dat met die homoet 2P zit?
en hier quote van iemand met ervaring:
frank zegt:
ik had een 8p op me kreidler maar geen 8 poorten maar het liep beter dan een 4 of 6 p
frank zegt:
dus die theorie gaat niet echt op
ik geloof best dat het zo is, maar het principe is gewoon dom bedacht.
|
|
Honda RC-33 |
|
User 927 |
24-10-2005 20:28 |
 Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
vertel jij me dan hoe dat met die homoet 2P zit?
en hier quote van iemand met ervaring:
frank zegt:
ik had een 8p op me kreidler maar geen 8 poorten maar het liep beter dan een 4 of 6 p
frank zegt:
dus die theorie gaat niet echt op
ik geloof best dat het zo is, maar het principe is gewoon dom bedacht.
Tsja, ik bel morgen Homoet wel als ik het nummer kan vinden, dan vraag ik ze welke uitlaten ze allemaal gemaakt hebben en wrom die dingen 4p en 6p enzo heten
|
|
|
|
fastkootje |
24-10-2005 20:28 |
 Posts: 3150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
vertel jij me dan hoe dat met die homoet 2P zit?
en hier quote van iemand met ervaring:
frank zegt:
ik had een 8p op me kreidler maar geen 8 poorten maar het liep beter dan een 4 of 6 p
frank zegt:
dus die theorie gaat niet echt op
ik geloof best dat het zo is, maar het principe is gewoon dom bedacht.
homoet 2p bestaat niet eens. het is zo. en het principe is dom ja maar het is zo en daar ging het om
|
|
|
|
PRO TUNING |
24-10-2005 20:28 |
 Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
Ow ok. Maar kan je ons dan wel ff duidelijk maken hoe die benaming werkt?
Homoet heeft het wel over 4 of 6 poorts, alleen 8 poorts (tenminste voor Puch) bestaat niet.
|
|
|
|
User 927 |
24-10-2005 20:29 |
 Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Homoet heeft het wel over 4 of 6 poorts, alleen 8 poorts (tenminste voor Puch) bestaat niet.
Ah ok, duidelijk
Dank je
|
|
|
|
fastkootje |
24-10-2005 20:31 |
 Posts: 3150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Homoet heeft het wel over 4 of 6 poorts, alleen 8 poorts (tenminste voor Puch) bestaat niet.
Op jou dingen ga ik niet in wnt jij heb meestal gelijk. maar waarom verkopen ze voor puch op 50cc.nl wel 6 en 8 p en zijn de prijzen anders en is de 1 sneller dn de ander
|
|
|
|
PRO TUNING |
24-10-2005 20:32 |
 Posts: 4000 |
Trouwens, 8 P voor Kreidler bestaat ook niet.
|
|
|
|
fastkootje |
24-10-2005 20:34 |
 Posts: 3150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Trouwens, 8 P voor Kreidler bestaat ook niet.
Op 50cc.nl zijn ze wel te koop en een vriend van mij ligt een 6p voor puch en 8p voor puch naast elkaar en alles is dikker de hele uitlaat van 8p is dikker expansie gedeelte is dikker...
|
|
|
|
PRO TUNING |
24-10-2005 20:37 |
 Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
[...]
Op jou dingen ga ik niet in wnt jij heb meestal gelijk. maar waarom verkopen ze voor puch op 50cc.nl wel 6 en 8 p en zijn de prijzen anders en is de 1 sneller dn de ander
De 6 P is voor 50/70 cc cilinders met normale rechte uitlaatpoort.
Wat men 8 P noemt is een 6 P met schuine uitlaatflens voor 75 cc Monza cilinders die op een maxi worden gemonteerd.
Prijzen 6P en z.g.n. 8 P uitlaten zijn bij Homoet uitlaten gelijk.
|
|
|
|
PRO TUNING |
24-10-2005 20:39 |
 Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
[...]
Op 50cc.nl zijn ze wel te koop en een vriend van mij ligt een 6p voor puch en 8p voor puch naast elkaar en alles is dikker de hele uitlaat van 8p is dikker expansie gedeelte is dikker...
Maar een z.g.n. 8 P past niet op een normale Puch cilinder.
|
|
|
|