SendaMax |
24-10-2005 12:20 |
Posts: 1592 |
Heb zelf ook tzr, maar deze heeft andere cilinder en uitlaat. Mijne rookt dus niet zo... maar kerel bij mij op school heeft een nieuwe yamaha DT.. dies is ori ontgrensd, en elke keer als die kerel weg rijd staat de hele fietsenstalling blank van de rook Ook wit.. wit/blauw.
Maar ik had ergens gelezen dat nieuwe yamaha's bij de uitlaat een terugloop hebben voor onverbrandde uitlaat gassen ofzo Dat het vanaf de uitlaat weer terug de luchtfilter in gaat gedeeltelijk. Bij mijne is dat natuurlijk niet meer, maar ik zie de overblijfselen er nog wel van.
Mss heeft dat er iets mee te maken?
|
|
|
|
Speakerfreak |
24-10-2005 12:25 |
Posts: 4941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bassie_nr1
Witte rook = Olie
Zwarte rook = roet
Heel simpel lijkt me, mischien te veel olie he
Mischien een krukaskeerring oid. controleer je blok olie is en kijk of dat te laag is, zojah, dat komt er blok olie in
Dit bericht is gewijzigd door Bassie_nr1 op 23-10-2005 om 21:24 uur.
nee geef geen verkeerde info pik, wit= kvs en blauw = olie
|
|
Vieze naaiers hier |
|
-Martijn- |
24-10-2005 12:28 |
Posts: 338 |
maar ik heb dat van die rook nog nooit eerder gezien of over horen praten
|
|
|
|
sjappie |
24-10-2005 14:35 |
Posts: 336 |
tsja vanavond ff kappen d'r af halen kijken of het motorolie peil nog goed is..
het is gewoon raar dat het pas na een tijdje zo begint te roken
|
|
TZRRRR |
|
Jeroen B |
24-10-2005 14:40 |
Posts: 1929 |
geen garantie meer ?
en je sproeier kan ook wel is aan de grote kant wezen als hij zo rookt
|
|
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__ |
|
cerberus10 |
24-10-2005 15:39 |
|
gilera-freak |
24-10-2005 21:57 |
Posts: 46 |
raar mijn nieuwe tzr had dit helemaal niet en is ook helemaal ori tot z'n 500km begrensd en dan ontgrensd nooit probs mee gehad
|
|
|
|
Mr Pain |
24-10-2005 21:59 |
Posts: 4966 |
idd witte rook kvs is niet goed, check je pakkingen etc
|
|
|
|
Deon |
24-10-2005 22:01 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
idd witte rook kvs is niet goed, check je pakkingen etc
en toch ga ik je zeggen dat olie ook nog wel eens wit wil zijn.
maar kvs zie en ruik je wel, dat is echt spierwit zeg maar
|
|
|
|
-Martijn- |
24-10-2005 22:06 |
Posts: 338 |
ik heb vanmiddag dus een tzr gekocht, en heb gevraagt of hij ook last had voor veel rook en toen zij hij nee ja ja daar heb je wat aan
Maar het is egt een super tzr.
|
|
|
|
sjappie |
24-10-2005 22:44 |
Posts: 336 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
idd witte rook kvs is niet goed, check je pakkingen etc
maar als het dat is waarom pas na een paar kilometers
|
|
TZRRRR |
|
Blorn |
24-10-2005 22:48 |
|
SendaMax |
24-10-2005 22:50 |
Posts: 1592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
[...]
Tzr heeft dat ook gaat hij zelfs zuiniger van rijden.
Jah weet ik.. kan je de overblijveselen van ook op mijn tzr zien:P
En tuurlijk gaat hij er zuiniger van rijden, noem eens een 2e reden waarom ze zoiets er op zouden bouwen
|
|
|
|
Eyeball |
25-10-2005 0:42 |
Posts: 356 |
Dit komt waarschijnlijk door 2 factoren.
De ene is dat buisje die teruggaat naar je luchtfilter. Dit buisje zit net na de cilinder op de uitlaat. Het kan komen omdat hij nog helemaal origineel is dat er een deel benzine/olie niet verbrand en dat weer teruggaat via dat slangetje en dat die daardoor wat meer rookt als die warm is.
De 2e factor is je katalysator. Als je naar je uitlaat kijkt zie je dat er op een gegeven moment een heel dik stuk zit. Hierzin zit de katalysator. Deze zorgt ervoor dat er minder uitstoot van gassen is. Hierdoor na een tijdje als die warm is laat die dus je onverbrande olie (witte rook geworden) door en begint die hard te roken.
Een maat van mij heeft ook een tzr gehad en had dit 'probleem' ook altijd. Nadat hij er een andere uitlaat heeft opgedaan was dit voorbij. Ik zal me er geen zorgen om maken als ik jou was, dit is gewoon 'standaard' bij tzr.
|
|
|
|
vooruitnietachteruit |
25-10-2005 0:49 |
Posts: 618 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjappie
als ik hem koud start stationair loopt gewoon normaal rook..
ik ga rijden zo'n 2km lang gewoon weinig rook en als ik dan zo'n kleine 2 kilometer gereden heb begint ie verschrikkelijk te roken echt heel veel. het begint met gewone beetje blauwe rook ( maar dan heeeel veel ) en daarna word het witte rook. het koelvloeistof niveau is goed en volgens mij zakt ie ook niet dus ik denk niet dat er een lek is bij de cilinder.
als ik na dat rijden hem even neerzet stationair dan blijft ie nog 10 secondne roken
en dan doet ie het weer normaal.
ik heb de brommer pas een dag ofzo en hij heeft best lang stilgestaan.
hij is helemaal origineel.. weet iemand het ??
ik hoop dat iemand het probleem kent
Dit bericht is gewijzigd door sjappie op 23-10-2005 om 20:30 uur.
Het lijkt erop dat je pakkingen gaar zijn en je koelvloeistof in de cilinder komt en mee verbrandt. Als je met nieuwe pakkingen hetzelfde probleem hebt moet je naar olie kijken anders weet ik het ook niet...
|
|
|
|