Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitfrezen of niet ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 846 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32796 - Uitfrezen of niet ?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 23-10-2005 14:56 Print topicpost

Posts: 32777
Vraagje,

Ik heb het volgende probleem met m'n achterbrug, er zit in inham bij de kettingspanner, dat is prima. Maar mijn moer (die op een as is gelast) valt dus buiten die inham:




De vraag is eigenlijk, is het verstandig om die inham uit te frezen zodat de moer er zelf invalt, of kan ik er het beste een bus voor laten draaien die in de inham valt, zodat de moer steun heeft aan de "buitenkant" zegmaar ? Bedenk dus dat er aardig wat druk op komt te staan.

Aan de andere kant hetzelfde probleem:



(ff andersom erin gedaan.. zie je het duidelijker)

Hier nog wat pics;



 

wietplant 23-10-2005 14:57 Print reply

Posts: 2092
ik zou hem gewoon laten uitfrezen dat kan wel .
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
mcdronkz 23-10-2005 14:58 Print reply

Posts: 32777
maar druk ik die kettingspanners e.d. dan niet naar de tering ?
 
mcdronkz 23-10-2005 15:06 Print reply

Posts: 32777
wat vinden jullie hiervan ?


 
mcdronkz 23-10-2005 15:10 Print reply

Posts: 32777
of mag, zoals hondacrosser (maarten) tegen mij op msn zegt, de moer juist niet in de sleuf vallen ?
 
Aard 23-10-2005 15:20 Print reply

Posts: 710
Ik zou gewoon een plaatje pakken, zo dik als dat je inham ongeveer dik, ietsjes dikker dan.
Daar dan een gat in boren, zodat je as er door heen past.
Zo blijft je moer aan de buitenkant.
 
User 927 23-10-2005 15:22 Print reply

Posts: 6405
Ringetej eronder dat wel in die sleuf valt. Das het makkelijkst lijkt me, en je maakt je achterbrug ook niet onnodig zwakker
 
Neonlampje 23-10-2005 15:36 Print reply

Posts: 14825
ff een waaier eronder idd
edit: anders deuk je je brug in als je je achteras aanspant

Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 23-10-2005 om 15:36 uur.
 
bart de schakelgek 23-10-2005 15:48 Print reply

Posts: 5987
uitkotteren, daarna slijpen en voor de mooiigheid nog een keer polijsten en met speciale nikasylicium coating bewerken
 
Limburger
The Catfish 23-10-2005 16:10 Print reply

Posts: 1337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
uitkotteren, daarna slijpen en voor de mooiigheid nog een keer polijsten en met speciale nikasylicium coating bewerken


vergeet dat polijsten en shit,
maar het begin is cool.

je eigen plan ziet er ook goed uit.


ik zou 1 van bovenstaande 2 kiezen.
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-10-2005 17:05 Print reply

Posts: 17929
gewoon freze
 
Palava 23-10-2005 17:05 Print reply

Posts: 2866
wat is uitkotteren?
 
christianos 23-10-2005 17:06 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
gewoon freze

zou ik inderdaad ook doen
 
mb-gek 23-10-2005 17:10 Print reply

Posts: 10385
hij moet tegen de brug aan komen en niet tegen de spanner

lijkt me lochies omdat anders alle kracht op dat m6 boutje komt te staan wat niet geod gaat komen


grote dikke ring eronder doen zou ik doen

Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 23-10-2005 om 17:11 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-10-2005 17:23 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
hij moet tegen de brug aan komen en niet tegen de spanner

lijkt me lochies omdat anders alle kracht op dat m6 boutje komt te staan wat niet geod gaat komen


grote dikke ring eronder doen zou ik doen

Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 23-10-2005 om 17:11 uur.



het word breder gefreest, niet dieper....
 
John Huijben 23-10-2005 17:50 Print reply

Posts: 2433
wrom niet de gaten van die kettingspanner groter boren en busje draaien die daarin valt, als versteviging, busja vasthecten op de spanne er ff vlakslijpen, dan hoef je je iig geen zorgen meer te maken dat de kettingspanner krom gaat ofzo
dan n grote ring onder de moer en aandraaien maar
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 2212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved