Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #32813 - Tunen Honda Cr125 '99
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 4744 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ollie |
25-10-2005 10:42 |
Posts: 2468 |
Okee, timingen ga ik vanmiddag uitrekenen.
Heb alles goed doorgelezen en moet geen problemen opleveren.
Boring=54mm
Slag=54,5mm
Drijfstanglengte= precies? -> (54,5*2)=109mm
Compression Ratio= 8.8:1
Deckheight=0,75
Squish=0,75+dikte koppakking
Uitlaatpoorttiming (powervalve open)=
Uitlaatpoorttiming (powervalve dicht)=
Spoelpoorttiming(en)=
Blowdown=
Dit zet ik hier even neer voor me eigen, zit hier op school, dus niet gaan zeuren dat ik voor de zoveelste keer repley ofzo
En kan ik trouwens ook gewoon de inlaatpoorttiming uitrekenen?
Is dit handig? En hoe zou ik die het beste kunnen aanpassen?
(kon dit nergens vinden)
Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 25-10-2005 om 10:43 uur.
|
|
|
|
barry |
25-10-2005 11:17 |
Posts: 7387 |
als je vinbd dat een 250 niet zo mooi stuurt en zo als een 125, waarom probeer je niet eens andere merken 250cc's?
en als datook niet goed is, waarom prop je dan niet een 250cc blok in je 125cc frame...
heb ik ook al vaak zat gezien
|
|
He? |
|
Ollie |
25-10-2005 15:00 |
Posts: 2468 |
Post dit liever ff niet hier.
(Om toch ff antwoord te geven, ik zeg niet dat ik liever een 125 rijdt omdat die lekkerder stuurt, nee omdat een 125 veel en veel lichter is en 't zwaartepunt naar mijn idee lager/fijner ligt en dat heeft dan weer mede te maken met het stuurgedrag )
Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 25-10-2005 om 15:02 uur.
|
|
|
|
Rudy |
25-10-2005 15:10 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Okee, timingen ga ik vanmiddag uitrekenen.
Heb alles goed doorgelezen en moet geen problemen opleveren.
Boring=54mm
Slag=54,5mm
Drijfstanglengte= precies? -> (54,5*2)=109mm
Compression Ratio= 8.8:1
Deckheight=0,75
Squish=0,75+dikte koppakking
Uitlaatpoorttiming (powervalve open)=
Uitlaatpoorttiming (powervalve dicht)=
Spoelpoorttiming(en)=
Blowdown=
Dit zet ik hier even neer voor me eigen, zit hier op school, dus niet gaan zeuren dat ik voor de zoveelste keer repley ofzo
En kan ik trouwens ook gewoon de inlaatpoorttiming uitrekenen?
Is dit handig? En hoe zou ik die het beste kunnen aanpassen?
(kon dit nergens vinden)
Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 25-10-2005 om 10:43 uur.
excel sheetje:
http://miniracer.her...mmerforum/timing.xls
Drijfstanglengte moet je protuning anders vragen
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Post dit liever ff niet hier.
(Om toch ff antwoord te geven, ik zeg niet dat ik liever een 125 rijdt omdat die lekkerder stuurt, nee omdat een 125 veel en veel lichter is en 't zwaartepunt naar mijn idee lager/fijner ligt en dat heeft dan weer mede te maken met het stuurgedrag)
Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 25-10-2005 om 15:02 uur.
250 is 6-7 kg zwaarder als een 125, ik merkte er qua dat eigelijk niets van. Gewicht wat hij meer weegt zit puur in het blok en dat zit prachtig in het middepunt vd motor. Ik kon het gewichtverschil echt niet merken, dat in tegestelling tot een ritje op een crf450 (waar het gewicht heel erg op het voorwiel lijkt te zitten).
Dit bericht is gewijzigd door Rudy op 25-10-2005 om 15:12 uur.
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Neluhz |
25-10-2005 15:29 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
ff een vraagje tussendoor gaat namelijk ook over een 125.
maat van mij uit de klas die rijd wedstrijden op een 125 TM, en nu had hij het laatst over een of ander kipsysteem. Wie weet wat dat is
Kips?
das een ding wat in je uitlaat zit dacht ik, waarmee je de uitlaatpoort kleiner kan maken ofzo, zal het zo even opzoeken
|
|
|
|
Ollie |
25-10-2005 15:33 |
Posts: 2468 |
Vergelijk het frame van een Cr125 maar eens met een Cr250, dan zie je dat daar ook wel verschil (en gewicht) inzit
Ook is 250 gemiddeld 10kg zwaarder dan een 125...
Trouwens bedankt voor die gegevens, alleen klopt het niet helemaal met mijn gegevens...
Als deckheight heb ik bijv. 0,75, ook is mijn slag 54,5 en jij hebt 't over 1/2 slag is 21,5? dus je slag is 2*21,5=43?
Voor de drijfstanglengte neem ik trouwens gewoon 2* mijn slag=54,5*2, schijnt vaak aardig te kloppen...
|
|
|
|
Rudy |
25-10-2005 19:36 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Vergelijk het frame van een Cr125 maar eens met een Cr250, dan zie je dat daar ook wel verschil (en gewicht) inzit
Ook is 250 gemiddeld 10kg zwaarder dan een 125...
Trouwens bedankt voor die gegevens, alleen klopt het niet helemaal met mijn gegevens...
Als deckheight heb ik bijv. 0,75, ook is mijn slag 54,5 en jij hebt 't over 1/2 slag is 21,5? dus je slag is 2*21,5=43?
Voor de drijfstanglengte neem ik trouwens gewoon 2* mijn slag=54,5*2, schijnt vaak aardig te kloppen...
LOL, die gegevens in dat excell sheetje heb je niets aan. Komen van een puch maxi ofzo....
Maar als je de goeie waardes invul komt de timing er vanzelf uit
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
PRO TUNING |
26-10-2005 9:32 |
Posts: 4000 |
Drijfstanglengte is 104 mm
|
|
|
|
Ollie |
26-10-2005 14:16 |
Posts: 2468 |
Okee, thnx.
Zal ik het nog eens precies na rekenen, ik had als drijfstanglengte namelijk 109mm genomen = 2*de slag
|
|
|
|
Dit topic is 4744 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|