Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx-sh met 70cc athena

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1118 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32803 - mtx-sh met 70cc athena
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 983 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gerarddg 23-10-2005 21:23 Print topicpost

Posts: 404
Ik ben bezig met MTX-Sh projectje en nu heb ik een 70cc cilinder gekocht. Maar ik vraag me af of ik met die 70cc athena ook zo ongeveer 65 kan gaan rijden top. Dus dat ik hem zo afstel dat ik er gewoon 65 mee rijd en tog hard op trek.

weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
 

Bo0 23-10-2005 21:25 Print reply

Posts: 288
kleine carb en lichte vertanding

lijkt mij het makkelijkst

Dit bericht is gewijzigd door Bo0 op 23-10-2005 om 21:25 uur.
 
mtx freak 23-10-2005 21:25 Print reply

Posts: 2711
twv maar dan trek je dikke overtoeren of dan meot je een ringetje in je uitlaat doen maar dan trek je weer langzamer dus had een 50cc gekocht/gehouden
 
Bassie_nr1 23-10-2005 21:27 Print reply

Posts: 1488
Dikke carb toch??
Het lucht/brandstof mengsel moet juist meer zijn om hard op te trekken toch?? En lichte vertanding idd, denk aan 13 / 52 of nog extremer


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bo0
kleine carb en lichte vertanding

lijkt mij het makkelijkst

Dit bericht is gewijzigd door Bo0 op 23-10-2005 om 21:25 uur.


 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
gerarddg 23-10-2005 21:28 Print reply

Posts: 404
jah tis namelijk zo, ik vroeg in de winkel om een 50cc cilinder maar kreeg 70cc cilinder, let daar helemaal niet op! Maar kan ik dan wel een 50cc kop erop zetten? Krijg ik daar geen problemen mee? En welke tandwielverhouding zou ik dan aan moeten denken?
 
mtx freak 23-10-2005 21:29 Print reply

Posts: 2711
nee je kan in de meeste gevallen geen 50cckop er op zetten
 
Honda_driver 23-10-2005 21:30 Print reply

Posts: 1574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerarddg
jah tis namelijk zo, ik vroeg in de winkel om een 50cc cilinder maar kreeg 70cc cilinder, let daar helemaal niet op! Maar kan ik dan wel een 50cc kop erop zetten? Krijg ik daar geen problemen mee? En welke tandwielverhouding zou ik dan aan moeten denken?


Als je maar een 70cc koppakking neemt.

Achter een groot tandwiel en voor een klein. Maar dan gaat ie waarschijnlijk zo veel toeren maken als je 65 wilt, dat dat nooit goed kan gaan.....

 
gerarddg 23-10-2005 21:30 Print reply

Posts: 404
Ik heb achter een 45 tands tandwiel welke tandwiel zou ik dan voor moeten doen?
 
mtx freak 23-10-2005 21:30 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_driver
[...]


Als je maar een 70cc koppakking neemt.

Achter een groot tandwiel en voor een klein. Maar dan gaat ie waarschijnlijk zo veel toeren maken als je 65 wilt, dat dat nooit goed kan gaan.....




zal nooit lekker werken daarom niet
 
mb-gek 23-10-2005 21:31 Print reply

Posts: 10385
is gewoon klote om het maar makkelijk te zeggen

beter ga je trug naar de winkel en haal je een 50 want 65 met een 70 gaan rijden is gekken werk

je maakt dan zoveel overtoeren dat het niet lang zal lopen

ook kan hij zijn kracht niet kwijt enz.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mtx freak 23-10-2005 21:33 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
is gewoon klote om het maar makkelijk te zeggen

beter ga je trug naar de winkel en haal je een 50 want 65 met een 70 gaan rijden is gekken werk

je maakt dan zoveel overtoeren dat het niet lang zal lopen

ook kan hij zijn kracht niet kwijt enz.


idd je zal met en 50cc ongeveer net zo snel trekken en zal dan veel langer mee gaan. leuke carb en uitlaat en je trekt geweldig dus je kan beter trug naar de winkel en omruilen

 
MT70-nolimit 23-10-2005 21:34 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
is gewoon klote om het maar makkelijk te zeggen

beter ga je trug naar de winkel en haal je een 50 want 65 met een 70 gaan rijden is gekken werk

je maakt dan zoveel overtoeren dat het niet lang zal lopen

ook kan hij zijn kracht niet kwijt enz.


bull shit, 70cc loopt niet standaart 80+ km/u

moet goed kunnen, desnoods met ori uitlaat ofzo
 
gaat lang goed
mtx freak 23-10-2005 21:35 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


bull shit, 70cc loopt niet standaart 80+ km/u

moet goed kunnen, desnoods met ori uitlaat ofzo


en je denkt dat hij dan nog steeds goed trekt? niet dus (ervaring)
en dus kan hij beter terug gaan naar de winkel

edit: is trouwens ook slecht voor je cilinder omdat hij niet goed al zijn gassen kwijt kanen dan ook raar gaat fluiten


Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 23-10-2005 om 21:37 uur.
 
christianos 23-10-2005 21:36 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


bull shit, 70cc loopt niet standaart 80+ km/u

moet goed kunnen, desnoods met ori uitlaat ofzo



65 km/h met 70cc is inderdaad gekkenwerk..
en denk je dat zo'n ding nog goed af te stellen is met ori uitlaat en dat ie uberhaupt nog zal trekken

neem dan een ori cilinder, die zal wss harder trekken dan een 70cc zwaar begrensd..
edit:
en athena is ook nog redelijk hoogtoerig, het is gewoon in een woord: *censuur* (vrouwelijk geslachtsdeel)

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 23-10-2005 om 21:37 uur.
 
gerarddg 23-10-2005 21:42 Print reply

Posts: 404
nee dan gaat ik wel terug naar de winkel, of als iemand anders er interesse in heeft?
 
christianos 23-10-2005 21:43 Print reply

Posts: 20445
neem gewoon een ori cilinder als je 65 km/h wil rijden

waarom eigenlijk niet harder?
 

Dit topic is 983 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved