Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 70 ZETA - 70 IMI

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1132 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #328 - 70 ZETA - 70 IMI
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SPARKLE 12-5-01?00:03 Print topicpost
Posts: 1332
Oke, ik heb sinds kort een 70 zeta weten te bemachtigen, hiervoor had ik een 70 imi. Ik rij nog steeds met standaard carb (heb geen doekoe voor een andere) en een snelle pijp (Techo) en dus die 70 ZETA.
Maar met die 70 ZETA ga ik maar 75 naast een auto en dat ding heeft nieteens een powerband!! Hij trekt net als een originele 50 cc maar dan wel wat harder natuurlijk.
Met die 70 imi had ik wel een vette powerband, trok harder en reed gewoon met dezelfde spullen 10km/u harder, dus 85!!

Wie heeft er ervaring met ZETA's? En zijn dat wel snelle cilinders? Of houden ze het alleen lang uit of niet? Want ik vind 75 zonder powerband best wel langzaam...
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!

Junkie XR 12-5-01?00:16 Print reply

Posts: 5753
Het zijn echt wel goeie cilinders hoor!!

Misschien dat je 'm ietsje pietsje anders moet afstellen, dat had ik in het begin ook. Geef 'm wat minder lucht.
 
SPARKLE 12-5-01?00:21 Print reply
Posts: 1332
Owke, kan het zijn dat het ding gewoon een veel grotere carb nodig heeft?
Zo ja, welke is het mooist? De maat dan h?? 16, 18, 20, 24?
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Siepie Wokkel 12-5-01?00:23 Print reply
Posts: 3888
20
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
gerrit 12-5-01?06:05 Print reply
Posts: 167
broske zegt altijd dat 20/24 er het best mee rijd, zelf heb ik er geen ervaring mee...
 
verwijderd 12-5-01?07:49 Print reply
Posts: 4082
ja 20 rijdt ie het mooist mee, en als je hemt tuned en 24mm heeft ie net nog wat meer power en trekt ie langer door
 
verwijderd 12-5-01?07:49 Print reply
Posts: 4082
ik heb nu ook al 4 zetas gehad
m'n puch heeft 70cc zeta
ruurd heeft er 2 van me gekocht
m'n broertje heeft ook een zeta
 
Dan the man 12-5-01?12:08 Print reply
Posts: 152
Zeta rules!
Maar een 70cc Zeta + 4 bak + 20mm + MB proma = ongeveer 85 km/h en moet toch wel de eerste 2 versnellingen op het achterwiel kunnen.
Zelfde setup maar dan chromen MT bocht geeft 80 km/h maar alleen in de 1 op het achterwiel.
Zelfde setup maar met die ene turbo proma bocht van ons (denk ik van een yamaha DT) loopt hij 95 en de eerste 2 versnellingen op het achterwiel.
Met een 5 bak moet je wel de eerste 3 versnellingen op het achterwiel kunnen en nog 75 rijden ofzo, had ik eerst. Vond ik super vet, tandwielen 12-47 met een superklein achterwiel (nog meer trekkracht!) en dan op een superlage MB dit heel makkelijk op het achterwiel wilde...
Daarna een 110 Zeta erop gedaan, die was helemaal aso! Liep nog 95 met die tandwielen (en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel toeren maken joh!)
En in de 3de versnelling gas los en weer open, hoppakee weer helemaal achterover! In z'n 4 kwam hij weer een tikje los...
 
Weer terug op de Honda!
Junkie XR 12-5-01?12:17 Print reply

Posts: 5753
Heheheh, met creatief autorijden kun je ook dat soort leuke dingen doen: zo wild overschakelen dat ie een wheelspin geeft, echt lachen.
 
SPARKLE 12-5-01?13:30 Print reply
Posts: 1332
Zeggeeh, Dan, wat doe j nou met die turbo proma bocht dan?
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
70malossi 12-5-01?22:37 Print reply
Posts: 4176
mijn 70 zeta liep op top net zo hard als mijn 70 malossi
wel met techno mb uitlaat.
wat te doen: frees in de inlaat die rand eruit,de brug ook en keil er een 4 kleps in.en dan een 20 mikuni en evt een geodkoop xtreem kutuality powerfilter van 20 erop.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Woeter 12-5-01?22:49 Print reply

Posts: 2832
Ik heb laatst gehoord dat een Zeta maar 3000 km meegaat?!?! is dat waar of niet? er zit toch een nikasil wand in?! dan kan ie niet slijten dus ik vond het een beetje vaag
Een aluminium wand lijkt me nou ook niet alles
 
-Michiel RS- 12-5-01?23:32 Print reply
Posts: 2803
nou nikasil slijt ook wel he wouter, maar minder snel als gietijzer.

Ik zie dat mijn eurokit al wat 'gebruiks' plekken heeft in de cilinderwand, die heeft nu ongeveer 3000 km gelopen, maar er zit nog geen stootrand in en dat is wel goed!
 
Sneks 13-5-01?00:44 Print reply
Posts: 2499
Zeta voor NSR heeft toch chroom wand?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Ali 13-5-01?00:50 Print reply
Posts: 667
Alle ZETA's hebben chroomwand.
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
MBX OWNER 13-5-01?01:31 Print reply
Posts: 179
Zeta is gewoon een hele goede kwaliteit cilinder.

M'n broer heeft met een watergekoelde Zeta 20.000 !!!km gereden zonder problemen. zelfs geen zuiger vervangen.
Dus: Zeta is gewoon goed, gaat lang mee.

 

Dit topic is 1404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved