Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tunen Honda Cr125 '99

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 660 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32813 - Tunen Honda Cr125 '99
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4744 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ollie 25-10-2005 10:42 Print reply

Posts: 2468
Okee, timingen ga ik vanmiddag uitrekenen.
Heb alles goed doorgelezen en moet geen problemen opleveren.

Boring=54mm
Slag=54,5mm
Drijfstanglengte= precies? -> (54,5*2)=109mm
Compression Ratio= 8.8:1
Deckheight=0,75
Squish=0,75+dikte koppakking

Uitlaatpoorttiming (powervalve open)=
Uitlaatpoorttiming (powervalve dicht)=
Spoelpoorttiming(en)=
Blowdown=

Dit zet ik hier even neer voor me eigen, zit hier op school, dus niet gaan zeuren dat ik voor de zoveelste keer repley ofzo

En kan ik trouwens ook gewoon de inlaatpoorttiming uitrekenen?
Is dit handig? En hoe zou ik die het beste kunnen aanpassen?

(kon dit nergens vinden)



Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 25-10-2005 om 10:43 uur.
 
barry 25-10-2005 11:17 Print reply

Posts: 7387
als je vinbd dat een 250 niet zo mooi stuurt en zo als een 125, waarom probeer je niet eens andere merken 250cc's?

en als datook niet goed is, waarom prop je dan niet een 250cc blok in je 125cc frame...

heb ik ook al vaak zat gezien
 
He?
Ollie 25-10-2005 15:00 Print reply

Posts: 2468
Post dit liever ff niet hier.
(Om toch ff antwoord te geven, ik zeg niet dat ik liever een 125 rijdt omdat die lekkerder stuurt, nee omdat een 125 veel en veel lichter is en 't zwaartepunt naar mijn idee lager/fijner ligt en dat heeft dan weer mede te maken met het stuurgedrag)

Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 25-10-2005 om 15:02 uur.
 
Rudy 25-10-2005 15:10 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Okee, timingen ga ik vanmiddag uitrekenen.
Heb alles goed doorgelezen en moet geen problemen opleveren.

Boring=54mm
Slag=54,5mm
Drijfstanglengte= precies? -> (54,5*2)=109mm
Compression Ratio= 8.8:1
Deckheight=0,75
Squish=0,75+dikte koppakking

Uitlaatpoorttiming (powervalve open)=
Uitlaatpoorttiming (powervalve dicht)=
Spoelpoorttiming(en)=
Blowdown=

Dit zet ik hier even neer voor me eigen, zit hier op school, dus niet gaan zeuren dat ik voor de zoveelste keer repley ofzo

En kan ik trouwens ook gewoon de inlaatpoorttiming uitrekenen?
Is dit handig? En hoe zou ik die het beste kunnen aanpassen?

(kon dit nergens vinden)



Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 25-10-2005 om 10:43 uur.

excel sheetje:
http://miniracer.her...mmerforum/timing.xls

Drijfstanglengte moet je protuning anders vragen


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Post dit liever ff niet hier.
(Om toch ff antwoord te geven, ik zeg niet dat ik liever een 125 rijdt omdat die lekkerder stuurt, nee omdat een 125 veel en veel lichter is en 't zwaartepunt naar mijn idee lager/fijner ligt en dat heeft dan weer mede te maken met het stuurgedrag)

Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 25-10-2005 om 15:02 uur.


250 is 6-7 kg zwaarder als een 125, ik merkte er qua dat eigelijk niets van. Gewicht wat hij meer weegt zit puur in het blok en dat zit prachtig in het middepunt vd motor. Ik kon het gewichtverschil echt niet merken, dat in tegestelling tot een ritje op een crf450 (waar het gewicht heel erg op het voorwiel lijkt te zitten).


Dit bericht is gewijzigd door Rudy op 25-10-2005 om 15:12 uur.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neluhz 25-10-2005 15:29 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
ff een vraagje tussendoor gaat namelijk ook over een 125.

maat van mij uit de klas die rijd wedstrijden op een 125 TM, en nu had hij het laatst over een of ander kipsysteem. Wie weet wat dat is


Kips?
das een ding wat in je uitlaat zit dacht ik, waarmee je de uitlaatpoort kleiner kan maken ofzo, zal het zo even opzoeken
 
Ollie 25-10-2005 15:33 Print reply

Posts: 2468
Vergelijk het frame van een Cr125 maar eens met een Cr250, dan zie je dat daar ook wel verschil (en gewicht) inzit
Ook is 250 gemiddeld 10kg zwaarder dan een 125...

Trouwens bedankt voor die gegevens, alleen klopt het niet helemaal met mijn gegevens...
Als deckheight heb ik bijv. 0,75, ook is mijn slag 54,5 en jij hebt 't over 1/2 slag is 21,5? dus je slag is 2*21,5=43?

Voor de drijfstanglengte neem ik trouwens gewoon 2* mijn slag=54,5*2, schijnt vaak aardig te kloppen...
 
Rudy 25-10-2005 19:36 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Vergelijk het frame van een Cr125 maar eens met een Cr250, dan zie je dat daar ook wel verschil (en gewicht) inzit
Ook is 250 gemiddeld 10kg zwaarder dan een 125...

Trouwens bedankt voor die gegevens, alleen klopt het niet helemaal met mijn gegevens...
Als deckheight heb ik bijv. 0,75, ook is mijn slag 54,5 en jij hebt 't over 1/2 slag is 21,5? dus je slag is 2*21,5=43?

Voor de drijfstanglengte neem ik trouwens gewoon 2* mijn slag=54,5*2, schijnt vaak aardig te kloppen...



LOL, die gegevens in dat excell sheetje heb je niets aan. Komen van een puch maxi ofzo....

Maar als je de goeie waardes invul komt de timing er vanzelf uit
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
PRO TUNING 26-10-2005 9:32 Print reply

Posts: 4000
Drijfstanglengte is 104 mm
 
Ollie 26-10-2005 14:16 Print reply

Posts: 2468
Okee, thnx.
Zal ik het nog eens precies na rekenen, ik had als drijfstanglengte namelijk 109mm genomen = 2*de slag
 

Dit topic is 4744 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved